بزرگترین تأثیر ساس ها ممکن است بر سلامت روان پس از هجوم این انگل های خونخوار باشد

تمام وسایل غیر ضروری مانند لباس، وسایل و تجهیزات اضافی را در وسیله نقلیه خود بگذارید. هنگامی که برای اولین بار وارد اتاق هتل خود می شوید، چمدان ها را در حمام قرار دهید تا زمانی که فرصت بازرسی مکان را داشته باشید. ملحفه ها را عقب بکشید و تشک و فنر جعبه را از نظر وجود ساس زنده یا لکه های سیاه مدفوع بررسی کنید. اگر هر گونه اشکال یا علائم مشکوک آلودگی یافت شد، به میز پذیرش بروید و اتاق دیگری را درخواست کنید. از آنجایی که ساس‌ها معمولاً به تنهایی راه زیادی را طی نمی‌کنند، اتاق‌های غیر مجاور دیگر ممکن است کاملاً از انگل‌ها پاک باشند.

ساس ها با انتقام برگشتند. پس از حدود 70 سال غیبت، به لطف آفت‌کش‌های مؤثری مانند DDT، این آفت‌کش‌ها در هتل‌های مجلل، چشمه‌های معدنی، فروشگاه‌های بزرگ، قطارهای مترو، سینماها – و البته در خانه‌های مردم ظاهر شدند.

جروم گدارد برای هیچ شرکت یا سازمانی که از این مقاله بهره می‌برد کار نمی‌کند، مشورت نمی‌کند، سهامش را در اختیار ندارد یا از آنها کمک مالی دریافت نمی‌کند و هیچ وابستگی مرتبطی را فراتر از انتصاب علمی خود فاش نکرده است.



Source link

بزرگترین تأثیرات سلامتی ممکن است روانی باشد

اگر مجبور به مقابله با این خونخواران شوید چه می توانید بکنید؟ هجوم ساس که در اتاق هتل پیدا شده است باید فوراً به مدیریت گزارش شود. اگر ساس را در خانه یا آپارتمان خود یا در خریدهای دست دوم پیدا کردید، بهتر است سعی نکنید خودتان آنها را با سموم بدون نسخه اسپری کنید. توصیه من این است که با یک حشره کش ماهر تماس بگیرید که فضا را با آفت کش ها درمان کند، از سیستم های حرارتی پیچیده یا هر دو برای از بین بردن حشرات استفاده کند.

سپس تأثیرات عاطفی و روانی ساس ها بر قربانیان آنها وجود دارد. برخورد با این انگل ها می تواند باعث تحریک عصبی، اضطراب و بی خوابی شود. ساس معمولاً با یک عارضه جانبی نگرانی دائمی و احساس شرم همراه است. یک کانادایی مضطرب آن را اینگونه بیان کرد:

ساس ها مشکوک به انتقال بیش از 40 ارگانیسم بیماری هستند، اما شواهد کمی وجود دارد که ساس ها پاتوژن های انسانی را منتقل می کنند، به استثنای میکروارگانیسمی که باعث بیماری شاگاس می شود. هجوم شدید در موارد نادر می تواند منجر به از دست دادن خون به حدی شود که باعث کم خونی شود.

صادقانه بگویم، تا زمانی که از آن عبور کنی [an infestation]، شما نمی دانید واقعا چقدر وحشتناک است. طبیعی است که شما پارانوئید شوید. خوابتان را از دست می‌دهید، در نهایت رویا می‌بینید و به ساس‌ها فکر می‌کنید – آنها فقط تمام فیبر وجود شما را مصرف می‌کنند.»

این مقاله از The Conversation، یک سایت خبری غیرانتفاعی که به اشتراک گذاری ایده های کارشناسان دانشگاهی اختصاص دارد، بازنشر شده است. نوشته شده توسط: جروم گدارد، دانشگاه ایالتی می سی سی پی.

ده‌ها ساس و تخم‌ها و مواد مدفوع آن‌ها روی یک قاب فلزی تخت. جروم گدارد

ساس معمولی، Cimex leccularius، هزاران سال است که انگل انسان بوده است. از نظر تاریخی، این خونخوارهای کوچک در خانه های انسان در سراسر جهان رایج بودند، و به این ضرب المثل قدیمی “سقوط بخواب، اجازه نده ساس ها گاز بگیرند” معنای واقعی می دهند. آنها تا اواسط دهه 1990 در کشورهای در حال توسعه تقریباً ناپدید شده بودند، زمانی که به دلیل محدودیت یا از دست دادن برخی آفت کش ها، تغییر در شیوه های کنترل آفات و افزایش سفرهای بین المللی شروع به بازگشت کردند. در بسیاری از مناطق در سراسر جهان، آنها در حال حاضر یک آفت بزرگ شهری هستند.

بزرگترین تأثیر ساس ها ممکن است بر سلامت روان پس از هجوم این انگل های خونخوار باشد

خانه‌ها می‌توانند با هزاران آفت تشنه به خون در تشک و فنر جعبه آلوده شوند، جایی که آنها لکه‌های سیاه مدفوع خود را نشان می‌دهند. در آلودگی های شدید ممکن است مدفوع غلیظ، صدها پوست ریخته شده و تخم مرغ به ضخامت چند میلی متر وجود داشته باشد.

تأثیرات اصلی پزشکی آنها به گاز گرفتن مزاحم و خارش و التهاب مرتبط است. شایع ترین واکنش های گاز گرفتن، لکه های قرمز خارش دار در محل های تغذیه هستند که معمولاً در عرض یک هفته یا بیشتر از بین می روند. برخی از افراد واکنش های پوستی پیچیده ای از جمله کهیر و تاول یا پاسخ های آلرژیک دارند.

بزرگترین تأثیر ساس ها ممکن است بر سلامت روان پس از هجوم این انگل های خونخوار باشد

در هر اتاق هتل ساس وجود ندارد، اما برخی از آنها دارای ساس هستند. اقدامات احتیاطی ساده می تواند به محافظت از شما و وسایلتان در برابر هجوم کمک کند.

من یک حشره شناس بهداشت عمومی هستم. در طول کارم، این خونخواران کوچک را مورد مطالعه قرار داده ام، حتی به ساس ها اجازه داده ام که به نام علم، روی زائده های خودم جشن بگیرند. هیچ کس دوست ندارد با ساس ها برخورد کند – و راه هایی وجود دارد که می توانید احتمال نیاز به آن را به حداقل برسانید.

بزرگترین تأثیر ساس ها ممکن است بر سلامت روان پس از هجوم این انگل های خونخوار باشد

دشمن ساس خود را بشناس

دور نگه داشتن ساس ها از خانه ها و آپارتمان ها می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر زیاد سفر می کنید. پس از سفر، چمدان ها را در بیرون یا در گاراژ باز کنید و تمام لباس های چمدان را در آب داغ بشویید و در صورت امکان روی حرارت زیاد خشک کنید. خشک کن ابزاری عالی در مبارزه با ساس ها است. ساس ها همچنین می توانند با اثاثیه مستعمل یا اقلام خریداری شده در فروشگاه های دست دوم یا فروش گاراژ وارد خانه شما شوند. مطمئن شوید که این نوع اقلام را ضد عفونی کنید – به طور دقیق تر، “حشره زدایی” را انجام دهید. این ایده خوبی است که هرگز تشک یا تخت مستعمل نخرید، مهم نیست چقدر مقرون به صرفه باشد.

ساس های بالغ کمتر از یک چهارم اینچ (حدود 5 میلی متر) طول دارند، بیضی شکل و صاف هستند و شبیه کنه های تغذیه نشده یا سوسک های کوچک هستند. آنها که به سمت عقب زیر سرشان جمع شده اند، یک پروبوسیس بلند دارند – یک قسمت دهانی لوله ای شکل که می توانند برای خوردن یک وعده غذایی خون آن را دراز کنند. یک ساس تنها بین 3 تا 10 دقیقه زمان نیاز دارد تا شش برابر وزن خود در یک وعده غذایی خون مصرف کند.

بزرگترین تأثیر ساس ها ممکن است بر سلامت روان پس از هجوم این انگل های خونخوار باشد

بزرگسالان قهوه ای مایل به قرمز هستند، در حالی که نوزادان بسیار ریز و به رنگ زرد مایل به سفید هستند. آن‌ها در شکاف‌ها و شکاف‌ها پنهان می‌شوند، معمولاً در فاصله چند فوتی تخت، و فقط برای تغذیه از یک میزبان بی‌خبر بیرون می‌آیند. سپس به محل اختفای خود برمی گردند و در آنجا جفت می شوند و تخم می گذارند.

بیشتر بخوانید:

سعی کنید وحشت نکنید. به خاطر داشته باشید که ساس ها فقط حشرات هستند. آنها جادو نیستند. باور کنید، آنها را می توان کشت و از یک خانه بیرون کرد.

<span class="عنوان"> ده ها ساس و تخم ها و مواد مدفوع آنها روی یک قاب فلزی تخت.</span> <span class="نسبت دادن"<span class="منبع">جروم گدار</span></span>” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZreaMW_r.TaOdTfG9P0H9g–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTMyMQ–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/BDH1g4bG9lwkUAsoKtVqsw–~B/aD02NTY7dz0xNDQwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_conversation_us_articles_815/acf8638623f657d9c4297c87a426d44b” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/ZreaMW_r.TaOdTfG9P0H9g–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTMyMQ–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/BDH1g4bG9lwkUAsoKtVqsw–~B/aD02NTY7dz0xNDQwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/the_conversation_us_articles_815/acf8638623f657d9c4297c87a426d44b”/></div>
</div>
</div>
<p>یک مطالعه بر روی افرادی که در معرض ساس قرار گرفتند نشان داد که حدود نیمی از آنها مشکلات خواب و انزوای اجتماعی مرتبط با این آلودگی را گزارش کردند.</p>
<p>من و همکارم 135 پست اینترنتی را در مورد هجوم ساس تجزیه و تحلیل کردیم.  اکثریت، 81 درصد از پست‌ها، سه یا چند رفتار را گزارش کردند که معمولاً با اختلال استرس پس از سانحه مرتبط است – واکنش‌هایی مانند تجربه مجدد رویداد از طریق خاطرات مزاحم و کابوس‌ها، پاسخ‌های مبهوت کننده و بیش‌هوشیاری.  شش پست به تفصیل نظافت شدید و مکرر منازل یا دفاتر را شرح داده است.  پنج پست، اجتناب مداوم از افراد، فعالیت‌ها و مکان‌هایی را گزارش کردند که ممکن است منجر به انتقال حشرات شود یا خاطراتی از برخورد اولیه را برانگیزد.  و پنج پست به تفصیل افکار یا تلاش برای خودکشی.  گزارش های حکایتی دیگری از خودکشی یا مصرف بیش از حد مواد مخدر توسط افرادی که با ساس دست و پنجه نرم می کنند وجود دارد.</p>
<figure class=
بزرگترین تأثیر ساس ها ممکن است بر سلامت روان پس از هجوم این انگل های خونخوار باشد

چگونه از خود در برابر ساس محافظت کنیم