برای اتحادیه اروپا، خروج جانسون تغییر زیادی نخواهد کرد. آسیب قبلاً انجام شده است

مایکل امرسون از مرکز اروپا گفت: «آسیب شهرت به کشور و جامعه‌ای که مدت‌هاست به فرهنگ عمیق خود مبنی بر «حرف من پیوند من است» بدون حتی یک قرارداد کتبی، چه رسد به یک معاهده بین‌المللی، افتخار کرده است، بسیار زیاد است. مطالعات سیاست.

گای ورهوفستاد، که در طول کل مراحل طلاق برگزیت، نماینده ارشد پارلمان اتحادیه اروپا بود، گفت که تأثیر جانسون به حدی بود که شانس کمی وجود دارد که نخست‌وزیر محافظه‌کار دیگری بتواند مسیری اساساً متفاوت را هدایت کند.

او به عنوان یک سیاستمدار محافظه کار، در همه پرسی سال 2016 درباره عضویت بریتانیا در اتحادیه اروپا، اهمیت خود را پشت استدلال برای خروج از این بلوک انداخت. جانسون از شیوه‌های وزش‌آمیز و سبک شوخی‌اش برای فروش مزایای خروج از اتحادیه اروپا استفاده کرد و گاهی اوقات حقایق را نادیده گرفت. او کلید پیروزی کمپین برگزیت در همه پرسی برگزیت در سال 2016 بود.

دیوید مک آلیستر، قانونگذار پیشرو اتحادیه اروپا که با بریتانیا سروکار دارد، گفت: «حتی با یک نخست وزیر جدید، من معتقدم که احتمالاً تغییرات کمی در موضع دولت بریتانیا در مورد مسائل اصلی برگزیت ایجاد خواهد شد که باعث اختلافات فعلی می شود.

با این حال، نگاهی گذرا به مدعیان احتمالی برای تصاحب قدرت، امیدی برای تغییر اساسی ایجاد نمی‌کند، زیرا شامل چندین محافظه‌کار می‌شود که سال‌ها در راهبردهای تقابلی جانسون برای برگزیت غوطه‌ور شده‌اند.

«من رو در رو با او آنجا بودم. خط به خط، کاما در مقابل کاما، و او نمی‌خواهد به آن احترام بگذارد.

یان لیپاوسکی، وزیر امور خارجه چک که ریاست اتحادیه اروپا را بر عهده دارد و در زبان انگلیسی بیشتر به این نام شناخته می شود، گفت: “آنها این قانون را در پارلمان دارند، بنابراین در این راستا گام هایی را انجام می دهند. اما آنها از این خط عبور نکرده اند.” جمهوری چک.

بریتانیا از زمان پیوستن به این اتحادیه در سال 1973 همیشه عضوی بی‌صبرانه بود. زمانی که جانسون حدود سه دهه پیش به گروه مطبوعاتی بروکسل پیوست، اغلب خوانندگان خانگی خود را با داستان‌هایی مجذوب می‌کرد که دو عنصر اساسی داشتند: آنها اتحادیه اروپا را در تاریک‌ترین وضعیت قرار می‌دادند. نورها، و ارتباط کمی با واقعیت داشتند.

نه اینکه اتحادیه اروپا حتی بخواهد با آغوش باز از این کشور استقبال کند.

با این حال، تحقیر هرگز عمیق‌تر از اوایل سال جاری نبود، زمانی که او حرکت به سمت بازنویسی یک‌جانبه بخش‌هایی از توافق پس از برگزیت را که با بلوک 27 کشور امضا کرد، آغاز کرد. این توافقنامه سیستم ویژه ای را در ایرلند شمالی، که بخشی از بریتانیا است، ایجاد کرد، بنابراین تجارت با جمهوری ایرلند – یکی از اعضای اتحادیه اروپا – می تواند بدون ایجاد مرز فیزیکی ادامه یابد.

تمام پوشش AP از نخست وزیر بوریس جانسون را در https://apnews.com/hub/boris-johnson دنبال کنید



منبع

بارنیر در رادیو Sud گفت: «این یک مسئله در دست نیست. خیلی صادقانه بگویم، آنچه ما به آن نیاز داریم وضعیت ذهنی است که در آن دولت بریتانیا به معاهداتی که با آن مذاکره کرده احترام بگذارد.

اگرچه سال‌های اول برگزیت چیزی جز فضلی که جانسون وعده داده بود، به ارمغان آورد، هر تلاش احتمالی برای بازگرداندن بریتانیا به اتحادیه اروپا نیز به همان اندازه که قابل بحث نیست، با توجه به اینکه حزب کارگر مخالف اصلی اکنون تمرکز خود را برای بهترین استفاده از برگزیت متمرکز کرده است. وضعیت در عوض

___

تأثیر او بر شکستن پیوندهای بین بریتانیا و اتحادیه اروپا به حدی بود که پس از آنکه جانسون مجبور شد روز پنجشنبه اعلام کند که از قدرت کناره‌گیری می‌کند، این خبر باعث خوشحالی عمومی در محافل اتحادیه اروپا شد. در عوض، فقط پذیرش بی‌حس این امر اجتناب‌ناپذیر و استعفا وجود داشت که همه چیز هرگز مثل قبل نخواهد بود.

رم کورتویگ از موسسه کلینگندیل در لاهه هلند گفت: «اگر به جانشینان احتمالی نگاه کنید، هیچ کسی وجود ندارد که اساساً خط برگزیت را بشکند. «حزب محافظه‌کار هسته‌ای برگزیت غالب دارد که برای نخست‌وزیر شدن باید آن‌ها را متقاعد کنید.»

ساموئل پترکین از پراگ گزارش داد. جیل لاولس در لندن و فرانک جردنز در برلین در این گزارش مشارکت داشتند.

بارنیر که سال‌ها در مذاکرات برگزیت رهبری اتحادیه اروپا را بر عهده داشت، این اتفاق را نمی‌بیند.

ورهوفستاد در مقاله‌ای برای گاردین نوشت: «هیچ کس دچار این توهم نیست که خروج جانسون از داونینگ استریت هر یک از مشکلات اساسی در روابط بریتانیا و اتحادیه اروپا را حل می‌کند». صدماتی که نخست‌وزیر مستعفی از طریق پروژه‌ای که او برای دستیابی به قدرت ابزاری کرد، ادامه دارد.»

بروکسل (AP) – بوریس جانسون، نخست‌وزیر مستعفی بریتانیا، از روزهایی که احساسات ضد اتحادیه اروپا را با داستان‌های اغراق‌آمیز روزنامه‌ها برمی‌انگیخت، تا کمپین پوپولیستی‌اش که بریتانیا را از اتحادیه خارج می‌کرد و از توافق تجاری پس از برگزیت که امضا کرد، رد کرد. بلای بروکسل برای این همه سال.

کورتویگ گفت، با اوکراین، مسائل اقتصادی ناشی از تورم و مشکلات مهاجرت، “شفاف آنها پر است”. او گفت: «آنها واقعاً منتظر مذاکره با انگلیسی‌ها نیستند که به هر حال به دنبال استثنا و معافیت هستند».

___

برونو لومر، وزیر دارایی فرانسه، با تاکید بر تحقیر آشکاری که از زمان استقبال اروپایی‌ها از شکست دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا در سال 2020 دیده نشده است، گفت: «من او را از دست نخواهم داد. سیاستمداران و کارشناسان گفتند، بایدن، از رهبر جدید بریتانیا انتظار چیزی مشابه نداشته باشید.

لایحه شکستن یکجانبه توافق تجارت در ایرلند شمالی هنوز در مجلس عوام است و امیدی وجود دارد که لندن ممکن است از لبه پرتگاه عقب نشینی کند.