چگونه یک میدان شلوغ جمهوری خواه می تواند به ترامپ در مبارزات انتخاباتی 2024 کمک کند

میک مولوینی، نماینده سابق کنگره در کارولینای جنوبی که به عنوان سرپرست ستاد ترامپ در کاخ سفید خدمت می کرد، گفت که این حرکت ها نشان می دهد که نامزدهای بالقوه «ممکن است در جایی که دو ماه پیش وجود نداشت، گشایشی ببینند».

نیویورک (AP) – نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق، محبوب‌ترین چهره در حزب جمهوری‌خواه است، درحالی‌که او در نظر دارد یک بار دیگر در کاخ سفید نامزد شود. اما همیشه اینطور نبود.

با این حال، او استدلال کرد که نامزدها باید میراث ترامپ را بپذیرند.

فرماندار سابق و نامزد سال 2016 از حزب خواسته است که از ترامپ و وسواس مداوم او در مورد انتخابات 2020 کنار بیاید.

در حالی که برخی، مانند نیکی هیلی، فرماندار سابق کارولینای جنوبی، گفته‌اند که اگر ترامپ با دویدن پیش برود، آن‌ها را به چالش نخواهند کشید، برخی دیگر مانند کریستی، به نظر می‌رسد که برای این مبارزه تیراندازی می‌کنند، حتی اگر به نظر می‌رسد رقبای طولانی‌مدت باشند.

کمیته کنگره که در مورد شورش مرگبار 6 ژانویه تحقیق می کند، اطلاعات مخرب فزاینده ای را در مورد آخرین هفته های ریاست جمهوری ترامپ فاش کرده است، در حالی که وزارت دادگستری تحقیقات گسترده خود را آغاز کرده است. در جورجیا، دادستانی که در مورد دخالت بالقوه غیرقانونی ترامپ در انتخابات 2020 این ایالت تحقیق می کرد، هفته گذشته با احضار اعضای حلقه داخلی ترامپ، تلاش های او را افزایش داد. و در نیویورک، ترامپ، پسر همنامش و دخترش ایوانکا توافق کرده‌اند که از هفته آینده در تحقیقات مدنی دادستان کل نیویورک در مورد فعالیت‌های تجاری او، با سوگند به سوالات پاسخ دهند.

در این بین، او یک خط احتمالی را در قالبی مشابه ترامپ ترسیم کرد.

در همین حال، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، به طور فزاینده ای به عنوان وارث ظاهری ترامپ، حتی از سوی وفادارترین حامیان رئیس جمهور پیشین، دیده می شود و متحدان ترامپ آن را قوی ترین رقیب بالقوه او می دانند.

او گفت که او و همسرش پس از انتخابات میان‌دوره‌ای می‌نشینند و «به راه ما فکر می‌کنند، راه ما را دعا می‌کنند، و تصمیم می‌گیرند که کجا بهترین خدمت را داریم. ممکن است دوباره خودمان را برای یک دفتر منتخب معرفی کنیم. ممکن است راه دیگری را انتخاب کنیم. اما ما از این چیزهایی که اکنون 30 سال است روی آنها کار کرده ام دور نمی شویم. آنها بیش از حد اهمیت دارند.»

از نظر من، این در مورد این است که حزب باید از منظر شخصیتی وارد مسیر جدیدی شود، و به داشتن کسی ادامه دهد که بتواند رهبری قوی، رهبری سخت را به ارمغان بیاورد که کشور به آن نیاز دارد، اما همه چیزهای دیگر را ندارد. نمایشنامه‌ای که همراه با آن است.» او گفت: «من همان چیزهایی را از اهداکنندگان می‌شنوم که از رای‌دهندگان می‌شنوم – که آنها بسیار نگران هستند که ما نتوانیم خودمان را در موقعیتی قرار دهیم که در مورد 2024 باشد. هر چیزی جز خیر کشور.»

Conant گفت که منطقی است که نامزدها فعلاً به آزمایش آب ادامه دهند.

پمپئو گفت: “او یک اخلالگر بود که در سال 2016 بسیار ضروری بود، در این شکی نیست.” برای انجام این کار باید کار زیادی انجام دهید، رهبران با استحکام و شخصیت واقعی برای انجام این کار.”

__ نویسندگان آسوشیتدپرس، استیو پیپلز در نیویورک و تام بومونت در د موین، آیووا، در این گزارش مشارکت داشتند.



منبع

در عین حال، ترامپ شاهد تزلزل برخی از نامزدهای اولیه مورد تایید او بوده است. کسانی که پیروز شده اند، از جمله جی.دی ونس، نامزد حزب جمهوری خواه مجلس سنای اوهایو و مهمت اوز، نامزد حزب جمهوری خواه مجلس سنای پنسیلوانیا، این کار را با حدود 30 درصد آرا انجام داده اند، به این معنی که دو سوم رأی دهندگان حزب مخالف گزینه های ترامپ بودند.

با این حال، کانانت، که به عنوان مدیر ارتباطات در مناقصه ریاست جمهوری سال 2016 سناتور فلوریدا، مارکو روبیو خدمت می کرد، به شباهت ها اشاره کرد.

به نظر می رسد که به طور فزاینده ای واضح است که افراد زیادی برای ریاست جمهوری نامزد خواهند شد. و در حالی که من فکر می کنم میل به چیز متفاوتی وجود دارد، جایگزین ترامپ باید حول یک نامزد متحد شود.» این هرگز در سال 2016 اتفاق نیفتاد. و ممکن است در سال 2024 اتفاق نیفتد.

او در مصاحبه‌ای در ماه گذشته که از مسیحیان انجیلی در گردهمایی در نشویل، تنسی خواستگاری می‌کرد، گفت: «ما برای ماندن در مبارزه آماده می‌شویم.

ترامپ در رقابت با دوازده رقیب برای نامزدی ریاست جمهوری جمهوری‌خواه در سال 2016، تنها حدود یک سوم آرا را در ایالت‌های اولیه کلیدی به دست آورد. او حتی در انتخابات آیووا شکست خورد، که روند نامزدی را آغاز کرد.

در همین حال، ترامپ به پیشبرد رویدادهای خود ادامه می دهد.

این گروه اکنون شامل بیش از ده ها نامزد می شود، از جمله معاون سابق رئیس جمهور ترامپ، مایک پنس، وزیر امور خارجه سابق او، مایک پمپئو، و سناتورهای تد کروز، تام کاتن، ریک اسکات و تیم اسکات، همگی. چه کسی می تواند بر اساس سیاست های رئیس جمهور سابق اجرا شود. در خط مخالف ترامپ، چهره هایی مانند لیز چنی، نماینده مجلس و لری هوگان، فرماندار مریلند، در حال افزایش چهره خود هستند.

من فکر نمی کنم کسی ترامپ را دست کم بگیرد. الکس کونانت، استراتژیست حزب جمهوری خواه، گفت: “دلیلی وجود دارد که او در هر انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان بیشترین تایید را دارد.”

من می دانم که دونالد ترامپ در میان رای دهندگان ما که از موفقیت هایی که او به مدت چهار سال در یک محیط بسیار خصمانه به دست آورد، بسیار محبوب است. آنها جمهوری‌خواهانی را نمی‌خواهند که در برابر این میراث رقابت کنند، زیرا آنها آن میراث را یک موفقیت بزرگ می‌دانند.» او پنجشنبه در کمبریج، آیووا گفت.

تا چه حد یک سوال باز است. کاتن، سناتور آرکانزاس، در سفری به آیووا در این هفته از بررسی وضعیت ترامپ خودداری کرد. اما او گفت که امیدوار است “یک رهبر ملی موثر، نه تنها برای حزب من، بلکه برای مردم آمریکا در نقش من در سنا و هر نقش دیگری که ممکن است در آینده ایفا کنم” باشد.

جمعه شب، او در لاس وگاس در کنار آدام لاکسالت، انتخاب او برای مجلس سنای نوادا، به مبارزات انتخاباتی پرداخت. و شنبه شب، او یک گردهمایی در آنکوریج، آلاسکا، برگزار خواهد کرد تا با کلی تشیباکا جمهوری خواه، که در رقابت با سناتور آمریکایی لیزا مورکوفسکی از او حمایت کرده، و دیگران، از جمله سارا پیلین، فرماندار سابق آلاسکا، که اکنون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا حضور دارد، کمپین کند. کاندیدای کنگره

“من قطعا به آن فکر جدی می کنم. کریستی در مصاحبه اخیر خود گفت: احتمالاً تا پایان سال تصمیمی نخواهم گرفت.

او گفت: «خستگی ترامپ ممکن است یک چیز واقعی باشد،» و رای دهندگان از خود می پرسند که آیا اگر به نامزد دیگری رای دهند، «می توانند بدون این همه توشه به همان سیاست ها برسند».

او گفت: «بسیاری از نامزدهای بالقوه متوجه می‌شوند که سال 2024 ممکن است آخرین فرصت آنها باشد، صرف نظر از اینکه ترامپ چه می‌کند.» «یک دموکرات بسیار آسیب‌پذیر در کاخ سفید وجود دارد، به نظر می‌رسد جمهوری‌خواهان پیروز شوند، و اگر ترامپ نباشد، آنها اساساً برای 10 سال آینده کنار گذاشته می شوند.”

این گفتگوهای آشکار در حالی مطرح می شود که ترامپ با موجی از تشدید مشکلات حقوقی مواجه است.

پمپئو که برنامه سفر پرمشغله‌ای داشته و قصد دارد تابستان امسال به آیووا بازگردد، در مصاحبه‌ای اخیر گفت که زمانی را صرف خواندن و گوش دادن به سخنرانی‌های رئیس‌جمهور سابق رونالد ریگان می‌کند و او برای یک دور احتمالی آماده می‌شود.

اما با این وجود، او توانست پیروز شود، زیرا کسانی در حزب که مخالف سیاست تفرقه‌انگیز او بودند، هرگز نتوانستند حول یک رقیب واحد برای مقابله با او متحد شوند. و با توجه به اینکه ترامپ در تابستان امسال در حال بررسی پیشنهاد دیگری برای کاخ سفید است، همین پویایی ممکن است تکرار شود.

مایک دوهایم، استراتژیست جمهوری خواه، که در آن سال به کارزار انتخاباتی کریس کریستی، فرماندار سابق نیوجرسی توصیه می کرد، گفت: “من می ترسم که ممکن است مانند سال 2016 به پایان برسد، جایی که اساساً همه فکر می کردند دیگران باید خارج شوند.” «فکر می‌کنم هر نامزد اصلی متوجه شده بود که در مقابل ترامپ ضربه بهتری خواهد داشت. اما مسلماً هر فردی فکر می‌کرد که او باید کسی باشد که آن شات را دریافت کند و هیچ کس از سر راهش خارج نشد. … و بعد خیلی دیر شد.»

با فهرست رو به رشدی از نامزدهایی که برای رقابت های ریاست جمهوری خود آماده می شوند، حتی ترامپی که با دو استیضاح و آسیب پذیری های حقوقی فزاینده کاهش یافته است، می تواند در یک انتخابات مقدماتی حزب جمهوری خواه با چند نامزدی، موقعیتی فرماندهی داشته باشد.

نگرانی از آنجایی که فهرست رو به رشدی از رقبای بالقوه گام‌های گستاخانه‌ای برمی‌دارند، سخنرانی‌های پرمخاطب، پخش آگهی‌ها، خواستار اهداکنندگان و بازدیدهای مکرر از ایالت‌های رای‌گیری زودهنگام، افزایش می‌یابد.