بایدن که همه‌گیری را «تمام‌شده» اعلام کرد، کارشناسان را متحیر کرد

پل وارنر

او افزود: «آرزو اندیشی، که به اجتناب ناپذیری دائمی انتخابات میان دوره ای کمک می کند، اساس سیاست بهداشت عمومی صحیح نیست.»

مور گفت: «اینکه همه‌گیری واقعاً تمام شده باشد، بستگی به چگونگی ماه‌های زمستان دارد. آیا افزایش عفونت در اواخر نوامبر و در ماه های زمستان مانند سال های 2020 و 2021 دوباره شروع می شود؟ فقط زمان می تواند بگوید.”

لارنس گوستین، مدیر مؤسسه حقوق سلامت ملی و جهانی اونیل در مرکز حقوقی جورج تاون، گفت: «همه‌گیری هنوز به پایان نرسیده است، و رئیس‌جمهور با پیشنهاد آن، از مردم دعوت می‌کند که فقط به راه خود ادامه دهند. نگرانی عمیق از این که اظهارات بایدن بیشتر مردم آمریکا را متقاعد کند که دیگر نیازی به اتخاذ «اقدامات احتیاطی» نیست.

اظهارات بایدن به طور مشخص تنها چند هفته قبل از انتخابات میان دوره ای، با کنترل کنگره توسط حزب دموکرات بیان می شود. همانطور که بایدن پیشنهاد می‌کند، اگر همه‌گیری تمام شود، اعلام پیروزی به دموکرات‌ها این امکان را می‌دهد که به خاطر غلبه بر ویروس جهانی که نزدیک به سه سال سلامت عمومی آمریکا را نابود کرده است، اعتبار بگیرند.

دکتر دیوید فریدمن، استاد بازنشسته بیماری‌های عفونی در دانشگاه آلاباما، گفت: از دیدگاه اپیدمیولوژیکی بسیار فنی، رئیس جمهور ممکن است کاملاً از پایگاه خارج نباشد.

اما، فریدمن خاطرنشان کرد، هیچ تعریف مشخصی از زمانی که یک بیماری همه گیر “پایان می یابد” وجود ندارد – در بهترین حالت، اعلامیه ملموس بایدن متزلزل شود.

اما حتی با وجود این نشانه‌های دلگرم‌کننده، کاخ سفید علناً تاکید کرده است که زمستان آینده می‌تواند خطراتی را در صورت عدم رعایت حفاظت‌های اولیه ایجاد کند.

دیوید اوکانر، استاد آسیب شناسی و پزشکی آزمایشگاهی در دانشگاه ویسکانسین، به Daily Beast گفت: «به سادگی در مورد اینکه چه اتفاقی می افتد، ابهام زیادی وجود دارد. «آیا انواع آینده از واکسن‌ها و درمان‌های موجود پیشی خواهند گرفت؟ تأثیر سال‌های طولانی کووید، و احتمالاً دهه‌ها، از هم اکنون چه خواهد بود؟ چه چالش‌های دیگری را نمی‌توانیم سه سال پس از COVID-19 پیش‌بینی کنیم که ما را در سال‌های 2025، 2030، 2040 و بعد از آن به چالش بکشد؟»

آمیتای فکر نمی کند که اظهار نظر بایدن صرفاً برای منافع سیاسی انجام شده است، بلکه در عوض با انگیزه تغییر بیشتر در احساسات عمومی در مورد کووید بوده است. همانطور که بایدن در کتاب خود اشاره کرد 60 دقیقه در مصاحبه ای که در حال قدم زدن در یک نمایشگاه اتومبیل پر از مشتریان بدون نقاب است، زندگی در آمریکا به تدریج به برخی از شرایط عادی قبل از همه گیری بازگشته است. ماسک کمتری وجود دارد، محل های کار و مدارس بازگشایی شده اند و واکسن ها به طور گسترده در دسترس هستند.

اوکانر گفت: «من به یاد اظهارات مارگارت هکلر، وزیر بهداشت و خدمات انسانی وقت، می افتم که ما یک واکسن اچ آی وی آماده برای آزمایش در عرض حدود دو سال پس از کشف ویروس خواهیم داشت. ویروس‌ها حیله‌گر هستند، و ما نباید توانایی‌های خود را در کنترل آن‌ها و استفاده از نبوغ برای «پایان دادن» به همه‌گیری‌ها دست‌کم بگیریم.»

در تپه، برخی از متحدان دموکرات بایدن به سادگی سرشان را خاراندند. سناتور دیک دوربان (D-IL)، تازیانه دموکرات در سنا، روز دوشنبه به سی ان ان گفت: «همه ما امیدواریم که همه چیز به پایان برسد — هیچ کس با قطعیت پیش بینی نمی کند که چنین است. من نیستم.”

دوربین گفت: «او ممکن است بیشتر از من بداند.

جان پی مور، استاد میکروبیولوژی و ایمونولوژی در پزشکی ویل کورنل دانشگاه کرنل، گفت: اما مزایای سیاسی اعلامیه “پیروزی بر کووید” می تواند کمپین سلامت عمومی را که خود بایدن در تلاش است تقویت کند، تضعیف کند.

“این نظر به من، این قاتل خواهد بود. اوید آمیتای، مدیر عامل شرکت حل ME/CFS Initiative که بر بیماری‌های پس از عفونت از جمله کووید طولانی تمرکز دارد، گفت: مردم قرار نیست واکسینه شوند.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

فریدمن گفت: «مطمئن نیستم هیچ آژانسی مانند WHO بگوید، امروز روزی است که تمام شده است.

بایدن در مصاحبه ای با شبکه سی بی اس گفت: همه گیری به پایان رسیده است. 60 دقیقه. ما هنوز با کووید مشکل داریم. ما هنوز در حال انجام کارهای زیادی روی آن هستیم. اما همه گیری تمام شده است.»

اما، سناتور به این فکر کرد که آیا ممکن است اظهارات بایدن چیز بیشتری داشته باشد.

اوکانر گفت، زمانی که رئیس جمهور اظهارات بیش از حد خوش بینانه دولت های قبلی در مورد وضعیت بحران های بهداشت عمومی را تکرار می کند، به گفته اوکانر، این کار بسیار سخت تر می شود و به دولت ریگان بازمی گردد.

اما کسانی که سالخورده، بیمار، نقص ایمنی یا مبتلا به کووید طولانی مدت هستند، می گویند که لفاظی آنها را پشت سر می گذارد.

با توجه به اینکه بیش از 27000 نفر هنوز در هر روز در سراسر کشور به دلیل ابتلا به کووید-19 در بیمارستان بستری هستند و بیش از 500 نفر از آنها در حال مرگ و زمستان در افق است، جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن ارزیابی شگفت انگیزی از وضعیت این همه گیری در یکشنبه شب انجام داد.

«اگر همه‌گیری واقعاً «تمام شده بود»، چرا مسئولان بهداشت بر کمپین تقویتی فعلی تأکید دارند؟» مور به دیلی بیست گفت و اضافه کرد که او تصور می‌کند اظهارات بایدن ناشی از این واقعیت است که بسیاری از آمریکایی‌ها در حال حاضر طوری رفتار می‌کنند که انگار همه‌گیری تمام شده است – و اینکه آیا همه‌گیری واقعاً تمام شده است، موضوع دیگری است.

برنت با اشاره به تصویری که جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2003 اعلام کرد جنگ بزرگی را اعلام کرده بود، گفت: «اعلان بایدن مبنی بر پایان یافتن همه‌گیری زودرس بود… این من را به یاد جورج بوش انداخت که روی ناو هواپیمابر زیر تابلویی که «ماموریت انجام شد» ایستاده بود. عملیات در عراق پایان یافته بود.

به گفته مقامات بهداشتی به دیلی بیست، این موضوع بیشتر مربوط به مرتکب یک گاف سیاسی بایدن باشد تا اینکه بایدن در بحبوحه بحران بهداشت عمومی، عزم عمومی را تضعیف کند.

بیانیه ای با این درجه از تأثیر عمومی معمولاً در یک آدرس رسمی اعلام می شود، مانند آنچه از دفتر بیضی ارائه می شود – یا حداقل، به عنوان یک اظهارنظر خارج از کاف در طول یک ریف در طول یک تور از نمایشگاه اتومبیل، اعلام می شود. اما حتی اگر اعلام بایدن مبنی بر پایان یافتن همه‌گیری آنقدر معمولی نبود، بسیاری از کارشناسان بهداشت عمومی و مقامات همه‌گیر نگران هستند که اظهارات بایدن دقیقاً برعکس آن چیزی است که کشور در حال حاضر باید بشنود.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

دولت بایدن: آزمایش های رایگان کووید در روز جمعه متوقف می شود

جو بایدن می گوید که همه گیری کووید-19 در 60 دقیقه پایان یافته است

فریدمن گفت: «یک بیماری بومی گسترده با تعداد ثابتی از افراد آلوده، یک بیماری همه گیر نیست. “همه گیری زمانی است که رشد یک بیماری به صورت تصاعدی باشد.”

دایانا برنت، بنیانگذار گروه حمایت از کووید، گفت که او این ارزیابی را درک می‌کند که همه‌گیری در مکان دیگری است، اما با هر ادعایی که «تمام شده است» مخالف است.

از مارس 2020، همه گیری ویروس کرونا جان بیش از یک میلیون آمریکایی را گرفته است. اما با عرضه ده‌ها میلیون دوز واکسن و متعاقب آن بازگشت به حالت نیمه عادی، دولت بایدن در ماه‌های اخیر نشان داده است که امیدوار است کشور را به موضع متفاوتی در مبارزه با ویروس سوق دهد. مقامات بهداشتی شروع به انتقال مسئولیت توزیع واکسن به ارائه‌دهندگان خصوصی کرده‌اند، زیرا اولین واکسن‌های تقویت‌کننده نوع خاص به داروخانه‌ها وارد شده است و اعلامیه اضطراری که تقریباً سه سال است اجرا می‌شود، قرار است ماه آینده منقضی شود.

آمیتای گفت: «برای آنها همه‌گیری تمام نشده است.

گوستین گفت: «رئیس‌جمهور زیاده‌روی کرد و باید تلاش کند تا آن را به عقب برگرداند. او می‌خواست بگوید که خطر ابتلا به کووید به اندازه یک سال پیش نیست و این یک نکته منصفانه است. اما این بسیار دور از این است که بگوییم همه‌گیری COVID-19 به پایان رسیده است.»

پل وارنر

دکتر Ashish Jha، هماهنگ‌کننده کووید-19 کاخ سفید، در اوایل این ماه به خبرنگاران گفت: «ما ویروسی داریم که هنوز در گردش است و هنوز هم هر روز صدها آمریکایی را می‌کشد. همه ما، به عنوان آمریکایی، باید برای محافظت از آمریکایی‌ها متحد شویم و هر کاری از دستمان بر می‌آید انجام دهیم تا سیستم مراقبت‌های بهداشتی خود را از شرایطی که ممکن است پاییز و زمستان سختی پیش رو باشد، انجام دهیم.»