بایدن پنجاهمین سالگرد مرگ همسر و دخترش را جشن می گیرد

این تراژدی تقریباً باعث شد که بایدن، که در زمان وقوع حادثه نیز 30 سال داشت، از حرفه سیاسی نوپای خود دست بکشد. اما به توصیه سایر سناتورها او در سمت خود باقی ماند و از واشنگتن به دلاور رفت و آمد می کرد. گشودگی خام بایدن در مورد غم و اندوه و توانایی او در همدلی با هموطنان آمریکایی که از دست دادن را تجربه کرده اند به ویژگی های تعیین کننده حرفه سیاسی او تبدیل شده است.

بایدن در سال 1977 با جیل جیکوبز ازدواج کرد و صاحب یک دختر به نام اشلی شد. هر دو زن روز یکشنبه به او پیوستند، مانند هانتر و بسیاری از نوه های رئیس جمهور در میان دیگران در سنت جوزف در کلیسای کاتولیک رومی برندیواین. پس از مراسم، خانواده با حمل دو تاج گل بزرگ به سمت قبرها رفتند.

بو بایدن در سال 2015 در 46 سالگی بر اثر سرطان مغز درگذشت. او همچنین در این گورستان به خاک سپرده شده است.



منبع

ویلمینگتون، دل. (AP) – رئیس جمهور جو بایدن و خانواده اش یکشنبه مراسم یادبود خصوصی را به مناسبت پنجاهمین سالگرد تصادف اتومبیل که منجر به کشته شدن همسر اول و دختر نوزادشان شد برگزار کردند.

بایدن که به تازگی در نوامبر 1972 به مجلس سنا انتخاب شده بود، هنگامی که همسرش، نیلیا 30 ساله، و دختر 13 ماهه آنها، نائومی، در دسامبر 2017 توسط یک تراکتور یدک کشی شدند، در ماشین نبود. 18 همان سال که برای خرید درخت کریسمس بیرون رفتند. دو پسر این زوج به نام های بو و هانتر که در آن زمان در آستانه رسیدن به 4 و 3 سالگی بودند نیز در ماشین بودند و به شدت مجروح شدند.