بایدن می‌گوید که برای مقابله با اسلحه‌ها هیچ کاری نمی‌تواند به تنهایی انجام دهد

جو بایدن قبل از سوار شدن به مارین وان در 28 مارس 2023 در واشنگتن دی سی، برای سفر به دورهام، کارولینای شمالی، در چمن جنوبی کاخ سفید با مطبوعات صحبت می کند.

در تلاش برای افشای دلالان «سرکش» اسلحه، دستور بایدن، در کنار سایر اقدامات، گارلند را نیز به انتشار عمومی، تا حد امکان، سوابق ATF که جزئیات نقض بازرسی از فروشندگان اسلحه گرم را نشان می‌داد، هدایت کرد.

بایدن در مورد اینکه آیا قصد دارد از نشویل بازدید کند یا نه متعهد نبود اما گفت که با رهبران شهر از جمله جان کوپر شهردار نشویل صحبت کرده است.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز سه‌شنبه در شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی گفت: بس است، بس است. ما به جمهوری‌خواهان کنگره نیاز داریم تا کمی شجاعت نشان دهند. این چیزی است که آنها مدیون این والدین هستند.

اما ممنوعیت سلاح‌های تهاجمی احتمالاً در مجلس نمایندگان تحت رهبری جمهوری‌خواهان هیچ حرکتی پیدا نمی‌کند و حتی با وجود یک سری تیراندازی‌های دسته‌جمعی که دوباره توجه به دسترسی به AR-15 را جلب کرده است، حتی با مسیری سربالایی برای تصویب در سنا به رهبری دموکرات‌ها مواجه است. و سایر سلاح های گرم اتوماتیک

بایدن مجدداً فشار خود را از کنگره برای بازگرداندن ممنوعیت این کشور در مورد سلاح‌های تهاجمی و مجلات با ظرفیت بالا که در سال 2004 منقضی شده بود، بازگرداند و پس از تیراندازی مرگبار روز دوشنبه در مدرسه کووننت در نشویل، راه‌های بازرسی پیشینه سلاح را ببندد.

سال گذشته، در بحبوحه درخواست‌ها برای اصلاح اسلحه پس از تیراندازی‌های دسته جمعی در Uvalde، تگزاس و بوفالو، نیویورک، کنگره قوانین دو حزبی را تصویب کرد که مشوق‌هایی را برای ایالت‌ها به منظور تصویب قوانین پرچم قرمز و بررسی پیشینه خریداران جوان فراهم می‌کرد.

در اوایل این ماه، بایدن فرمان اجرایی را امضا کرد که به دادستان کل مریک گارلند دستور داد تا اطمینان حاصل کند که فروشندگان اسلحه گرم توسط فدرال مجوزهای لازم را برای بررسی پیشینه انجام می دهند.

تیم بورچت، نماینده ایالات متحده، آر-تن، “ما آن را حل نمی کنیم.” روز دوشنبه به خبرنگاران گفت. جنایتکاران جنایتکار خواهند شد.

در توییتر joeygarrison@ به Joey Garrison برسید.

بیشتر: «مظنون پایین!»: تصاویر بادی‌کم برخورد پلیس با تیرانداز مدرسه نشویل را نشان می‌دهد: به‌روزرسانی‌ها

این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: پرزیدنت بایدن می‌گوید که اقداماتش در مورد اسلحه بدون کنگره تمام شده است.





منبع

بایدن از طریق فرمان اجرایی در سال 2021 به دولت خود دستور داد تا محدودیت‌های به اصطلاح اسلحه‌های ارواح یا سلاح‌های غیرقابل ردیابی را که می‌توان از قطعات خریداری شده آنلاین ساخت، تشدید کند.

بیشتر: “بدترین کابوس یک خانواده”: بایدن به تیراندازی در نشویل واکنش نشان داد و خواستار ممنوعیت سلاح های تهاجمی شد

جو بایدن قبل از سوار شدن به مارین وان در 28 مارس 2023 در واشنگتن دی سی، برای سفر به دورهام، کارولینای شمالی، در چمن جنوبی کاخ سفید با مطبوعات صحبت می کند.

واشنگتن – رئیس جمهور جو بایدن روز سه شنبه گفت که از طریق اقدامات اجرایی در زمینه کنترل اسلحه از کنگره خواسته است تا پس از آخرین تیراندازی جمعی کشور – قتل عام در یک مدرسه خصوصی نشویل که منجر به کشته شدن سه کودک و سه بزرگسال شد، اقدام کند.

اما این اقدامات بسیار کمتر از قوانین کنترل اسلحه گسترده است که توسط طرفداران کنترل اسلحه و بایدن ارائه شده است.

بایدن گفت: «من تمام اختیارات اجرایی خود را به کار گرفته ام تا به تنهایی هر کاری در مورد اسلحه انجام دهم. کنگره باید وارد عمل شود. اکثریت مردم آمریکا فکر می‌کنند که داشتن سلاح‌های تهاجمی عجیب است، ایده‌ای احمقانه. آنها مخالف آن هستند.

بایدن گفت: «آخرین باری که ما ممنوعیت سلاح های تهاجمی را تصویب کردیم، تیراندازی های خشونت آمیز کاهش یافت. من نمی‌توانم کاری بکنم جز اینکه از کنگره بخواهم معقولانه عمل کند.»

بورشت افزود: “پدر من در جنگ جهانی دوم جنگید، در اقیانوس آرام جنگید، با ژاپنی ها جنگید. او به من گفت، رفیق، اگر کسی بخواهد شما را بیرون بیاورد و برای از دست دادن جان خود اهمیتی ندارد، هیچ مشکلی وجود ندارد. کارهای زیادی می توانید در مورد آن انجام دهید.”