بایدن لایحه دفاعی را امضا کرد که دستور واکسن سربازان را لغو می کند

به گفته مقامات کاخ سفید، بایدن با تصمیم لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه لغو این مأموریت به نفع نیروها یا ارتش نیست، موافقت کرده بود. اما در نهایت، بایدن تصمیم گرفت درخواست‌های جمهوری‌خواهان را برای برداشتن الزامات واکسن بپذیرد تا بتواند این قانون را تصویب کند.

بایدن در بیانیه ای گفت که با چندین جنبه از این لایحه مشکل دارد.

سنا لایحه سیاست دفاعی را با 83 رای موافق در برابر 11 رای موافق تصویب کرد. این اقدام همچنین حمایت گسترده دو حزبی در مجلس را دریافت کرد.

جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید، هفته گذشته نگرانی های بایدن در مورد لغو الزامات واکسن را تکرار کرد، اما گفت که رئیس جمهور “در مورد NDAA به عنوان یک کل، درست مانند گذشته قضاوت خواهد کرد.”

بایدن گفت: «این قانون مزایای حیاتی را فراهم می‌کند و دسترسی به عدالت را برای پرسنل نظامی و خانواده‌هایشان افزایش می‌دهد و مقامات مهمی را برای حمایت از دفاع ملی، امور خارجی و امنیت داخلی کشورمان در بر می‌گیرد.» «در حالی که از حمایت از این اهداف حیاتی خوشحالم، متذکر می شوم که برخی مفاد قانون نگرانی هایی را ایجاد می کند.

تعداد واکسیناسیون برای گارد و رزرو کمتر است، اما عموماً همه بیش از 90٪ است.

واشنگتن (AP) – رئیس جمهور جو بایدن با وجود مخالفت با ماده مورد حمایت جمهوری خواهان در این قانون که الزامات واکسیناسیون کووید-19 برای نیروهای آمریکایی را لغو می کند، روز جمعه یک لایحه بودجه دفاعی نزدیک به 858 میلیارد دلار را امضا کرد.

با این حال، این قانون به الزامات سایر واکسن‌هایی که سربازان باید دریافت کنند، پایان نمی‌دهد یا به آن توجه نمی‌کند. و به طور خاص ارتش را از ممانعت یک سرباز غیر واکسینه شده از شرکت در یک ماموریت یا اعزام خاص منع نمی کند. مشخص نیست که آیا آستین اجازه می دهد که وضعیت واکسیناسیون در این تصمیم گیری ها مورد توجه قرار گیرد یا اینکه تصمیم گیری را به سرویس ها و فرماندهان واگذار می کند.



منبع

لایحه دفاعی سیاست ها را تعیین می کند و نقشه راه سرمایه گذاری های آینده را ارائه می دهد. قانونگذاران باید لوایح هزینه ها را پیگیری کنند تا بسیاری از مفاد را به واقعیت تبدیل کنند.

تا اوایل این ماه، حدود 99 درصد از نیروهای فعال در نیروی دریایی، نیروی هوایی و تفنگداران دریایی و 98 درصد از ارتش واکسینه شده بودند. اعضای خدماتی که واکسینه نشده‌اند، به ویژه ملوانان یا تفنگداران دریایی در کشتی‌ها مجاز به استقرار نیستند. ممکن است بر اساس معافیت های مذهبی یا سایر موارد و وظایف خدمتگزار، چند استثنا در آن وجود داشته باشد.

آستین سال گذشته واکسیناسیون کووید-19 را اجباری کرد و گفت که این واکسن ها برای حفظ آمادگی نظامی و سلامت نیرو ضروری است. رهبران نظامی استدلال کرده‌اند که برای چندین دهه به سربازان ملزم شده‌اند تا 17 واکسن دریافت کنند، به ویژه آنهایی که در خارج از کشور مستقر هستند.

این لایحه شامل حدود 45 میلیارد دلار بیشتر از درخواست بایدن برای برنامه های دفاعی و تقریباً 10 درصد بیشتر از لایحه سال گذشته است زیرا قانونگذاران به دنبال محاسبه تورم و تقویت رقابت نظامی کشور با چین و روسیه هستند. این شامل افزایش 4.6 درصدی حقوق برای سربازان و نیروی کار غیرنظامی وزارت دفاع است.

این لایحه، آستین را ملزم می‌کند تا «حداکثر 30 روز» پس از تصویب قانون، به واکسن پایان دهد.

کربی افزود: “هر سال، NDAA چیزهایی در خود دارد که ما از آنها حمایت می کنیم، و چیزهایی در آن وجود دارد که ما از آنها حمایت نمی کنیم.”