بیش از 1 میلیون برق بدون برق به دلیل طوفان عظیم زمستانی که در سراسر طوفان اینتر ایالات متحده ویران می کند

یک سگ واکر روز پنجشنبه با سگ هایش در نزدیکی دریاچه جزایر در مینیاپولیس قدم می زند. (AP Photo/Abbie Parr)



منبع

پرزیدنت بایدن روز پنجشنبه پس از یک جلسه توجیهی مقامات فدرال هشدار داد: «این مثل یک روز برفی نیست که شما بچه بودید. “این چیزهای جدی است.”

در یک منطقه مسکونی پوشیده از چند اینچ برف، زنی چهار سگ را راه می‌اندازد، یکی با کت قرمز روشن بابانوئل و دیگری با پنجه‌هایش پوشیده از دمپایی سیاه با جوراب‌های قرمز.

جاری شدن سیل و سیل ساحلی و رودخانه ها و سقوط درختان و خطوط برق در منطقه سه ایالتی در اطراف بوستون، خدمات قطار را مجبور به تأخیر یا لغو کرد.

بر اساس سایت ردیابی FlightAware، بیش از 11000 پرواز در داخل، داخل یا خارج از ایالات متحده روز جمعه با تاخیر یا لغو شد.

یک نقشه پیش‌بینی که توصیه‌های آب و هوای زمستانی را نشان می‌دهد. (سازمان هواشناسی کشور)

دمای هوا در غرب مونتانا به منفی 17 درجه کاهش یافت و باد سرد به منفی 40 درجه رسید.

به گزارش PowerOutage.Us، سایتی که قطعی برق را ردیابی می کند، بیش از 1.2 میلیون خانه و کسب و کار در سراسر ایالات متحده صبح جمعه بدون برق بودند. بیش از 350000 خاموشی در نیوانگلند گزارش شده است.

از میان شاخه های پر از برف، شخصی با ژاکت کلاهدار سعی می کند با یک بیل پلاستیکی قرمز مسیری را در مقابل خانه ای باز کند.

شخصی روز پنجشنبه در انتهای مسیری در شهر اوربندیل، آیووا، برف را پارو می کند.

روز پنجشنبه در گورستان کهنه سربازان داکوتای شمالی در ماندان، ایالت ND، ردیف سنگ‌های قبر با بارش برف پوشانده شده است. (تام استروم/بیسمارک تریبون از طریق AP)

بر اساس گزارش سرویس ملی هواشناسی، بیش از 240 میلیون آمریکایی در روز جمعه تحت نوعی توصیه یا هشدار آب و هوای زمستانی قرار گرفتند – بیشترین میزان در تاریخ.

بیش از 1 میلیون برق بدون برق به دلیل طوفان عظیم زمستانی که در سراسر طوفان اینتر ایالات متحده ویران می کند
یک نقشه پیش‌بینی که توصیه‌های آب و هوای زمستانی را نشان می‌دهد.  (سازمان هواشناسی کشور)

در بوفالو، مقامات به دلیل برف سنگین ناشی از دریاچه، وزش باد شدید و احتمال قطعی برق گسترده، برای آنچه پیش‌بینی‌کنندگان آن را «طوفان یک بار در یک نسل» توصیف می‌کردند آماده می‌شدند.

ردیف‌هایی از سنگ‌های قبر، با تاج‌های گل کریسمس، به سختی از کفن‌های برف بیرون می‌آیند، با پرچم ایالات متحده و دو پرچم دیگر در دوردست‌ها.
طوفان عظیم زمستانی باعث لغو هزاران پرواز در ایالات متحده شده و بیش از یک میلیون نفر را بدون برق رها کرده است و برف، یخ و باران ناشی از باد را به بیش از نیمی از کشور آورده است.

پیش‌بینی‌ها می‌گویند که هوای استخوان‌ساز پشت سیستم طوفان باعث می‌شود دما به سرعت کاهش یابد و در برخی نقاط بین 40 تا 50 درجه کاهش یابد. روز پنجشنبه، دنور سردترین دمای خود را در بیش از 30 سال گذشته ثبت کرد: منفی 24 درجه.

پیش‌بینی‌کنندگان همچنین انتظار دارند که یک طوفان بمب – زمانی که فشار اتمسفر به سرعت در یک طوفان قوی کاهش می‌یابد – شرایط کولاک را در منطقه دریاچه‌های بزرگ ایجاد کند.

فدرال اکسپرس با اشاره به تأخیر آب و هوا در مراکز اصلی خود هشدار داد مبنی بر اینکه بسته های تعطیلات ممکن است دیر برسد.