بایدن ضمن ارزیابی مجدد روابط عربستان، استراتژی امنیت ملی را ترسیم می کند

سالیوان گفت، در حالی که قدرت های بزرگ در حال مبارزه برای تسلط هستند، ایالات متحده همچنین باید با چالش های فراملی تغییرات آب و هوایی، ناامنی غذایی، بیماری های واگیر، تروریسم، انتقال انرژی و تورم مقابله کند.

  • بایدن گفت: «استبدادها برای تضعیف دموکراسی و صدور مدلی از حکومتداری که با سرکوب در داخل و اجبار در خارج از کشور مشخص شده است، اضافه کاری کار می کنند.

  • بایدن روز چهارشنبه هنگام خروج از کاخ سفید برای یک سفر چند روزه به ایالت های غربی به خبرنگاران گفت: «ما اقدام خواهیم کرد.

    آخرین

    • از ضربه مشت تا تحقیر: کاهش تولید اوپک پلاس، بایدن را به «بازبینی» روابط با عربستان سوق داد

      قانونگذاران پیشنهاد کرده‌اند که هرگونه فروش آتی تسلیحات به سعودی‌ها مسدود شود و همچنین به وزارت دادگستری اجازه داده شود از قوانین ضدتراست برای به چالش کشیدن کشورهای اوپک پلاس و شرکت‌های نفتی دولتی آنها استفاده کند.

      سالیوان گفت بایدن برخی اقدامات را «زودتر» انجام دهد، در حالی که اقدامات دیگر «ممکن است در یک دوره زمانی طولانی‌تر اتفاق بیفتد».

      این گزارش استراتژیک در حالی منتشر شد که دولت در حال ارزیابی مجدد روابط خود با عربستان سعودی است، متحدی که از طریق تصمیم ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت خشم دولت را برانگیخت.

      اقدام اجرایی: بایدن اولین بنای ملی خود را در قلب کوه های راکی ​​کلرادو تعیین کرد

      واشنگتن – دولت بایدن روز چهارشنبه در تشریح رسمی استراتژی امنیت ملی رئیس جمهور گفت چین و روسیه بزرگترین چالش برای صلح و ثبات بین المللی هستند.

      جدا از استراتژی امنیت ملی، بایدن در حال رایزنی با کنگره در مورد اقدام علیه عربستان سعودی است. دولت آمریکا استدلال می‌کند که کاهش تولید کارتل نفتی به رهبری عربستان سعودی به افزایش هزینه گاز کمک می‌کند و درآمد نفتی روسیه را افزایش می‌دهد درست در حالی که ایالات متحده و متحدانش در تلاش برای کاهش سود نفت روسیه هستند. افزایش قیمت پمپ همچنین می تواند به دموکرات ها در انتخابات میان دوره ای ماه آینده آسیب برساند.

      به گفته جیک سالیوان مشاور امنیت ملی، حمله روسیه به اوکراین اساساً استراتژی سیاست خارجی بایدن را تغییر نداد. اما «عناصر کلیدی رویکرد ما را به رنگ زنده نشان می‌دهد: تأکید بر متحدان، اهمیت تقویت دست جهان دموکراتیک و دفاع از دموکراسی‌های دیگر و ارزش‌های دموکراتیک».

    پرزیدنت جو بایدن در 12 اکتبر 2022 در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی می رود.

    این مقاله در ابتدا در USA TODAY منتشر شد: استراتژی امنیت ملی بایدن بر تهدیدهای چین و روسیه تأکید دارد



  • منبع

    اولین استراتژی دونالد ترامپ بر مسائل اقتصادی ایالات متحده – تجارت، استقلال انرژی و اصلاحات مالیاتی – تأکید داشت.

  • پرزیدنت جو بایدن در 12 اکتبر 2022 در چمن جنوبی کاخ سفید در واشنگتن دی سی می رود.

    اتفاقی که قرار است بیفتد

    جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در سندی که روز چهارشنبه منتشر شد و بر اهمیت ایجاد ائتلاف برای مقابله با تهدیدات امنیتی تأکید می کند، گفت: «ما در میانه یک رقابت استراتژیک برای شکل دادن به آینده نظم بین المللی هستیم.

    از زمان رونالد ریگان، هر رئیس‌جمهوری از گزارش امنیت ملی به کنگره برای ارائه یک دید کلی از اولویت‌های سیاست خارجی خود در سطح بالا استفاده کرده است.

  • در حالی که استراتژی امنیتی به طور خاص به عربستان سعودی اشاره نمی کند، اما در بخش خاورمیانه، دولت «تولیدکنندگان انرژی را تشویق می کند تا از منابع خود برای تثبیت بازارهای جهانی انرژی استفاده کنند و در عین حال برای آینده انرژی پاک و حمایت از مصرف کنندگان آمریکایی آماده شوند».

    چیزی که آنها می گویند

    • او روز چهارشنبه گفت: “تمام چیزی که در حال حاضر می گویم این است که رئیس جمهور در حال ارزیابی مجدد است.”

      بایدن: توافق خاورمیانه باعث افزایش استخراج گاز در مدیترانه و ثبات منطقه خواهد شد

      سالیوان گفت: «این استراتژی روشن می‌کند که این چالش‌های مشترک مسائل حاشیه‌ای نیستند، آنها در درجه دوم ژئوپلیتیک نیستند.

    میخواهی بیشتر بدانی؟ این چیزی است که شما از دست داده اید

    دولت بایدن انتشار گزارش خود را در سال جاری به دلیل وضعیت سریع در اوکراین به تاخیر انداخت.

  • به گفته کاخ سفید، در حالی که تهدید روسیه فوری است، چین تنها رقیبی است که قصد و توانایی دارد زمین بازی جهانی را به نفع خود تغییر دهد.