تعداد جمهوری خواهانی که به “دروغ بزرگ” ترامپ معتقدند از زمان جلسات استماع 6 ژانویه کاهش یافته است

در مورد رفتار ترامپ در مورد این رویداد، داده های نظرسنجی نشان می دهد که نگرش ها در مورد نقش او در قیام 6 ژانویه 2021 تغییر زیادی نکرده است.

این ممکن است نشان دهنده تأثیری از کار کمیته 6 ژانویه باشد، زیرا یکی از تأکیدات آن این بود که در انتخابات 2020 تقلب یا دزدی نشده بود و ترامپ از همان ابتدا این را می دانست. این کمیته به شهادت مشاوران سابق ترامپ در مبارزات انتخاباتی و در کاخ سفید و همچنین بسیاری از مقامات جمهوری خواه دیگر تکیه کرده است.

به طور مشابه، یک نظرسنجی Economist/YouGov در ژوئیه 2022 نشان داد که 41 درصد از شهروندان بزرگسال ایالات متحده معتقدند که ترامپ مسئولیت “بسیاری” در قبال تصرف کنگره در 6 ژانویه دارد. این همان عددی است که یک هفته پس از قیام چنین نظری داشت.

جلسه استماع کمیته منتخب مجلس در 16 ژوئن برگزار شد

در نظرسنجی Yahoo News/YouGov، دموکرات‌ها از 72 درصد که ترامپ را «بسیار مقصر» می‌دانستند به 75 درصد رسید و جمهوری‌خواهان از 10 درصد به 14 درصد رسیدند، یک افزایش حاشیه‌ای. تحرکات قابل توجهی در میان جمهوری خواهان در مورد این سوال که آیا ترامپ «اصلاً» مقصر نیست وجود داشت. این رقم از 51 درصد به 43 درصد کاهش یافته است.

اول، تعداد جمهوری خواهانی که ادعای نادرست دزدیده شدن انتخابات 2020 از دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را باور دارند، به کمتر از دو سوم کاهش یافته است. هنوز هم بسیاری از جمهوری خواهان هستند که به چیزی اعتقاد دارند که درست نیست، اما این گروه چندین درصد کاهش یافته است.

در نظرسنجی Yahoo News/YouGov که یک هفته پس از آخرین جلسه استماع در ماه ژوئیه انجام شد، ترامپ با 44 تا 35 درصد از رای دهندگان احتمالی پیشتاز DeSantis بود.

رای دهندگان در انتخابات مقدماتی فلوریدا، 23 اوت، رای خود را به صندوق انداختند. (جو رادل/ گتی ایماژ)

جلسه استماع کمیته منتخب مجلس در 16 ژوئن برگزار شد. (درو انگرر/ گتی ایماژ)

در همین حال، دموکرات‌ها در مورد دوام دموکراسی با چند امتیاز بیشتر نگران شده‌اند.

نظرات درباره مسئولیت ترامپ در 6 ژانویه تغییر چندانی نداشته است.

اما تعداد جمهوری خواهانی که نگران آینده دموکراسی هستند چندین درصد کاهش یافته است. این ممکن است با تعداد کمتر جمهوری خواهانی مرتبط باشد که معتقدند در انتخابات 2020 تقلب شده است.

یک نظرسنجی پیو در ماه اوت نشان داد که 83 درصد از دموکرات‌ها مطمئن بودند که انتخابات پاییز “عادلانه و دقیق برگزار خواهد شد” اما تنها 66٪ فکر می‌کنند که “همه شهروندانی که می‌خواهند رای بدهند… می‌توانند”. در همان نظرسنجی، 55 درصد از جمهوری خواهان معتقد بودند که انتخابات منصفانه نخواهد بود و تنها 45 درصد معتقد بودند که انتخابات منصفانه خواهد بود.

نکته قابل توجه دیگر این است که برتری ترامپ نسبت به نزدیکترین رقیب آماری خود برای نامزدی جمهوری خواهان برای ریاست جمهوری، فرماندار فلوریدا، ران دیسانتیس، در سال گذشته کاهش یافته است.

اگر جان. کمیته 6 تعداد رای دهندگان جمهوری خواه را که فریب ادعاهای نادرست و غیرمستند ترامپ در مورد انتخابات 2020 را خورده بودند کاهش داد، همچنین ممکن است نگرانی آنها در مورد قابلیت اطمینان انتخابات آینده را کاهش دهد.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا. (اولیویه دولیری/ خبرگزاری فرانسه از طریق گتی ایماژ)

اما سایر داده‌های نظرسنجی نشان می‌دهد که بسیاری از دموکرات‌ها بر توانایی رأی‌دهندگان در رأی‌دهی تمرکز دارند، نه اینکه سیاستمداران در نتایج پس از رأی‌دهی دخالت کنند.

در ژانویه 2021، یک نظرسنجی CBS News نشان داد که 16٪ از رای دهندگان ترامپ در سال 2020 معتقد بودند که دموکراسی و حاکمیت قانون امن است و 84٪ معتقد بودند که دموکراسی در خطر است. در آن زمان، 32 درصد از رای دهندگان جو بایدن در سال 2020 معتقد بودند که دموکراسی امن است و 68 درصد معتقد بودند که در معرض تهدید است.

از آن زمان، زنگ هشدار جمهوری خواهان تنها چند امتیاز کاهش یافته است، به 81٪ در نظرسنجی CBS News در ژوئن 2022، و نگرانی دموکرات ها چند نقطه افزایش یافته و به 73٪ رسیده است.

در دسامبر 2021، نظرسنجی Yahoo News/YouGov نشان داد که 87 درصد از جمهوری‌خواهان نگران «آینده دموکراسی ایالات متحده» هستند، در حالی که 84 درصد از دموکرات‌ها همین احساس را داشتند.

اعتراض در حمایت از شمارش همه آرا، 5 نوامبر 2020، در فیلادلفیا

در سپتامبر 2022، نظرسنجی دیگری از Yahoo News/YouGov نشان داد که 82 درصد از جمهوری خواهان هنوز در مورد آینده دموکراسی احساس نگرانی می کنند، در حالی که 83 درصد از دموکرات ها نگران هستند. ترس از دموکراتیک در میان رای دهندگان بایدن، به طور خاص، از 88 درصد به 90 درصد در آن دوره افزایش یافته بود، در حالی که نگرانی های رأی دهندگان ترامپ از 89 درصد به 83 درصد کاهش یافته بود.

در طول 9 نظرسنجی افکار عمومی توسط Yahoo News/YouGov بین ژانویه 2021 تا اوایل ژوئن 2022، میانگین تعداد جمهوری خواهانی که به اشتباه معتقد بودند در انتخابات 2020 تقلب شده است 66٪ بود.

دونالد ترامپ

مقالات متعددی در رسانه ها در مورد تهدید احتمالی جمهوری خواهان مبنی بر لغو انتخابات آینده به نفع حزب خود منتشر شده است، بنابراین سطوح بالاتر نگرانی دموکرات ها در مورد آینده دموکراسی ممکن است نشان دهنده آگاهی فزاینده از این باشد.

رای دهندگان رای خود را در انتخابات مقدماتی فلوریدا در 23 اوت به صندوق انداختند

اما در سه نظرسنجی Yahoo News/YouGov که از زمان برگزاری هشت جلسه استماع کمیته 6 ژانویه از 9 ژوئن تا 21 ژوئیه انجام شد، تعداد جمهوری خواهانی که معتقد بودند “دروغ بزرگ” ترامپ به 60 درصد کاهش یافته است.

نظرات رای دهندگان در مورد اینکه آیا دموکراسی دچار مشکل است نیز چندان تغییر نکرده است. سطوح بالایی از نگرانی در میان همه رای دهندگان وجود دارد. اما برخی نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که نگرانی‌های دموکرات‌ها در نزدیک به دو سال گذشته اندکی افزایش یافته است، در حالی که جمهوری‌خواهان اندکی کمتر مضطرب شده‌اند.

اعتراض در حمایت از شمارش همه آرا، 5 نوامبر 2020، در فیلادلفیا. (کریس مک گراث/گتی ایماژ)

با پایان یافتن کار کمیته 6 ژانویه و نهمین جلسه استماع پنج شنبه و گزارش نهایی آن به زودی، نشانه هایی وجود دارد که کار آن ممکن است افکار عمومی را از چند جهت تحت تأثیر قرار دهد.

تنها زمانی که حمایت ترامپ به 50 درصد افزایش یافت، پس از آن بود که اف‌بی‌آی خانه او در مار-آلاگو را برای یافتن اسناد فوق سری در اوایل ماه اوت جستجو کرد. اما آخرین نظرسنجی نشان داد که حمایت ترامپ به 46 درصد و دیسانتیس به 34 درصد کاهش یافته است.

سه نظرسنجی توسط Yahoo News/YouGov در تابستان 2021 نشان داد که به طور متوسط ​​42 درصد از بزرگسالان آمریکایی معتقد بودند که ترامپ در حمله 6 ژانویه “بسیار” مقصر بوده است. نظرسنجی دیگری از Yahoo News/YouGov در ژوئیه 2022 نشان داد که این تعداد اساساً یکسان است و 43٪ است.

قابل قبول است که جلسات استماع کمیته 6 ژانویه تأثیر داشته است. نزدیکترین حواشی بین این دو در نظرسنجی هایی بود که در طول و بعد از جلسات کمیته انجام شد.

دونالد ترامپ روز شنبه در Minden، Nev. (جاستین سالیوان/گتی ایماژ)

در هشت نظرسنجی Yahoo News/YouGov در سال 2022، حمایت ترامپ در تمام طول سال در اواسط دهه 40 باقی مانده است، اما DeSantis حدود 10 امتیاز از اواسط دهه 20 تا اواسط دهه 30 افزایش یافته است.

ران دیسانتیس فرماندار فلوریدا

با این حال، بیان این سوال به این موضوع اشاره نمی کند که آیا رای دهندگان نگران هستند که یک انتخابات عادلانه پس از این واقعیت توسط سیاستمدارانی که ادعای تقلب بدون شواهد را دارند، لغو شود.



منبع