یک مادر تگزاسی که خانواده اش را وارد شورش کنگره کرد، در حالی که از یک قاضی فدرال درخواست نرمش کرد، دروغ های تقلب انتخاباتی ترامپ را دوچندان کرد.


6 ژانویه

معترضان طرفدار ترامپ در 6 ژانویه 2021 در مقابل ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن دی سی تجمع کردند.جان چری/ گتی ایماژ

  • به گفته اسکات مک فارلین، خبرنگار CBS News، یک خانواده 5 نفره تگزاس روز چهارشنبه به دلیل شرکت در شورش کنگره در 6 ژانویه محکوم شد.

  • یک قاضی فدرال گفت که سفر خانواده مون در 6 ژانویه زمانی که آنها به طور غیرقانونی وارد کاپیتول شدند “بسیار از ریل دور شد”.

  • مادر خانواده در حالی که خواستار ارفاق در حکم خود شد، پیشنهاد کرد که انتخابات 2020 امن نبود.

یک خانواده پنج نفره تگزاس که در 6 ژانویه 2021 با هم به واشنگتن دی سی سفر کردند و در جریان شورش وارد ساختمان کنگره شدند، هر کدام به دلیل دخالت در روز چهارشنبه در دادگاه فدرال محکوم شدند.

به گفته اسکات مک فارلین، خبرنگار سی‌بی‌اس، اما در حالی که داون مان، مادر خانواده، از قاضی درخواست نرمش کرد، او دروغ‌های ترامپ را در جلسه صدور حکم تکرار کرد.

برای اتفاقی که در 6 ژانویه رخ داد متاسفمبه گفته اسکات مک فارلین، خبرنگار کنگره CBS، داون مان گفت: “من درک می کنم که این کشور بین ارزش های محافظه کار و غیر محافظه کار تقسیم شده است.”

مون ادامه داد: “من نمی فهمم چرا انتخابات ما امن نیست.” اگر انتخابات امنی نداشته باشیم، کشوری نداریم».

به گفته مک فارلین، او سپس دو برابر شد، پرسید که چرا هیچ کس به سوال او پاسخ نداده است. به گفته مک فارلین، مون بعداً گفت که دیگر هرگز وارد ساختمان کاپیتول نخواهد شد. اما اضافه شد. من احساس می‌کردم حق دارم در مورد امنیت انتخابات ما توضیح بخواهم.»

قاضی آمریکایی بریل هاول نگران بود که مان اقدامات خود را توجیه می کند.

قاضی هاول گفت: “این نوعی پشیمانی نیست که نشان دهنده اطمینان خاطر باشد که آنها (دوباره) پس از اینکه یک بار در معرض خشونت سیاسی قرار گرفتند، شرکت نخواهند کرد.” به گفته مک فارلین.

ادعاهای مون منعکس کننده ادعاهای دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا است که در 6 ژانویه هواداران خود را به کاپیتول فراخواند و بارها بدون مدرک مدعی شده است که انتخابات 2020 – که او به جو بایدن باخت – از او دزدیده شده است.

والدین داون و توماس مان هر دو به 14 روز زندان، سه سال حبس مشروط و 90 روز حبس خانگی محکوم شدند – کمتر از 30 روز زندانی که دادستان برای این زوج به دنبال آن بود.

قاضی آمریکایی بریل هاول گفت توماس “باید قبل از اینکه خانواده اش را به یک وضعیت آشفته سوق دهد بهتر می دانست.”

مک فارلین گزارش داد که وکیل مدافع توماس استدلال کرد که او پدر و شوهر خوبی است، در حالی که وکیل مدافع داون در حکم او درخواست ملایمت کرد زیرا او “فرایند تایید رای را درک نکرد” و “نفهمید که این فقط یک جنبه فنی بود.”

توماس به قاضی گفت که او “قبلاً هرگز سیاسی نبودم… من فقط به تماشای آنچه در اخبار می افتاد ادامه دادم“و”من خودم غرق شدممک فارلین گزارش داد.

خانواده مون در شورش کنگره 6 ژانویه.

خانواده مون در شورش کنگره 6 ژانویه.تام مان در فیس بوک

دادستان ها مدعی شدند والدین یک سفر خانوادگی به دی سی را برنامه ریزی کرده بودند و آنها در مورد ادعاهای انتخاباتی ترامپ در رسانه های اجتماعی صریح بودند. مون ها همچنین فرزند چهارم – یک خردسال – را به شورش آوردند.

به گفته مک فارلین، هاول گفت که نمی تواند بفهمد که چگونه داون مان، جاشوا، پسر 23 ساله این زوج را به شورش آورد، زیرا می دانست که او یک بیماری پزشکی دارد که ایستادن را برای او دشوار کرده است. گزارش شده است که آن پسر ابراز پشیمانی کرد و گفت که از ابتدا نمی خواست به واشنگتن دی سی برود.

سه کودک بالغ مون که به ساختمان کنگره رفتند نیز روز چهارشنبه محکوم شدند، اگرچه هیچکدام به زندان محکوم نشدند.

کریستی مون 30 ساله و بزرگترین فرزند خانواده به سه سال حبس تعلیقی و 90 روز حبس خانگی محکوم شد که شدیدترین حکم این سه کودک است.

دادستان ها ادعا کردند که کریستی پس از جشن شورش پیامی در فیس بوک ارسال کرده بود.

بر اساس اسناد دادگاه، او ظاهراً نوشت که اعتراضات “لعنتی عالی بود”. “لعنتی ما داخل پایتخت لعنتی بودیم!”

به گفته مک فارلین، وکیل مدافع کریتی گفت که این زن 30 ساله از اقدامات خود “دلشکسته” شده است و پست های او در شبکه های اجتماعی “در گرمای لحظه” اتفاق افتاده است.

دو خواهر و برادر دیگر – جاشوا و کیلی 20 ساله – به حبس مشروط محکوم شدند.

طبق سوابق دادگاه، هر پنج نفر از خانواده مون به اتهام جنحه ای اعتراف کرده بودند. خانواده اعتراف کردند که در 6 ژانویه 2021 یک ساعت را در ساختمان کاپیتول سپری کردند.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





منبع