بایدن دومین تقویت کننده دریافت کرده بود. در اینجا این است که چرا برای جلوگیری از عفونت کافی نبود.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

با توجه به اینکه ویروس چقدر تغییر کرده است، دولت در مورد ارزش مجوز تزریق واکسن اصلی در پاییز و ارائه داروهای تقویت کننده دوم به بزرگسالان کمتر از 50 سال بحث کرده است. یک هیئت مشاوره ای از سازمان غذا و دارو ماه گذشته گفت که تولیدکنندگان واکسن باید واکسن ها را بر اساس جدیدترین واکسن ها تنظیم کنند.

تعداد بستری شدن در بیمارستان نیز طی چند هفته گذشته افزایش یافته است، اگرچه به نظر نمی رسد BA.5 باعث بیماری شدیدتر از سایر اشکال omicron شود.

عفونت کروناویروس پرزیدنت جو بایدن یک نمونه واضح است که نشان می دهد واکسن های کووید، هر چند قدرتمند هستند، از سپرهای ضد گلوله ای که دانشمندان زمانی به آن امیدوار بودند، فاصله زیادی دارند.

در اوایل بیماری همه گیر، کارشناسان بر این باور بودند که واکسن ها نه تنها برای جلوگیری از بیماری شدید، بلکه اکثریت قریب به اتفاق عفونت ها نیز کافی هستند. و این درست زمانی بود که نسخه‌های قبلی ویروس، از جمله نوع دلتا، جهان را در نوردید.

BA.5 نیز بسیار مسری است. این کشور به طور متوسط ​​روزانه 130000 مورد را ثبت می کند. این عدد احتمالاً دست کم گرفته شده است، زیرا اکثر افراد در خانه تست می‌کنند یا اصلاً آزمایش نمی‌کنند.

اما حتی دوزهای تقویت کننده نیز دفاع کمی در برابر عفونت، به ویژه با جدیدترین نسخه های ویروس، ارائه می دهند. چندین مطالعه نشان داده اند که محافظتی که آنها ارائه می دهند به شدت و به سرعت از بین می رود. در مورد رئیس جمهور، واکسن تقویتی که او تقریباً چهار ماه پیش دریافت کرد، احتمالاً بیشتر قدرت خود را در پیشگیری از عفونت از دست داده است.

هر آواتار بعدی ویروس در کنار زدن ایمنی بهتر شده است. BA.5 که در حال حاضر تقریباً 80 درصد موارد در ایالات متحده را تشکیل می دهد، باهوش ترین تا کنون است. داده‌های دقیق جمع‌آوری‌شده در قطر نشان می‌دهد که ایمنی در برابر عفونت‌های قبلی و واکسن‌ها در مقایسه با پیشینیان خود در برابر BA.5 ضعیف‌ترین است.

اما مشخص نیست که آیا این عکس‌ها به موقع می‌رسند تا از موج سقوط جلوگیری کنند، و آیا ویروس بار دیگر فراتر از دسترس آنها تکامل یافته است.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

اما نوع Omicron این امیدها را برهم زد. از آنجایی که تعداد بیشتری از جمعیت، چه در اثر عفونت و چه از واکسن، مصونیت پیدا کردند، ویروس برای فرار از این دفاع تکامل یافت. BA.1، زیرشاخه omicron که در طول زمستان در گردش بود، در ایجاد عفونت حتی در افرادی که چند هفته قبل دوز تقویت کننده دریافت کرده بودند ماهر بود.

بایدن دوزهای متعددی از واکسن Pfizer-BioNTech دریافت کرده است. جدیدترین تزریق او، دومین تقویت کننده، در 30 مارس بود. مطالعات نشان می دهد که این دوزها سنگری قدرتمند در برابر بیماری شدید ایجاد می کند – و در واقع، طبق گفته کاخ سفید، رئیس جمهور پس از مثبت شدن آزمایش در روز پنج شنبه تاکنون تنها علائم خفیفی داشته است. .