بایدن در کباب دی سی می گوید که از بین 2 نامزد ریاست جمهوری، 1 نامزد از نظر روانی مناسب نبود. “دیگری من هستم”

واشنگتن (AP) – خبر بزرگ این هفته، رئیس جمهور جو بایدن در یک کباب آخر هفته در واشنگتن گفته شد که دو نامزد نامزدی حزب خود را برای ریاست جمهوری به دست آورده اند. او گفت، اما یکی از آنها خیلی پیر بود و از نظر ذهنی برای این کار ناسازگار بود.

بایدن با کنایه گفت: “دیگری من هستم.”

انتقادات علیه دونالد ترامپ جمهوری‌خواه از رئیس‌جمهور در مهمانی سالانه باشگاه گریدیرون و بنیاد شام ادامه پیدا کرد، زیرا بایدن انتقادهای مداوم مبنی بر اینکه حافظه‌اش مبهم است و گیج به نظر می‌رسد را رد کرد، در عوض لحظاتی را برجسته کرد که ترامپ 77 ساله لغزش کرده است. هم.

بایدن، 81 ساله، که همچنین به طعنه گفت که قبل از خوابش بیدار می ماند، گفت: «به او نگویید، او فکر می کند که در حال رقابت با باراک اوباما است، این چیزی است که او گفت.

این اولین باری بود که بایدن در دوران ریاست جمهوری خود در ضیافت شام شرکت می کرد و در حالی برگزار می شود که انتخابات 2024 نزدیک است و رقابت مجدد بین بایدن و ترامپ داغ می شود. سالانه bacchanalia که اکنون در صد و سی و نهمین سال خود می گذرد، تاریخچه خود را به سال 1885 ردیابی می کند – سالی که رئیس جمهور گروور کلیولند از شرکت در آن امتناع کرد. از آن زمان تاکنون، هر رئیس‌جمهوری حداقل به یک گریدرون رسیده است.

بایدن به سرعت وارد تاریکی شد، با این حال، در صورتی که ترامپ – که همچنان به دروغ ادعا می کند انتخابات 2020 به سرقت رفته است – به کاخ سفید بازگردد، آنچه را که به نظر او یک تهدید واقعی برای دموکراسی است، برجسته کرد. این سخنرانی بازتابی از اظهارات کمپین انتخاباتی بایدن داشت که از ترامپ انتقاد کرد و همچنین نسبت به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بسیار نرم بود.

او گفت: «ما در یک لحظه بی‌سابقه در دموکراسی زندگی می‌کنیم. “لحظه ای بی سابقه برای تاریخ. دموکراسی و آزادی به معنای واقعی کلمه مورد حمله قرار گرفته است. پوتین در راهپیمایی در اروپا سلف من در برابر او تعظیم می کند و به او می گوید: “هر جهنمی که می خواهی بکن.”

بایدن سپس اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین و کاجا کالاس نخست وزیر استونی را معرفی کرد.

ما سر فرود نمی آوریم. آنها تعظیم نخواهند کرد و من هم تعظیم نخواهم کرد.»

بایدن که طبق معمول لباس کراوات سفید پوشیده بود، دخترش اشلی را آورد.

این شام به عنوان شب شادی دو حزبی شهرت دارد و مملو از سیاستمداران و چه کسی از واشنگتن، از جمله معاون رئیس جمهور کامالا هریس و همسرش داگ امهوف، حداقل هشت عضو کابینه دیگر، حداقل پنج عضو کنگره بود. ، پنج استاندار و حداقل پنج سفیر. لئو وارادکار، معلم Taoisea ایرلندی، که برای روز سنت پاتریک در شهر است، نیز شرکت کرد.

همچنین هریس، فرماندار میشیگان، گرچن ویتمر، دموکرات، و اسپنسر کاکس، فرماندار یوتا، جمهوری خواه، در این شام سخنرانی کردند.

بایدن شام را پایان داد و همچنین در مورد اهمیت مطبوعات آزاد صحبت کرد. او گفت که اگرچه ممکن است با همه چیزهایی که رسانه‌های خبری چاپ می‌کنند موافق نباشد، اما ضرورت روزنامه‌نگاری را درک می‌کند و گفت که همچنان در تلاش است تا روزنامه‌نگاران ایوان گرشوویچ و آستین تایس را به خانه بیاورد، یکی از آنها در روسیه نگهداری می‌شوند و دیگری در جریان یک سفر گزارش ناپدید شده است. در سوریه

او گفت: “خبرنگاری خوب آینه ای برای جامعه است.” “ما به شما نیاز داریم.”

بایدن و هریس همراه با دیگر مقامات دولت و رهبران خارجی، به علاوه رئیس گریدیرون، دن بالز، از واشنگتن پست، پشت میز میز نشستند. همچنین روسای بالز، سالی بازبی، مدیر اجرایی پست و جف بزوس، صاحب روزنامه، روی میز نشسته بودند.

شام در Grand Hyatt برگزار شد. هیچ عکس یا تلویزیونی مجاز نبود.

___

جوی کاپلتی، نویسنده آسوشیتدپرس در لنسینگ، میشیگان، در این گزارش مشارکت داشت.

منبع