بایدن از دادگاه عالی ایالات متحده خواست تا حکم دوم علیه طرح بدهی دانشجویان را متوقف کند

قضات روز پنجشنبه به درخواست بایدن مبنی بر لغو فوری دستورات حوزه هشتم عمل نکردند، اما در اواخر فوریه یا اوایل مارس پرونده را برای استدلال شفاهی پیگیری کردند.

قاضی گفت که اگر طرح بایدن یک سیاست عمومی خوب باشد، بی ربط است زیرا این برنامه “یکی از بزرگترین اعمال قدرت قانونگذاری بدون اختیار کنگره در تاریخ ایالات متحده است.”

نوشته اندرو چانگ

بایدن در ماه اوت اعلام کرد که دولت ایالات متحده تا سقف 10000 دلار بدهی وام دانشجویی را برای وام گیرندگانی که کمتر از 125000 دلار در سال دارند یا 250000 دلار برای زوج های متاهل می بخشد. دانشجویانی که برای بهره مندی از دانش آموزان کم درآمد، کمک هزینه های Pell دریافت کرده اند، تا 20000 دلار از بدهی خود را لغو خواهند کرد.

پیتمن حکم خود را در 10 نوامبر صادر کرد. دادگاه استیناف ناحیه هشتم ایالات متحده مستقر در سنت لوئیس حکم خود را در 14 نوامبر در دادخواستی صادر کرد که در آن آرکانزاس، آیووا، کانزاس، میسوری، نبراسکا و کارولینای جنوبی استدلال کرده اند که دولت از اختیارات خود فراتر رفت

(گزارش توسط اندرو چانگ؛ گزارش اضافی توسط نیت ریموند؛ ویرایش توسط ویل دانهام)



منبع

در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری 2020، بایدن قول کمک به دانشجویان سابق کالج بدهکار را داد، اما این برنامه با مخالفت جمهوری خواهان و گروه های محافظه کار مواجه شد که می گویند برای کسانی که وام های خود را پس دادند یا هرگز به دانشگاه نرفتند ناعادلانه است و می تواند تورم را تشدید کند.

احکام دادگاه‌های پایین‌تر در دو چالشی که علیه برنامه کاهش بدهی‌ها ارائه شده است، سیاست بایدن را زیر سوال برده است.

دولت روز جمعه از دادگاه عالی خواست تا تصمیم مارک پیتمن، قاضی منطقه ای ایالات متحده مستقر در تگزاس را در اعتراضی که توسط یک گروه مدافع محافظه کار حمایت می شود، متوقف کند یا همزمان با رسیدگی به چالشی که شش نفر آن را دنبال می کنند، استدلال های مربوط به ماهیت پرونده را بشنود. اکثر ایالت های تحت رهبری جمهوری خواهان.

بایدن در 22 نوامبر وقفه بازپرداخت را حداکثر تا 30 ژوئن آینده تمدید کرد تا به دادگاه عالی مهلت دهد تا در مورد پرونده تصمیم گیری کند.

(رویترز) – یک روز پس از آن که دیوان عالی ایالات متحده با استماع استدلال‌ها درباره قانونی بودن طرح جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا برای لغو میلیاردها دلار بدهی دانشجویان موافقت کرد، دولت وی روز جمعه از قضات خواست تا حکم یک قاضی را در یک پرونده جداگانه متوقف کنند. که این برنامه را غیرقانونی می دانست.

دولت گفته است که بیش از 26 میلیون وام گیرنده برای معافیت وام درخواست کرده اند و 16 میلیون درخواست برای ترخیص در صورت اجازه دادگاه تایید شده است. این سازمان گفته است که بیش از 40 میلیون آمریکایی واجد شرایط دریافت کمک هستند.

شکایت تگزاس توسط دو وام گیرنده که به طور جزئی یا کاملاً واجد شرایط بخشودگی وام نبودند، با حمایت بنیاد شبکه ایجاد مشاغل، یک گروه مدافع محافظه کار که توسط برنی مارکوس، یکی از بنیانگذاران Home Depot Inc تأسیس شده بود، تنظیم شد.

پیتمن که توسط رئیس جمهور سابق جمهوری خواه دونالد ترامپ به عنوان قاضی منصوب شد، حکم داد که دولت از اختیارات خود برای صدور دستور لغو بدهی بر اساس قانون 2003 موسوم به قانون فرصت های امداد آموزش عالی برای دانشجویان، که می تواند کمک های مالی دانشجویان را در طول جنگ “عدم یا تغییر” دهد، تجاوز کرده است. یا اورژانس ملی

دولت بایدن طرح خود را بر اساس آسیب‌های اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-19 و نگرانی‌ها در مورد افزایش معوقات بدهی و کاهش درآمد، به‌ویژه در میان آمریکایی‌های کم‌درآمد توجیه کرد. بایدن و ترامپ قبل از او از قانون برای توقف بازپرداخت وام های دانشجویی استفاده کرده بودند.

دفتر بودجه کنگره در ماه سپتامبر محاسبه کرد که برنامه بخشودگی بدهی حدود 400 میلیارد دلار برای مالیات دهندگان هزینه خواهد داشت.