بازگرداندن ضربه به انتشار گرینر، عمق لشکرهای آمریکا را فاش می کند

و کارلسون در مورد هویت خود صریح بود – به گفته او، “که در اصل ارزش سهام است.” او ادامه داد: بریتنی گرینر سفید پوست نیست و یک لزبین است.

اما در حالی که مبادله برگدال حداقل شامل جنگجویان از هر دو طرف بود، مورخان نمی‌توانستند مشابهی برای مبادله یک ستاره بسکتبال آمریکایی با یک تاجر اسلحه روسی در چهاردهمین سال از محکومیت 25 ساله برای توطئه برای کشتن آمریکایی‌ها بیاندیشند.

ریک منینگ، رئیس گروه «آمریکایی‌ها برای دولت محدود» که طرفدار ترامپ است، نوشت: «دولت بایدن به جهان نشان داد که این امتیاز واقعاً چه شکلی است.

دانیل گیلبرت از کالج دارتموث نیوهمپشایر، کارشناس چنین معاملاتی، گفت که از روزهای اولیه جنگ سرد تا درگیری های طولانی در افغانستان، آزادی گروگان ها خطرات سیاسی را به همراه داشته است، به ویژه هنگامی که مبادله زندانیان را شامل می شود. صحنه‌های شادی و درام انسانی بازگشت به آزادی را باید با دانستن اینکه پیروزی از طریق معامله با یک دشمن به دست آمده است – تقریباً همیشه شامل امتیازی است که دشمن شدیداً می‌خواست.

© 2022 شرکت نیویورک تایمز



منبع

نماینده کوین مک کارتی از کالیفرنیا، که امیدوار است در سال آینده در مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان رئیس جمهور شود، زمانی که در فاکس نیوز ظاهر شد تا “اتهام ساختگی” علیه گرینر را محکوم کند، به این موضوع اشاره کرد اما گفت که مبادله با بوت باعث شده است. “ما را ضعیف تر کرد.” وی افزود: «این پوتین را قوی‌تر کرده و آمریکایی‌ها را آسیب‌پذیرتر کرده است».

با این حال، کالین کپرنیک گرینر اینطور نیست. سیاست او برای اکثر آمریکایی‌ها فراتر از جناح راست حاشیه‌ای و چپ پرشور تا زمان آزادی او ناشناخته بود، زمانی که صداهای برجسته در سمت راست آنها را فراگرفت. تاکر کارلسون، پنج‌شنبه شب، برنامه‌ی فاکس نیوز را با رتبه‌بندی برتر خود رهبری کرد و گرینر را به غیر وطن‌پرستی متهم کرد و گفت که ویلان به دلیل سیاست‌هایش عقب مانده است.

با این حال این جانشین ترامپ است که داغ می شود.

طرفداران در 29 آوریل 2022 در فوت پرینت سنتر فینیکس، پیراهن های بریتنی گرینر را می پوشند. (ربکا نوبل/نیویورک تایمز)

طرفداران در 29 آوریل 2022 در فوت پرینت سنتر فینیکس، پیراهن های بریتنی گرینر را می پوشند. (ربکا نوبل/نیویورک تایمز)

بوت که توسط هالیوود در فیلم “ارباب جنگ” جاودانه شد، در سال 2011 به جرم توطئه برای کشتن شهروندان و مقامات آمریکایی با فروش بی رویه تسلیحات خود محکوم شد که هم سازمان های تروریستی ضد آمریکایی و هم شورشیان طرفدار آمریکا مانند UNITA آنگولا را مسلح می کرد. او به جنگ وحشیانه علیه غیرنظامیان در لیبریا دامن زد که جنگسالار چارلز تیلور به راه انداخت و در آن حدود 300000 نفر جان خود را از دست دادند. Bout تا سال 2029 واجد شرایط اکران نبود.

سوابق تاریخی فراوانی وجود دارد. هنگامی که هواپیمای جاسوسی U-2 فرانسیس گری پاورز در سال 1960 بر فراز اتحاد جماهیر شوروی سرنگون شد، دوایت دی. آیزنهاور رئیس جمهور بود و همدردی آمریکا با خلبانی بود که به عنوان یک قربانی بی گناه در بازی مخفی جاسوسی جنگ سرد دیده می شد.

سیلبی گفت: «اگر لبرون جیمز توسط روسیه در فرودگاه دستگیر و به اردوگاه زندان فرستاده می شد، سطح هیستری را تصور کنید که باعث می شد».

دیوید سیلبی، مورخ نظامی در دانشگاه کرنل، گفت: «این احساس اساسی وجود دارد که این بخشی از تمرکز دموکرات‌ها بر کسی است که با آنها همدردی می‌کند و یک تفنگدار را پشت سر می‌گذارد. این به خوبی با این روایت که بسیاری از جناح راست به آمریکا می گویند در مورد اینکه چه کسی در آمریکای بایدن امتیاز می گیرد، می خوانند.

پسر رئیس جمهور سابق، دونالد جونیور وقتی نوشت که دولت بایدن “ظاهرا نگران بود که اگر یک تفنگدار آمریکایی را آزاد کند، امتیاز DEI آنها کاهش یابد” هویت گرینر را با استفاده از مخفف جهانی شرکت برای تنوع، برابری و گنجاندن نوشت.

اما پرونده گرینر فراتر از چنین محاسباتی رفته و وارد عرصه‌های پرتنش نژاد، جنسیت و گرایش جنسی شده است، و در زمان حزب‌گرایی بدون هیچ امتیازی، زمانی که بخش‌های بزرگی از مردم آمریکا غرق در سیاست نارضایتی و شیطان‌سازی دشمن هستند. ترامپ و یارانش

آن لحظات مانند مصنوعات با رنگ قهوه ای به نظر می رسید که بریتنی گرینر، ستاره بسکتبال زنان، پس از آزادی از روسیه، بی سر و صدا به پایگاهی نظامی در تگزاس رفت تا ارزیابی شود، در حالی که یک خبرنگار فاکس نیوز، کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید را با نوک تیز مورد انتقاد قرار داد. سوالاتی در مورد تبادلی که به گفته او “تاجر مرگ” را برای یک “ورزشکار حرفه ای” به روسیه فرستاده است.

سیاست گرینر در واقع از چپ آمده است. نشریه سیاه‌پوست با گرایش لیبرال، The Root، او را یکی از تأثیرگذارترین آمریکایی‌های آفریقایی تبار در سال 2020 معرفی کرد، پس از اینکه در اوج اعتراضات جورج فلوید به آریزونا جمهوری گفت: «راستش احساس می‌کنم نباید سرود ملی را در طول فصل خود پخش کنیم.»

مبادله زندانیان مدت هاست که از نظر سیاسی دشوار بوده است، به ویژه برای روسای جمهور دموکرات. ویلان زمانی که ترامپ در کاخ سفید بود به اسارت درآمد و خواهرش الیزابت ویلان، یکی از حامیان ترامپ، از مقامات نزدیک به رئیس جمهور درخواست کرد تا برای آزادی او تلاش کنند. در تابستان 2019، پل ویلان از ترامپ برای کمک التماس کرد – او از داخل یک قفس شیشه ای در دادگاه شهر مسکو برای خبرنگاران فریاد زد: “نیت خود را توییت کنید” – بی فایده بود.

و اینها از جمله اظهارات رام تر جناح راست تحت سلطه ترامپ بودند.

زمانی بود که آزادی شهروندان آمریکایی که به ناحق توسط یک دشمن خارجی زندانی شده بودند، لحظه ای برای تسکین و جشن هر دو حزب بود: بازگشت سه مرد از کره شمالی در سال 2018 که توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ تامین شد، یا آزادی تری در سال 1991. اندرسون روزنامه نگار آمریکایی پس از سالها اسارت در لبنان.

و البته، سؤالات مشروعی را می توان در مورد این مبادله ها مطرح کرد، از جمله اینکه آیا این مبادلات باز هم گروگان گیری بیشتری را تشویق می کنند یا می توانند آمریکایی ها مانند ویلان را که پشت سر مانده اند به خطر بیندازند.

کارلسون در مونولوگ خود گفت: “ویلان یک رای دهنده ترامپ است و اشتباه کرد که این را در رسانه های اجتماعی بیان کرد.” او اکنون دارد بهای آن را می پردازد. بریتنی گرینر نیست. او سیاست بسیار متفاوتی دارد. بریتنی گرینر ایالات متحده را تحقیر می کند.

اما زمانی که جان اف کندی آزادی پاورز را در ازای یک سرهنگ KGB مهندسی کرد، همدردی‌ها به سرعت تغییر کرد و برخی از جمهوری‌خواهان دولت را متهم کردند که یک «جاسوس» شوروی را برای ترسویی که باید «قرص انتحاری» صادر شده توسط سیا را می‌بلعید، آزاد کرد.

گیلبرت گفت که او ماه‌ها ایمیل‌های متعددی دریافت کرده است – بسیاری از آنها نژادپرستانه و همجنس‌گرا هراسانه – در مورد اینکه چرا گرینر باید اصلاً آزاد شود. روز جمعه تبدیل به سیل شدند.

همچنین توجه زیادی به این موضوع شد که گرینر کیست: یک زن سیاه‌پوست، یک سلبریتی، یک لزبین متاهل، و اگرچه تا به حال کاملاً مورد توجه قرار نگرفته بود، یک لیبرال قاطع – کسی که در اوج اعتراضات زندگی سیاه‌پوستان مهم است. ، خواستار توقف پخش سرود ملی در بازی های بسکتبال تیمش شد.

برای خبرنامه The Morning از نیویورک تایمز ثبت نام کنید

به گفته سیلبی، همانقدر که شهرت و شهرت او باعث شد زندانی شدن او برای برخی از آمریکایی ها غیرقابل تحمل باشد، جنسیت گرینر ممکن است در نظر برخی از منتقدان این تبادل نظر را رنگ آمیزی کند.

پدرش، رئیس‌جمهور سابق، با دیدگاه‌های سیاسی گرینر مخالفت کرد و اعلام کرد که او آشکارا از کشور ما متنفر است. مارجوری تیلور گرین، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا، مبادله زندانیان را «دلیلی دیگر برای استیضاح بایدن» خواند.

پرزیدنت باراک اوباما در سال 2014 زمانی که دولتش مهندسین آزادی بوو برگدال، سرباز اسیر شده توسط طالبان را در ازای پنج زندانی طالبان از زندان نظامی در خلیج گوانتانامو، کوبا، مهندسی کرد. گیلبرت گفت، برگدال از پایگاه خود سرگردان شده بود، و اتهاماتی را برانگیخت که آنچه را که به سراغش می آمد به دست آورده است، درست همانطور که گرینر باقی مانده حشیش را در اختیار داشت و منتقدان را بر آن داشت که بگویند او مجازاتش را به گردن خود آورده است.

او گفت که واکنش به دستگیری او در مسکو به دلیل اتهامات بسیار جزئی مواد مخدر – و به ویژه آزادی او – اگر برای همتای مرد او اتفاق می افتاد، بسیار متفاوت بود.

بسیاری از آمریکایی‌ها این مبادله را به‌عنوان آزادی یک قاتل خونسرد، با کشته شدن هزاران نفر، برای عضوی از نخبگان لیبرال می‌دانستند.

در بسکتبال حرفه ای زنان، گرینر یک فوق ستاره است: یک دارنده مدال طلای المپیک، یک قهرمان ملی با تیم ققنوس مرکوری، یک ستاره 6 بار و تنها مرکز واقعی که WNBA را در گلزنی رهبری می کند.

واکنش برگدال باعث شد مجلس نمایندگان به رهبری جمهوری خواهان قطعنامه ای را تصویب کند که در آن اوباما را به دلیل دستیابی به توافق بدون اطلاع قبلی کنگره محکوم کرد و مدعی شد که «این اقدامات اعتماد و اطمینان به تعهد و توانایی دولت اوباما برای تعامل سازنده را به طور غیرضروری سنگین کرده است. و با کنگره کار کنید.»

چند ساعت پس از آزادی گرینر، بسیاری از جناح راست در حالت خشم کامل قرار گرفتند و هم مردی را که گرینر با او مبادله شده بود – ویکتور بوت، یک تاجر اسلحه بدنام روسی که تا حدی به خاطر به خطر انداختن جان آمریکایی ها خدمت می کرد – و هم بایدن را دستگیر کردند. ناکامی دولت در تامین آزادی یک تفنگدار دریایی سابق، پل ویلان، که از زمان دستگیری‌اش در سال 2018 به اتهام جاسوسی در زندان روسیه به سر می‌برد.