این گزارش نشان می دهد که ایالات متحده یک کشف فناوری باتری سبز به ارزش میلیون ها دلار مالیات دهندگان را به چین تحویل داده است

فوراور انرژی که در بلوو، ایالت واشنگتن مستقر است، نگرانی‌های خود را در مورد عدم انطباق UniEnergy مطرح کرد. اما اگرچه DOE مجوز دومی را لغو کرد، Rongke Power در حال حاضر به برترین تولید کننده باتری های جریان ردوکس وانادیوم تبدیل شده است.

NPR خاطرنشان کرد: “اینکه مدیر یا هر شخص دیگری در آزمایشگاه یا وزارت انرژی فکر می کرد در طول آن یک ساعت و نیم یا پس از آن بررسی کند که آیا Vanadis Power یک شرکت آمریکایی است یا اینکه آیا قصد تولید در ایالات متحده را داشته است، مشخص نیست.” وب سایت خود Vanadis گفت که قصد دارد باتری ها را در چین تولید کند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: کارخانه جدید لگو 1 میلیارد دلاری در ویتنام برنامه ریزی شده است تا 100٪ با انرژی خورشیدی تامین شود.

کریس هاوارد، یکی از مهندسان UniEnergy به NPR گفت: «این فراتر از وعده بود. “ما شاهد عملکرد آن همانطور که انتظار می‌رفتیم، بودیم.”

در این انتقال مجوز بود که ترک‌هایی در DOE شروع به نمایان شدن کرد. پس از اینکه یکی از مقامات UniEnergy با یک مدیر دولتی در آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام تماس گرفت تا آنها را از قرارداد Vanadis مطلع کند، انتقال مجوز تنها یک ساعت و نیم طول کشید.

باتری جریان ردوکس وانادیوم که در آزمایشگاه دولتی ایالات متحده در نزدیکی سیاتل طراحی شده بود، توسط شرکتی در ایالت واشنگتن به نام UniEnergy Technologies ساخته شد تا اینکه سال گذشته یک مجوز DOE به طور موثر سرنوشت آن را به یک شرکت چینی مهر و موم کرد.

گزارش شده است که دفتر پاسخگویی دولت در سال 2018 دریافته است که DOE منابع لازم برای نظارت بر مجوزهای خود را ندارد. به گزارش NPR، آژانس همچنین سیاست‌های متناقضی داشت، از سیستم‌های رایانه‌ای قدیمی استفاده کرد و اذعان داشت که در انجام بررسی‌ها بر «افشای حسن نیت» تکیه می‌کنند.

اطلاعات بیشتر از NextShark: پدر مدیرعامل گوگل یک سال حقوق برای اولین بلیط هواپیما خود به آمریکا برای حضور در استنفورد خرج کرد

اما یانگ از فرستادن کارمندانش به دالیان امتناع کرد و به تلاش برای ماندن در ایالات متحده ادامه داد. در سال 2021، او تصمیم گرفت مجوز را به Vanadis Power مستقر در هلند منتقل کند، که قصد داشت به ساخت باتری ها در چین ادامه دهد و یک باتری راه اندازی کرد. کارخانه در آلمان و در نهایت تولید در ایالات متحده منتقل می شود

مجوز اصلی یانگ نیازمند UniEnergy بود تا تعداد معینی باتری را در ایالات متحده بفروشد، که باید در آمریکا نیز ساخته شوند. NPR گفت که یانگ اعتراف کرده است که چنین الزاماتی را برآورده نکرده است، اما با هیچ مشکلی مواجه نشده است. تا سال 2019، Rongke Power – و کل صنعت باتری چین – به‌طور تصاعدی پیشرفت کرده بودند که به مهندسان UniEnergy گفته شد که باید ماه‌ها در آنجا کار کنند.

منشا باتری به سال 2006 باز می گردد، زمانی که حدود 22 دانشمند در زیرزمین آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام فکر کردند که ترکیب خاصی از اسید و الکترولیت ها می تواند مقادیر زیادی انرژی پایدار را در خود نگه دارد. آنها در نهایت سوء ظن خود را ثابت کردند و منجر به شش سال توسعه و بیش از 15 میلیون دلار دلار مالیات دهندگان برای تکمیل باتری شدند.

بر اساس یک گزارش جدید، وزارت انرژی ایالات متحده (DOE) به چین حقوق یک باتری سبز را داده است که قادر به تامین انرژی کل یک خانه برای چندین دهه است که برای توسعه آن میلیون ها دلار مالیات هزینه شده است.

وحی می آید از NPRکه با مشارکت شبکه خبری شمال غرب این موضوع را بررسی کرد. آنها دریافتند که DOE سیاست های صدور مجوز خود را نقض کرده است.

تصاویر ویژه از طریق JSquish (CC BY-SA 3.0)/ وزارت انرژی آمریکا



منبع

چین همچنین در حال حاضر در زمینه باتری‌های لیتیوم یونی که خودروهای الکتریکی را تامین می‌کنند، در رقابت جهانی پیشرو است. برای شروع، تحقیقات انجام شده توسط فاینانس انرژی های جدید بلومبرگ در سال 2020 نشان می دهد که شرکت های چینی 80٪ از پردازش مواد خام باتری جهانی را انجام می دهند.

گری یانگ، که این پروژه را رهبری می کرد، در سال 2012 به DOE رسید تا برای مجوز ساخت و فروش باتری درخواست دهد. آژانس مجوز را صادر کرد و یانگ UniEnergy را در شهر Mukilteo واشنگتن راه اندازی کرد.

اطلاعات بیشتر از NextShark: رئیس سابق مجلس نمایندگان از خنده “واقعا عجیب” معاون کامالا هریس به عنوان دلیلی که نمی تواند رئیس جمهور شود نام می برد.

این افزایش شهاب سنگ را می توان به حمایت دولت چین از شرکت های چینی نسبت داد. علاوه بر این، این کشور همچنین روابط خود را با کشورهایی که لیتیوم در آنها استخراج می شود، تقویت کرده است.

با این حال، چندین سال بعد شاهد تغییر تدریجی در تولید از انبار Mukilteo UniEnergy به Rongke Power در دالیان، چین بودیم. تا سال 2017، یانگ مجوز رسمی فرعی به شرکت چینی اعطا کرد که به آن اجازه می‌داد باتری‌ها را به تنهایی تولید کند.

اما یانگ به زودی برای متقاعد کردن سرمایه‌گذاران آمریکایی که همگی خواهان بازدهی سریع‌تر بودند، برای پیوستن به سرمایه‌گذاری او مشکل پیدا کرد. پس از اینکه در نهایت توسط یک دانشمند همکار به شرکتی به نام Dalian Rongke Power Co. Ltd.، شرکت مادر آن و یک تاجر چینی به نام Yanhui Liu متصل شد، او سرمایه گذاری کرد.

آلبرت چی لی، تحلیلگر چینی Benchmark Mineral Intelligence، گفت: «سیاست‌ها به آن‌ها اجازه می‌داد تا پایه‌های زنجیره تامین خودروهای الکتریکی را بسازند. توری. اکنون آنها از این موقعیت برای تبدیل شدن به یک قدرت جهانی استفاده می کنند.

جوآن اسکیواسکی، مدیر ارشد مالی فوراور انرژی، یکی از چندین شرکت آمریکایی که در تلاش برای دریافت مجوز بوده اند، به NPR گفت: «این فناوری از دلار مالیات دهندگان ساخته شده است. “این در یک آزمایشگاه ملی اختراع شد. [Now] در چین مستقر شده است و در چین برگزار می شود. اینکه بگوییم ناامیدکننده است، دست کم گرفتن است.»

اطلاعات بیشتر از NextShark: مخترع چینی پاوربانک 27,000,000 میلی آمپر ساعتی می سازد که می تواند 5000 گوشی هوشمند را شارژ کند.