فرماندار فلوریدا دادستان را به دلیل قانون جدید سقط جنین تعلیق کرد

او گفت: «من نمی‌خواهم حرف‌ها را کوتاه کنم: این یک حمله سیاسی تکان‌دهنده به یک مقام منتخب است که به مردم شهرستان هیلزبورو خدمت می‌کند. اندرو وارن اخراج می شود زیرا به جامعه ما اطمینان داد که در برنامه افراطی ران دیسانتیس یک سرباز پیاده نخواهد بود.

تالاهاسی، فلوریدا (AP) – ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، دادستان منتخب ایالت تامپا را روز پنجشنبه به دلیل تعهد به عدم اجرای ممنوعیت جدید 15 هفته ای سقط جنین در ایالت و حمایت از درمان های انتقال جنسیتی برای افراد زیر سن قانونی تعلیق کرد.

فنتریس دریسکل، نماینده دموکرات تامپا و رهبر منتخب گروه دموکرات مجلس نمایندگان فلوریدا، گفت که وارن از اختیارات دادستانی خود به درستی استفاده کرده است.

دیسانتیس، سوزان لوپز قاضی شهرستان هیلزبورو را به جای وارن در دوران تعلیق او منصوب کرد.

در یک فرمان اجرایی که رسماً وارن را به حالت تعلیق درآورد، دیسانتیس به شدت بر امضای بیانیه‌هایی توسط وارن تمرکز کرد که در آن دادستان‌های سراسر کشور گفتند که از دفاتر خود برای پیگیری پرونده‌های جنایی علیه متقاضیان یا ارائه‌دهندگان درمان‌های سقط جنین یا انتقال جنسیت استفاده نخواهند کرد.

دیسانتیس در پاسخ به این سوال که آیا با تعلیق انتخاب آنها برای دادستان، اراده رای دهندگان را نادیده می گیرد، گفت که رفتار وارن “زیر استاندارد قانون اساسی فلوریدا” بوده و او از وظایف خود در قبال قوانین ایالتی غفلت کرده است.

این تعلیق در حالی صورت می‌گیرد که دیسانتیس برای انتخاب مجدد در فلوریدا نامزد می‌شود و از طریق انتقاد دائمی از سیاست‌های لیبرال در مورد سقط جنین، پلیس و سایر موضوعات جنگ فرهنگی، چهره ملی خود را به عنوان نامزد بالقوه جمهوری‌خواه ریاست‌جمهوری 2024 ایجاد می‌کند.

فرماندار جمهوری خواه از تعلیق اندرو وارن، دادستان ایالت هیلزبورو در یک کنفرانس خبری در دفتر کلانتری این شهرستان خبر داد، جایی که دیسانتیس و افسران مجری قانون از وارن به دلیل عدم تعقیب جرایم خاص انتقاد کردند.

این فرمان اجرایی همچنین وارن را متهم می‌کند که «درکی ناقص و غیرقانونی از وظایف خود به‌عنوان وکیل دولتی» در «عدم اجرای احتمالی برای برخی تخلفات جنایی، از جمله تجاوز به یک مکان تجاری، رفتار بی‌نظم، مستی بی‌نظم و فحشا» دارد. ”

لوپز گفت: “من برای قوانین ایالتی خود نهایت احترام را قائل هستم و نقش مهمی را که دادستان ایالت در تضمین امنیت جامعه و اجرای قوانین ما ایفا می کند، درک می کنم.”



منبع

در فرمان اجرایی آمده است: فلوریدا قوانینی را برای جرم‌انگاری رفتارهای تغییر جنسیتی برای افراد زیر سن قانونی وضع نکرده است، اما «این اظهارات ثابت می‌کند که وارن فکر می‌کند صلاحیت دارد از قانون‌گذاری فلوریدا سرپیچی کند و قوانین کیفری حوزه قضایی خود را که با آن‌ها موافق نیست، لغو کند».

وارن، یک دموکرات، در سال 2016 و در سال 2020 توسط رای دهندگان شهرستان هیلزبورو به عنوان وکیل ایالتی انتخاب شد. دفتر او بلافاصله ایمیلی برای درخواست نظر ارسال نکرد.

تعلیق دادستان ایالت وارن از سوی فرماندار برای من سیاسی نیست. این در مورد قانون و نظم است. این در مورد اطمینان از امنیت عزیزانمان است. این در مورد قربانیان و صدای آنها است. او گفت که وارن با کاهش اتهامات، کنار گذاشتن پرونده ها و تعیین اینکه چه جرائمی در شهرستان ما قانونی یا غیرقانونی خواهد بود، به عنوان نوعی «مقام عالی» عمل کرده است.

محدودیت جدید سقط جنین در ایالت از اول ژوئیه اجرایی شد. این قانون سقط جنین بعد از 15 هفته را ممنوع می کند، به استثنای مواردی که این روش برای نجات جان زن باردار، جلوگیری از آسیب جدی یا اگر جنین دارای یک ناهنجاری کشنده باشد، ضروری باشد. در مواردی که حاملگی ناشی از تجاوز جنسی، زنای با محارم یا قاچاق انسان بوده است، معافیت را مجاز نمی داند.

متخلفان ممکن است به پنج سال زندان محکوم شوند. پزشکان و سایر متخصصان پزشکی ممکن است مجوز خود را از دست بدهند و برای هر تخلف با جریمه اداری 10000 دلاری مواجه شوند.

فرماندار گفت: «من فکر نمی‌کنم مردم شهرستان هیلزبورو بخواهند برنامه‌ای داشته باشند که اساساً بیدار شده باشد، جایی که شما تصمیم می‌گیرید که دیدگاه شما نسبت به عدالت اجتماعی به این معنی است که قوانین خاصی نباید اجرا شوند.

دیسانتیس در واکنش به تشویق ها گفت: “وقتی شما آشکارا سوگند اداری خود را زیر پا می گذارید، وقتی خود را فراتر از قانون می دانید، وظیفه خود را زیر پا گذاشته اید، وظیفه خود را نادیده می گیرید و فاقد صلاحیت برای انجام آن وظایف هستید.” .