این زمان برای مکزیکی در قتل اسکله سانفرانسیسکو در سال 2015 انجام شد

خوزه اینز گارسیا زاراته به طور غیرقانونی در ایالات متحده بود که کیت استاینل، 32 ساله، در کنار اسکله شلوغ 14، جایی که او با پدرش و یکی از دوستان خانوادگی خود در حال قدم زدن بود، هدف گلوله قرار گرفت. او با اخراج مواجه است و وینس چابریا قاضی منطقه ای ایالات متحده در دادگاه به او گفت که هرگز به ایالات متحده بازنگردد.

سان فرانسیسکو (AP) – یک قاضی فدرال کالیفرنیا روز دوشنبه مرد مکزیکی را که از قتل در تیراندازی به یک زن در اسکله سان فرانسیسکو در سال 2015 تبرئه شده بود، به هفت سال حبس محکوم کرد – به پایان قانونی در پرونده ای که جرقه زد. طوفان آتش ملی بر سر مهاجرت، جرم و جنایت و شهرهای مقدس.

حداکثر مجازات برای اتهامات اسلحه گرم 10 سال بود. دادستان ها حکم گذراندن مدت به اضافه سه سال حبس تعلیقی را پذیرفتند. وکلای گارسیا زاراته خواهان مجازات کوتاه تری بودند تا او بتواند هر زمان باقیمانده را در صورتی که قاضی تگزاس حکم زندان بیشتری را اعمال کند، اعمال کند.

قبل از قتل، گارسیا زاراته اخیراً به دلیل ورود مجدد غیرقانونی به ایالات متحده محکومیت زندان را سپری کرده بود که برای مواجهه با اتهام 20 ساله ماری جوانا به سانفرانسیسکو منتقل شد.

چابریا همچنین درمان سلامت روانی که گارسیا زاراته به خاطر اسکیزوفرنی خود در حین بازداشت دریافت کرده بود، که قاضی گفت عملاً وجود نداشت، مورد توبیخ شدید قرار داد.

دادستان پرونده را رد کرد، اما کلانتر سانفرانسیسکو او را با وجود درخواست مهاجرت فدرال برای بازداشت حداقل دو روز دیگر برای اخراج، از زندان آزاد کرد.

دو پزشک تشخیص دادند که گارسیا زاراته مبتلا به اسکیزوفرنی است و او را برای محاکمه ناتوان اعلام کردند زیرا نمی توانست مراحل قانونی را دنبال کند.

گارسیا زاراته به تگزاس فرستاده خواهد شد، جایی که با یک قاضی فدرال به دلیل عدم گزارش مکان خود در زمان آزادی از زندان سانفرانسیسکو کمی قبل از تیراندازی روبرو می شود. او پنج بار اخراج شده بود و در آستانه اخراج مجدد از ایالات متحده بود که به استاینل شلیک کرد.

گارسیا زاراته، وکیل او، مایک هینکلی، روز دوشنبه در دادگاه گفت: “از آنچه اتفاق افتاده احساس بدی دارد و بسیار متاسف است و عذرخواهی می کند.”

بستگان استاینل برای صدور حکم در دادگاه حضور نداشتند و دادستان ها گفتند که خانواده اش مایل به شرکت در این دادگاه نیستند.



Source link

چابریا گفت: «حتما جهنم بوده است.

«اگر به این کشور برگردی و جلوی من بازگردی، به تو رحم نمی‌کنم. اجازه دهید این آخرین هشدار شما باشد: به این کشور برنگرد.

این تیراندازی کشوری را که قبلاً بر سر مهاجرت تقسیم شده بود، شوکه کرد و به مبارزات انتخاباتی موفق دونالد ترامپ برای ریاست جمهوری دامن زد. ترامپ خواستار سرکوب مهاجرت غیرقانونی و شهرها و ایالت های پناه گاه – از جمله سانفرانسیسکو و کالیفرنیا – شده است که از همکاری با مقامات فدرال مهاجرت خودداری می کنند.

این تفنگ دستی متعلق به یک محیط بان اداره مدیریت زمین ایالات متحده بود که یک هفته قبل از مرگ استاینل از سرقت آن از ماشین پارک شده اش خبر داد.

اما قاضی همچنین گفت که عواقب آن قابل توجه است و گارسیا زاراته اعتراف کرده است که یک جنایتکار در اختیار داشتن سلاح گرم است.

او در سال 2017 توسط هیئت منصفه سانفرانسیسکو از اتهامات قتل تبرئه شد، اما در دادگاه فدرال با اتهامات سلاح گرم روبرو شد. در ماه مارس، او به جرم داشتن اسلحه گرم و فردی که به طور غیرقانونی در کشور سلاح گرم داشته است، اعتراف کرد.

گارسیا زاراته اعتراف کرد که در 4 ژوئیه 2015 به اسلحه شلیک کرده است، اما گفت که آن را زیر یک نیمکت پیدا کرده و وقتی آن را برداشته است، نمی‌داند چیست زیرا در یک تی شرت پیچیده شده بود. او گفت که اسلحه پس از برداشتن به طور تصادفی شلیک شد. مقامات گفتند که گلوله از زمین جدا شد و به استاینل برخورد کرد.

چابریا همچنین با گارسیا زاراته ابراز همدردی کرد که بیشتر هفت سال خود را بدون دارو یا درمان معنادار در زندان شهرستان گذراند.

قاضی گفت که او معتقد نیست که دادستان ثابت کرده باشد که گارسیا زاراته در تیراندازی با بی احتیاطی جنایتکارانه عمل کرده است و او احتمالاً متوجه نشده است که در آن روز هنگام کشتن استاینل، به دلیل بیماری روانی اش چه اتفاقی افتاده است.