همه گیری ویروس کرونا تمام نشده است. کووید امروز در آیداهو چگونه است

این داستان ابتدا در 3 ژوئن در آیداهو کاپیتال سان منتشر شد.

یک مجموعه نشان می دهد که COVID-19 چقدر در یک جامعه در حال گسترش است. این سطوح «انتقال جامعه» که نشان دهنده میزان انتشار ویروس در جامعه است، قبلاً برای تنظیم دستورالعمل‌هایی برای عموم مردم استفاده می‌شد. CDC اکنون می گوید که آنها برای سازمان های مراقبت های بهداشتی در نظر گرفته شده اند. نقشه مربوطه آیداهو در 2 ژوئن، ایالت را تقریباً به طور کامل در سطوح انتقال “بالا” نشان داد. چندین شهرستان دارای نرخ انتقال “متوسط” یا “قابل توجه” بودند، اما تنها شهرستان های کم جمعیت آیداهو در سطح “پایین” قرار داشتند.

کنگره در تأیید مجدد بودجه فدرال برای حمایت از آزمایش COVID-19 برای افرادی که فاقد بیمه درمانی هستند، شکست خورده است. مشخص نیست که این چه تأثیری بر آزمایش برای آیداهوایی ها داشته است. اما اگر تاریخ راهنما باشد، اثر دارد. این برنامه بیش از 22.5 میلیون دلار از آزمایشات کووید-19 را برای ساکنان آیداهوایی که بیمه نشده بودند، قبل از اینکه کنگره اجازه انقضای آن را بدهد، پوشش داد.

امسال، CDC پیام عمومی خود را در مورد خطرات COVID-19 تغییر داد – ایجاد دو مجموعه دستورالعمل و نقشه.

گزارش نمایه جامعه CDC هر روز هفته به روز رسانی در مورد COVID-19 در سراسر کشور ارائه می دهد. نقشه های گزارش برای 1 ژوئن افزایش سریع موارد را در Treasure Valley و بخشی از شمال آیداهو، با یک “نقطه داغ پایدار” در Treasure Valley نشان می دهد، اما هیچ کجای دیگر در آیداهو تا 31 می. CDC می‌گوید: بار بالای پرونده پایدار» که ممکن است در خطر فشار بر منابع مراقبت‌های بهداشتی باشد.

اما با گسترش انواع جدید نوع omicron، آیداهو با تعداد فزاینده ای از موارد گزارش شده و گزارش نشده COVID-19 وارد تابستان می شود.

آیداهو چند مورد جدید COVID-19 دارد؟

CDC همچنین گزارش هفتگی را به تفکیک ایالت منتشر می کند. گزارش آیداهو برای 27 می نشان داد که سرانه موارد 30 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است. نرخ مثبت تا 11.5% از 9.8%؛ و تعداد پذیرش‌های بیمارستانی سرانه 43 درصد نسبت به هفته قبل افزایش یافته است.

بسیاری از شهرستان های آیداهو دارای نرخ های بالا و رو به افزایشی از مثبت بودن آزمون هستند. تقریباً همه شهرستان‌ها نیز شاهد افزایش بستری شدن در بیمارستان COVID-19 بودند. نقشه‌ها نشان می‌دهند که در هیچ کجای آیداهو COVID-19 بیش از 15 درصد از ظرفیت ICU را اشغال نمی‌کند و مرگ و میر کم است.

سازمان بهداشت جهانی در 11 مارس 2020 یک بیماری همه گیر اعلام کرد. ویروس کرونا تا آن زمان به حداقل 114 کشور سرایت کرده بود و – اگرچه در آن زمان هیچ کس آن را نمی دانست – قبلاً در آیداهو بود.

چندین سایت آزمایش فاضلاب در آیداهو وجود دارد. دو نفر در Boise هستند که سطوح ویروس کرونا را از طریق داشبوردی در cityofboise.org گزارش می‌کند.

به همین دلیل است که دانشمندان شروع به نمونه برداری از فاضلاب و جستجوی ردپای ویروس در هر لیتری که جمع آوری کردند، کردند.

یک زیر متغیر قابل انتقال تر از omicron، BA.2.12.1، شروع به جمع آوری بخار می کند. این گزارش می‌گوید که سهم فزاینده‌ای از عفونت‌ها را تشکیل می‌دهد که تخمین زده می‌شود 10 درصد از کل موارد.



Source link

اما امسال، دو عامل دیگر می تواند تعداد موارد گزارش شده به مقامات بهداشت عمومی را سرکوب کند:

  1. روندها، نه اعداد روزانه، کلید اصلی هستند. هیچ‌کس نمی‌داند که هر فرد در هنگام ابتلا چقدر ویروس کرونا می‌ریزد. وقتی تعداد فاضلاب به طور پیوسته در حال افزایش است، به طور کلی به این معنی است که افراد بیشتری در جامعه آلوده می شوند.

    نرخ مثبت بودن آیداهو در اواسط ژانویه با 37.9 درصد به اوج خود رسید، زیرا نوع اولیه omicron در ایالت بیداد کرد. مثبت بودن بهار امسال به پایین ترین حد خود رسید و اکنون در حال صعود ثابت است. بخش بهداشت عمومی روز پنجشنبه گزارش داد که نرخ مثبت بودن آیداهو در حال حاضر 9 درصد است، از 7.2 درصد در هفته قبل.

    هیلی فالکونر، مدیر بخش محیط زیست شهر، در دسامبر به رادیو دولتی بویز گفت که با تماشای حضور COVID-19 در فاضلاب در طول همه‌گیری، «یک شاخص پیشرو پنج تا هفت روزه از افزایش بار ویروسی در فاضلاب به افزایش موارد بالینی.

    بنابراین، شاخص های اصلی آیداهو برای COVID-19 چیست؟

    CDC هنوز گزارش های وضعیت را به صورت روزانه و هفتگی منتشر می کند، اما می تواند بینش بیشتری در مورد آنچه در آیداهو اتفاق می افتد ارائه دهد.

    کالین هیکمن، مدیر ارشد ارتباطات برای شهر بویز، به آیداهو کپیتال سان گفت که این شهر سه بار در هفته – دوشنبه، چهارشنبه و جمعه – به جز تعطیلات فدرال، نمونه‌های فاضلاب را به آزمایشگاهی در دانشگاه ایالتی بویز تحویل می‌دهد.

    بر اساس اعداد گزارش شده توسط بخش بهداشت عمومی وزارت بهداشت و رفاه آیداهو، موارد جدید COVID-19 در حال افزایش است. خبر خوب: این افزایش از یک نقطه بسیار پایین شروع می شود، زیرا نوع اصلی omicron در طول زمستان در آیداهو سوخت. خبر بد: این اعداد احتمالاً تعداد موارد بسیار کم است.

    CDC مجموعه جدیدی از دستورالعمل ها و نقشه های “سطح جامعه” را برای عموم مردم ایجاد کرد. این بر اساس میزان باری است که COVID-19 بر کل جامعه وارد می کند – برای مثال، تعداد تخت های بیمارستانی توسط بیماران COVID-19 گرفته شده است. نقشه مربوطه آیداهو در 2 ژوئن تقریباً به طور کامل سبز بود، در سطح جامعه “کم”، با سطوح “متوسط” و “بالا” در جنوب غربی پدیدار شد. شهرستان های آدامز و پایت در سطح زرد “متوسط” قرار داشتند. شهرستان واشنگتن به سطح “بالا” قرمز رسید.

    «همه‌گیری کلمه‌ای نیست که بتوان آن را ساده یا بی‌دقت به کار برد. تدروس آدهانوم گهبریسوس، مدیر کل سازمان جهانی بهداشت در اظهارات آماده شده آن روز گفت، این کلمه ای است که در صورت استفاده نادرست، می تواند باعث ترس بی دلیل یا پذیرش غیرقابل توجیه آن شود که مبارزه تمام شده است و منجر به رنج و مرگ غیرضروری می شود.

    کیت‌های تست خانگی به‌طور گسترده برای خرید در دسترس هستند، و دولت فدرال به تازگی یک دور دیگر از تحویل کیت تست رایگان را از طریق خدمات پستی ایالات متحده به خانواده‌ها باز کرده است. (طبق مطالعات تحقیقاتی، آزمایشات آنتی ژن سریع ممکن است در تشخیص ویروس، به ویژه با انواع جدیدی که در گردش هستند، کمتر موثر باشد. تست های آزمایشگاهی، که توسط ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی یا از طریق داروخانه یا کلینیک انجام می شود، استاندارد طلایی محسوب می شود.)

  2. هیکمن در ایمیلی گفت: «ما داده‌ها را در همان روز دریافت می‌کنیم یا اگر آزمایشگاه ظرفیت آزمایش نمونه‌ها را نداشته باشد تا 1 تا 2 روز بعد» به دلیل محدودیت کارکنان.

    هیکمن گفت، داشبورد فاضلاب شهر کووید-19 هر روز ظهر به‌طور خودکار به‌روزرسانی می‌شود.

    CDC پیام های متفاوتی را در مورد COVID در جوامع ارسال می کند

    فاضلاب، نرخ مثبت آزمایش و گزارش‌های فدرال سه راه برای کنترل همه‌گیری در آیداهو هستند. هر کدام مزایا و معایب خود را دارند.

    مثبت بودن آزمایش، فاضلاب در مورد کووید چه می گویند

    وقتی بیش از 5 درصد از آزمایش‌های COVID-19 – آنهایی که به طور رسمی به آژانس‌های بهداشت عمومی گزارش شده‌اند – مثبت باشد، به این معنی است که ویروس COVID-19 بدون کنترل در یک جامعه پخش می‌شود.

    شرکت تست Biobot Analytics Inc. که دارای یک برنامه آزمایشی در سراسر کشور است، داده‌های اخیر را برای هر دو شهرستان آدا و لاتاه در وب‌سایت خود، biobot.io/data نشان می‌دهد. به گفته Biobot، سطوح فعلی در هر دو شهرستان در اوج‌هایی هستند که با آخرین افزایش بزرگ رقابت می‌کنند.

    دکتر کریستوفر بال، که اداره آزمایشگاه های آیداهو را رهبری می کند، در یک نشست مطبوعاتی در ماه مارس گفت که 18 سایت از 30 سایت فاضلاب محلی در آیداهو با شرکت در یک برنامه آزمایش فاضلاب در سراسر ایالت موافقت کرده اند.

    سایر سایت‌ها در وب‌سایت آزمایش فاضلاب CDC نمایش داده می‌شوند، اما چندین سایت جدید داده‌های محدودی دارند و حتی سایت‌های قدیمی در شهرستان‌های Ada و Latah همیشه با داده‌های اخیر در نقشه CDC نشان داده نمی‌شوند.

    این 814 روز پیش بود و سازمان جهانی بهداشت هنوز همه گیری را پایان یافته اعلام نکرده است. اما زندگی روزمره در آیداهو و بسیاری از ایالات متحده به نوعی وضعیت پیش از همه گیری را از سر گرفته است. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده تمرکز خود را از تلاش برای جلوگیری از ابتلای مردم به کووید-19 به سمت جلوگیری از له شدن بیمارستان‌ها توسط این بیماری تغییر داده است.

    موارد گزارش شده رسمی COVID-19 همیشه یک شاخص غیرقابل اعتماد از میزان انتشار ویروس در آیداهو بوده است. برخی افراد علائمی نداشتند. برخی ترجیح دادند آزمایش نشوند. برخی افراد نتوانستند آزمایش بدهند. و طبق گزارش قبلی Idaho Capital Sun، آزمایش‌های برخی از بیماران ممکن است منفی گزارش شده باشد که واقعاً مثبت بودند.

    ویروس کرونا تقریباً تمام سیستم های بدن را درگیر می کند. این بدان معناست که وقتی فردی مبتلا به کووید-19 است، تکه‌هایی از ویروس را در فضولات بدن خود – به‌ویژه مدفوع – می‌ریزد و آن زباله‌ها به فاضلاب ختم می‌شوند.