ایمیل نشان می دهد که بایدن قرار بود در روز صدور حکم دادگاه عالی، قاضی ضد سقط جنین را نامزد کند.

در این بیانیه آمده است: “برای نامزد شدن فردا:… استفان چاد مردیت: نامزد دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی کنتاکی.”

یک ایمیل کاخ سفید به دفتر فرماندار کنتاکی، اندی بشیر، اعلام می‌کند که چاد مردیث، جمهوری‌خواه محافظه‌کار، به عنوان نامزد قضاوت فدرال کنتاکی شرقی معرفی خواهد شد.

پیک ژورنال قصد دارد به این تصمیم اعتراض کند.

با خبرنگار جو سونکا در [email protected] تماس بگیرید و او را در توییتر دنبال کنید. @joesonka. با اشتراک امروز در بالای این صفحه از روزنامه نگاری محلی قوی حمایت کنید.

وکیل شخصی مردیت، براندون مارشال، به روزنامه پیک مردیت گفته است که «در هیچ یک از بحث‌برانگیزترین بخشودگی‌هایی که رسانه‌ها درباره آن‌ها گفته‌اند دخالت معناداری نداشته است».

ثبت نام: در خبرنامه کنتاکی سیاست به صورت هفتگی به صندوق ورودی شما تحویل داده می شود

مترقی ها به بایدن: لطفا این کار را نکنید

حامیان حقوق سقط جنین نسبت به اخبار مربوط به نامزدی احتمالی مردیت توسط بایدن ابراز خشم کرده اند، کسی که هفته گذشته را به شدت از تصمیم دادگاه عالی برای لغو رو علیه وید انتقاد کرده و خواستار تغییر قوانین فیلیباستر سنا برای تدوین حقوق فدرال سقط جنین شده است.

گزارش پیک ژورنال در مورد انتصاب کالدول به عنوان وکیل ایالات متحده برای همان ناحیه شرقی در سال 1991 اشاره کرد که او با مک کانل قرار داشته است.

نامزدی مردیت – که برای عموم فاش نشده بود – توسط کاخ سفید اعلام یا ارائه نشد.

قاضی ناحیه ایالات متحده کارن کالدول

کالدول از زمان انتخاب شدنش توسط رئیس جمهور جورج دبلیو بوش در سال 2001، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده در ناحیه شرقی کنتاکی بوده است.

فهرست پست‌های خالی نشان می‌دهد کالدول اعلامیه خود را در 22 ژوئن – یک روز قبل از ایمیل بایدن برای اعلام نامزدی مردیت به بشیر ارسال کرد. قرار است تاریخ شروع این پست خالی مشخص شود.

قاضی ناحیه ایالات متحده کارن کالدول

طبق گزارش نیویورک تایمز در سال 2020، مک کانل حتی تا آنجا پیش رفت که شخصاً با قضات فدرال منصوب شده توسط روسای جمهور قبلی جمهوری خواه تماس گرفت تا آنها را برای بازنشستگی تحت فشار قرار دهد، در حالی که جمهوری خواهان هنوز اکثریت کاخ سفید و سنا را در اختیار داشتند.

او گفت: “اگر رئیس جمهور این نامزدی را انجام دهد، غیرقابل دفاع است.”

اعضای مترقی کنگره همچنین از بایدن خواستند در مورد نامزدی مردیت تجدید نظر کند.

شرمن گفت: “اگر شما یک رئیس جمهور طرفدار انتخاب هستید، فقط باید قضاتی را معرفی کنید که به خودمختاری کامل تک تک افراد در این کشور اعتقاد دارند.” “این یک بازی نیست. او باید فورا این طرح را لغو کند.”

سخنگویان کاخ سفید بارها از پاسخ به سؤالات در مورد وضعیت نامزدی احتمالی مردیث خودداری کرده و تنها گفته اند “ما در مورد پست های خالی اظهار نظر نمی کنیم.”

مارشال به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد. او یک فرماندار سابق نوادا است که اوت گذشته به عنوان مشاور ارشد فرمانداران در دفتر امور بین دولتی به کاخ سفید پیوست.

بیشتر: کلینیک های سقط جنین کنتاکی روز جمعه پس از صدور دستور موقت توسط قاضی بازگشایی می شوند

چه معامله ای کرد رئیس جمهور جو بایدن با میچ مک کانل؟

رکیم اچ دی بروکس، رئیس اتحاد برای عدالت، یک گروه مترقی مدافع قضایی نیز این انتخاب را به سخره گرفت.

بروکس در بیانیه‌ای گفت: «برای دموکرات‌ها کاملاً غیرقابل قبول است که حتی تأیید یک قاضی ضد سقط جنین را برای یک انتصاب مادام العمر در نظر بگیرند، به‌ویژه پس از اخبار ویرانگر هفته گذشته در مورد رو». «مردم به دلیل عدم دسترسی به سقط جنین می میرند.

نامزدی مورد نظر بایدن طوفانی از انتقادات مقامات دموکرات در کنتاکی، از جمله بشیر و جان یارموت، نماینده ایالات متحده، دی لویسویل را به همراه داشت.

بیشتر: خشم دموکرات ها از نامزدی معلق بایدن برای جمهوری خواه ضد سقط جنین برای کرسی قاضی

بشیر گفته است که هفته گذشته در مورد نامزدی آینده مردیث به او گفته شد. اگرچه دفتر او تاریخ آن اعلان را فاش نکرد، اما پیک ژورنال مشخص کرده است که این ایمیل در 23 ژوئن ارسال شده است.

این مقاله در ابتدا در شبکه USA TODAY منتشر شد: بایدن برای روز حکمرانی Roe نامزد قاضی ضد سقط جنین را برنامه ریزی کرد.





منبع

لوئیزویل، کی. ایمیلی کاخ سفید برای فرماندار کنتاکی، اندی بشیر که بعدازظهر 23 ژوئن ارسال شد، اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز بعد، چاد مردیت، جمهوری خواه ضد سقط جنین را به عنوان قاضی فدرال در ناحیه شرقی ایالت معرفی کند.

ایمیل بدون تاریخ که توسط کاتلین ام. مارشال، دستیار کاخ سفید در ساعت 4:16 بعد از ظهر شرقی ارسال شده بود، هفته گذشته توسط مجله پیک دریافت شد.

مردیت زمانی که در مطب Bevin بود، از قانون سقط جنین کنتاکی در سال 2017 دفاع کرد که پزشکانی را که سقط جنین انجام می‌دهند ملزم می‌کرد ابتدا یک سونوگرافی انجام دهند و تصویر را برای بیمار توصیف کنند، اولین بار در یک محاکمه در دادگاه فدرال قبل از اینکه دادگاه تجدیدنظر ناحیه ششم ایالات متحده بعداً قانون را تأیید کرد، شکست خورد. .

من از رئیس جمهور بایدن می خواهم: لطفا این کار را نکنید.

چاد نقش مردیت در فرماندار مت عفو Bevin

کویر ژورنال برای اولین بار روز چهارشنبه این خبر را منتشر کرد مبنی بر اینکه بایدن قصد دارد مردیت، یکی از اعضای جامعه فدرالیست را که به عنوان معاون مشاور فرماندار سابق جمهوری خواه Bevin و اخیراً وکیل کل دانیل کامرون، دادستان کل جمهوری خواه، خدمت می کرد، معرفی کند.

یارموت و دیگر مقامات گفته اند که معتقدند این اقدام بایدن بخشی از توافق با میچ مک کانل، رهبر اقلیت سنا است، بنابراین او نامزدهای فدرال آینده توسط کاخ سفید را متوقف نخواهد کرد.

مک کانل به نقش خود در جمع کردن دادگاه های فدرال با قضات محافظه کار به عنوان بخش کلیدی میراث خود اشاره کرده است.

روز چهارشنبه، کاخ سفید دور نامزدی قضایی فدرال را اعلام کرد – اما مردیت در این گروه نبود.

دفتر فرمانداری این درخواست‌ها را رد کرد و گفت که این اسناد “مقدمه‌ای” هستند و بنابراین طبق قانون اسناد باز کنتاکی معاف هستند.

نماینده کوری بوش، نماینده دموکرات، که صریحاً در مورد سقط جنین صحبت کرده است، گفت: «در بحبوحه بحران بهداشت عمومی ملی در مورد حقوق سقط جنین، آخرین چیزی که ما به آن نیاز داریم این است که یک قاضی ضد سقط جنین در تصمیمات مراقبت های بهداشتی شخصی ما مداخله کند. سقط جنین خود را در 17 سالگی پس از تجاوز جنسی.

بشیر در کنفرانس مطبوعاتی خود در روز پنجشنبه گفت که امیدوار است بایدن در این مورد تجدید نظر کرده باشد، یا “حداقل در حال توقف است.”

با این حال، هیچ نشانه ای وجود ندارد که لغو شده است.

اگر بایدن نامزدی مردیت را دنبال کند و بعداً تایید شود، مک کانل علیرغم اینکه دموکرات ها کاخ سفید و سنا را کنترل می کنند، این موفقیت را انجام می دهد.

ما از جزئیات این معامله ادعایی اطلاعی نداریم، اما نمی توانیم بفهمیم که چرا دولت با مک کانل برای انتصاب یک عضو ضد سقط جنین از جامعه فدرالیست به سمتی مادام العمر در نیمکت فدرال کار می کند. … رهبران حزب جمهوری خواه نمی توانند. قابل اعتماد باشد.”

مک کانل، که کالدول را برای آن سمت توصیه می کرد، در آن زمان گفت که او واجد شرایط است و نباید به دلیل روابط شخصی آنها از این سمت منع شود.

این فهرست شامل تنها دو نامزد بود: یکی برای دادگاه تجدیدنظر ناحیه سوم و دیگری برای دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای ناحیه شرقی میشیگان.

یارموت در اوایل این هفته در مورد نبود جای خالی فوری روی نیمکت کنتاکی گفت: “روشن است که این بخشی از توافق بزرگتر در مورد نامزدهای قضایی بین رئیس جمهور و میچ مک کانل است.”

اما روز بعد، 24 ژوئن بود، زمانی که دادگاه عالی ایالات متحده Roe v. Wade را لغو کرد و به حق قانونی فدرال برای سقط جنین پایان داد – عملاً سقط جنین را در کنتاکی به دلیل قانون محرک آن ممنوع کرد.

پیک ژورنال درخواست‌هایی را با سوابق باز ارسال کرد و رسماً به دنبال انتشار ایمیل و ارتباطات متناظر بین دفتر فرماندار و کاخ سفید بود.

بشیر گفت: “اگر شما وکیلی هستید که در این مورد مشاوره داده اید و با آن همراهی کرده اید، باید از خدمت در نقشی که در آن حکم صادر می کنید، محروم شوید.” منظورم این است که اینها افرادی هستند که عفو می شوند و آزاد هستند امروز، با وجود ارتکاب جنایات خشونت آمیز وحشتناک.”

روز جمعه، دستیاران کاخ سفید در حالی که بایدن در یک نشست مجازی با فرمانداران درباره حقوق باروری زنان صحبت می‌کرد، بدون اینکه رئیس‌جمهور سوالی بپرسد، خبرنگاران را همراهی کردند.

جای خالی قاضی جدید ظاهر شد

مردیث به عنوان وکیل برتر استیناف کامرون، همچنین با موفقیت از یک قانون ایالتی در دادگاه عالی کنتاکی دفاع کرد که فرماندار بشیر را از اختیارات اضطراری خود برای اجرای محدودیت های COVID-19 سلب کرد.

بشیر گفت مردیت باید از نامزدی به دلیل کارش در مورد عفو و تخفیف های بحث برانگیز بیوین در پایان دوره کاری خود رد صلاحیت شود، و گفت که معاون مشاور “در مورد فاحش ترین سوء استفاده از قدرت توسط یک فرماندار در طول زندگی من کمک و مشاوره کرد.”

درعوض، شرمن گفت بایدن با نصب قاضی که “به شبکه دسترسی سریع به سقط جنین آسیب می رساند” با همان افرادی که سقط جنین را جرم انگاری می کنند، برنامه ریزی می کند.

یک ایمیل کاخ سفید به دفتر فرماندار کنتاکی، اندی بشیر، اعلام می‌کند که چاد مردیث، جمهوری‌خواه محافظه‌کار، به عنوان نامزد قضاوت فدرال کنتاکی شرقی معرفی خواهد شد.

تا روز جمعه، هیچ جای خالی فعلی برای قضاوت فدرال در منطقه شرقی کنتاکی وجود نداشت، زمانی که فهرست فدرال نشان داد قاضی ناحیه ایالات متحده، کارن کی. کالدول هفته گذشته اخطاریه خود را مبنی بر گرفتن مقام ارشد صادر کرده بود.

هنوز مشخص نیست که چرا کاخ سفید به نامزدی که برنامه ریزی کرده بود و همچنین زمان ارائه آن عمل نکرد.

مک کانل از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، به دنبال به دست آوردن مردیت بر روی نیمکت بوده است. مردیت در سال 2020 توسط دولت ترامپ برای قضاوت فدرال مورد بررسی قرار گرفت اما بعداً از بررسی خارج شد.

رنی بریسی شرمن، بنیانگذار و مدیر اجرایی We Testify، که از افرادی که سقط جنین کرده اند، حمایت می کند، گفت که سازمان او “عمیقاً ناامید شده است”. او گفت، بایدن پس از سرنگونی رو، قول پاسخ «کل دولت» را داد.

رابرت استورر، سخنگوی مک کانل، گفت تا زمانی که بایدن نامزدی خود را اعلام نکند، اظهار نظری نخواهد کرد. مردیث نیز از اظهار نظر خودداری کرده است.