رئیس پلیس مدارس Uvalde از شورای شهر استعفا داد

آردوندو سعی کرده از اقدامات خود دفاع کند و به تگزاس تریبون گفت که او خود را فرمانده عملیات نمی‌دانست و تصور می‌کرد شخص دیگری کنترل پاسخ اجرای قانون را به دست گرفته است. او گفت که رادیو پلیس و دانشگاه خود را ندارد، اما از تلفن همراه خود برای گرفتن تجهیزات تاکتیکی، یک تک تیرانداز و کلید کلاس استفاده می‌کند.

مک‌کراو می‌گوید والدین از پلیس خارج از مدرسه التماس می‌کردند تا وارد مدرسه شوند و دانش‌آموزان داخل کلاس مکرراً از اپراتورهای 911 درخواست کمک کردند در حالی که بیش از دوازده افسر در راهرو منتظر بودند. افسران آژانس‌های دیگر از آردوندو خواستند به آنها اجازه نقل مکان دهد زیرا کودکان در خطر هستند.

مک کراو گفت: «تنها چیزی که مانع از ورود یک راهروی متشکل از افسران متعهد به اتاق 111 و 112 شد، فرمانده حاضر در صحنه بود که تصمیم گرفت جان افسران را مقدم بر جان کودکان قرار دهد.

مقامات با استناد به تحقیقات از ارائه جزئیات بیشتر خودداری کرده اند.

مک کراو شهادت داد، سه دقیقه پس از ورود سالوادور راموس 18 ساله به مدرسه، نیروهای مجری قانون مسلح کافی در صحنه حضور داشتند تا مرد مسلح را متوقف کنند. با این حال افسران پلیس مسلح به تفنگ بیش از یک ساعت در راهروی مدرسه ایستادند و منتظر بودند در حالی که مرد مسلح قتل عام را انجام داد. مک کراو گفت که درب کلاس را نمی توان از داخل قفل کرد، اما هیچ نشانه ای وجود ندارد که افسران سعی کردند در را در حالی که فرد مسلح داخل بود باز کنند.

هنوز مشخص نیست که چرا اینقدر طول کشید تا پلیس وارد کلاس شد، چگونه آنها در هنگام حمله با یکدیگر ارتباط برقرار کردند و دوربین های بدن آنها چه چیزی را نشان می دهد.

نمایندگان شهردار Uvalde، Don McLaughlin، به درخواست‌ها برای اظهار نظر در روز شنبه پاسخ نداده‌اند.

آردوندو که از 22 ژوئن از سمت منطقه مدرسه خود در مرخصی اداری به سر می برد، درخواست های مکرر آسوشیتدپرس برای اظهار نظر را رد کرده است. وکیل او، جورج هاید، بلافاصله به درخواست های ایمیل شده برای اظهار نظر در روز شنبه پاسخ نداد.

ویدئوی مرتبط: Uvalde DA با خانواده قربانیان ملاقات کرده است

“پس از بررسی های فراوان، متأسفم به اطلاع کسانی که به من رای دادند، می گویم که تصمیم گرفتم از عضویت شورای شهر در منطقه 3 کناره گیری کنم. شهردار، شورای شهر و کارکنان شهر باید بدون حواس پرتی به حرکت خود ادامه دهند. . من احساس می کنم این بهترین تصمیم برای اووالده است.

در 21 ژوئن، شورای شهر به اتفاق آرا به عدم حضور آردوندو در جلسات عمومی رای داد. بستگان قربانیان تیراندازی از رهبران شهر درخواست کرده بودند که او را اخراج کنند.

UVALDE، تگزاس (AP) – رئیس پلیس منطقه مدرسه Uvalde تنها چند هفته پس از ادای سوگند در پی ادعاهایی مبنی بر اشتباه در واکنش خود به تیراندازی دسته جمعی در مدرسه ابتدایی راب که منجر به کشته شدن 19 دانش آموز شد، از سمت خود در شورای شهر کناره گیری کرد. دو معلم فوت کردند

سرهنگ استیون مک کراو، مدیر دپارتمان امنیت عمومی تگزاس، ماه گذشته در جلسه استماع سنای ایالت گفت که آردوندو – فرمانده محل – همزمان با وقوع قتل عام در 24 می “تصمیمات وحشتناکی” گرفت و پاسخ پلیس یک واکنش بود. “شکست فاحش.”

رئیس پیت آردوندو روز جمعه به Uvalde Leader-News گفت که تصمیم گرفته است به خاطر خیر مدیریت شهری استعفا دهد. او در 7 مه به سمت شورای منطقه 3 انتخاب شد و – در یک مراسم پشت درهای بسته – در 31 می، درست یک هفته پس از کشتار، سوگند یاد کرد.

آردوندو، 50 ساله، در Uvalde بزرگ شد و بخش اعظمی از زندگی تقریباً 30 ساله خود را در اجرای قانون در شهر گذراند.



منبع