یک قاضی در برزیل دستور داد یک قربانی تجاوز جنسی 10 ساله را از خانواده اش خارج کرده و به یک پناهگاه فرستاده شود تا از سقط جنین او جلوگیری شود.

زنی در حین تظاهرات به مناسبت روز جهانی زن در مرکز شهر ریودوژانیرو، برزیل، 08 مارس 2022، تابلویی در حمایت از سقط جنین قانونی در دست دارد.

واشنگتن پست گزارش داد که این دختر در نهایت در 23 ژوئن سقط جنین کرد، بیش از یک ماه پس از آن که در ابتدا به دنبال این عمل بود. دفتر دادستان عمومی فدرال به بیمارستان دستور داد تا این عمل را انجام دهد. آسوشیتدپرس گزارش داد که آژانس نظارت قضایی برزیل در حال تحقیق درباره زیمر درباره این حادثه است. بیش از 300000 نفر طوماری را امضا کرده اند تا او را از نیمکت برکنار کنند.

واشنگتن پست گزارش داد، یک قربانی تجاوز جنسی 10 ساله در برزیل تنها پس از 22 هفته متوجه شد که باردار است.

  • پرونده به قاضی رفت و سپس سعی کرد دختر را متقاعد کند که باردار بماند.

  • کارشناسانی مانند دینیز به پست گفتند که این حادثه می تواند پیش بینی کننده اتفاقاتی باشد که پس از لغو دادگاه عالی Roe v. Wade در ایالات متحده رخ می دهد.

    در مورد بچه کوچولو، آیا متوجه می شوید که اگر بارداری را قطع کنیم، بچه به دنیا می آید و باید منتظر بمانیم تا بچه بمیرد؟ به گزارش پست، زیمر به دروغ گفت. “آیا می توانی این را بفهمی؟ این ظلم بسیار است؟ این که بچه به دنیا بیاید و گریه کند تا زمانی که بمیرد؟”

    دبورا دینیز، یک انسان شناس در دانشگاه برازیلیا که در مورد سقط جنین مطالعه می کند، “آنچه در برزیل و در کشورهای دیگر در آمریکای لاتین می بینیم که سقط جنین جرم محسوب می شود، علاوه بر قانون، موانعی ایجاد شده است که دسترسی به مراقبت را دشوارتر می کند.” حقوق به پست گفت. و آسیب‌پذیرترین افراد، شکننده‌ترین افراد، بیشترین تأثیر را دارند».

    اصل مقاله را در Insider بخوانید



    منبع

    به گزارش پست، قاضی اطلاعات نادرستی را به دختر و خانواده اش فرستاد تا او را برای ادامه بارداری تحت فشار قرار دهد.

    صداهای این جلسه توسط خبرگزاری مستقل اینترسپت برزیل در ماه گذشته فاش و منتشر شد که باعث اعتراض در سراسر برزیل شد، جایی که سقط جنین در موارد تجاوز جنسی قانونی است.

    واشنگتن پست گزارش داد، یک قاضی برزیلی سعی کرد یک قربانی تجاوز جنسی 11 ساله را متقاعد کند که سقط جنین نکند و دستور داد او را از خانواده اش خارج کنند تا از سقط جنین جلوگیری شود.

    زنی در حین تظاهرات به مناسبت روز جهانی زن در مرکز شهر ریودوژانیرو، برزیل، 08 مارس 2022، تابلویی در حمایت از سقط جنین قانونی در دست دارد.MAURO PIMENTEL/AFP از طریق گتی ایماژ

    • در جلسه ای در ماه مه، قاضی برزیلی جوآنا ریبیرو زیمر از دختر 10 ساله پرسید که آیا می تواند “کمی دیگر” باردار شود؟ Intercept با استناد به صدای فاش شده گزارش داد.

      مدافعان به پست گفتند که این حادثه نشان داد که سقط جنین برای زنان حتی در مواردی که از نظر قانونی مجاز است چقدر دشوار است. دیده بان حقوق بشر گزارش داد که در برزیل سقط جنین در صورت تجاوز جنسی، زنای با محارم یا زمانی که زندگی زن در خطر باشد قانونی است. در این موارد، سقط جنین را می توان در هر نقطه از بارداری انجام داد.

      دینیز گفت: «هنگامی که وضعیت ناامنی قضایی وجود دارد، همانطور که اکنون در ایالات متحده می بینیم، در حالی که هر ایالت سیاست خود را تصمیم می گیرد، این ناامنی فضایی را برای اطلاعات نادرست و ترس ایجاد می کند.

      به گزارش Intercept، پرونده سپس به قاضی منتقل شد. به گزارش اینترسپت، قاضی و دادستان سعی کردند دختر را تحت فشار قرار دهند تا بارداری خود را کامل کند و احتمالاً کودک را برای فرزندخواندگی قرار دهد. قاضی دستور داد تا دختر از خانواده‌اش خارج شود و ابتدا در یک پناهگاه قرار داده شود، اما طبق دستور Intercept، این اقدام برای جلوگیری از سقط قانونی این دختر صادر شد.

      به گزارش Intercept Brasil، مادر این دختر 2 روز پس از فهمیدن باردار بودن او را به بیمارستان برد. او 22 هفته و دو روز از بارداری خود گذشته بود و بیمارستان فقط تا هفته 20 سقط جنین انجام می داد. در برزیل محدودیت زمانی برای اینکه قربانی تجاوز جنسی می تواند سقط شود وجود ندارد.

      خانواده‌اش او را برای سقط جنین به بیمارستان بردند، زیرا از 20 هفته گذشته بود.