اوکراین مسئولیت انفجارهای گسترده در پایگاه روسیه در کریمه را علیرغم داستان کرملین بر عهده گرفت

و جدای از شواهد ویدئویی، الکساندر می‌گوید این انکار با استراتژی کرملین در برخورد با داستان‌های نظامی شرم‌آور بالقوه مطابقت دارد. او به مثال روایت کرملین در مورد غرق شدن کشتی جنگی روسیه مسکوا در آوریل اشاره می‌کند، کشتی که در انتهای فریاد نبرد جزیره مار جاودانه بود: “کشتی جنگی روسیه، برو به خودت لعنت کن.” نیروهای اوکراینی مدعی شدند که مسکوا را با موشک‌های ضد کشتی منهدم کرده‌اند، در حالی که وزارت دفاع روسیه داستان‌های متحرکی از داستان‌های مربوط به نابودی کشتی را ارائه کرد و ابتدا مدعی شد که آتش‌سوزی تصادفی باعث شد مهمات روی کشتی قبل از غرق شدن کشتی در دریاهای طوفانی منفجر شود. در حال یدک کش شدن به بندر الکساندر می گوید: «آنها معمولاً با انکار شروع می کنند، سپس [they call it an] تصادف، و سپس آنها به نوعی ساکت می شوند.”

تحلیلگران مستقلی که به تصاویر انفجارهای روز سه‌شنبه در کریمه نگاه می‌کنند نیز سوالاتی را در مورد آخرین داستان کرملین مطرح کرده‌اند. الیور الکساندر، تحلیلگر اطلاعاتی منبع باز، به ویژه در مورد دو انفجار که به نظر می رسد تقریباً همزمان فوران می کنند، با وجود فاصله کمی از هم کنجکاو بود. الکساندر به Daily Beast گفت: «آن دو انفجار تقریباً همزمان هستند، بنابراین من واقعاً فکر نمی‌کنم این یک تصادف باشد.» بسیار بعید است، مگر اینکه دقیقاً در همان زمان اتفاق بیفتد.»

راب لی توییتر

داستان‌های متفاوت درباره علت انفجارهای پایگاه هوایی به فهرست رو به رشد رویدادهای مورد مناقشه در اوکراین در هفته‌های اخیر می‌پیوندد. هم کیف و هم کرملین یکدیگر را مسئول انفجارهای محکوم شده بین المللی در بزرگترین نیروگاه هسته ای اروپا، Zaporizhzhia، در آخر هفته دانستند. و هر دو متخاصم برای حمله هوایی آشکار به زندانی در اولنیوکا که منجر به کشته شدن ده ها اسیر جنگی اوکراینی شد، انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه رفتند.

ادامه مطلب را در The Daily Beast بخوانید.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

پس از مشاهده چندین انفجار مهیب که روز سه شنبه از یک پایگاه هوایی نظامی روسیه در کریمه رخ داد، سؤالاتی در مورد نسخه کرملین از وقایع مطرح شده است.

بنابراین الکساندر فکر می کند که این انفجارها احتمالاً یک حمله اوکراینی بوده است. او می‌گوید: «من واقعاً نمی‌توانم فکر کنم چه چیز دیگری می‌تواند باشد. “اگر فقط یک انفجار بود، مطمئناً ممکن است یک تصادف باشد، چیزهایی اتفاق می افتد. من واقعاً نمی توانم چیزی به طور قطعی بگویم تا زمانی که فردا تصاویر ماهواره ای را ببینم که دقیقاً می توانید ببینید چه چیزی مورد اصابت قرار گرفته است، اما به نظر می رسد که هر دو مکان ذخیره مهمات تقریباً به طور همزمان مورد اصابت قرار گرفته اند، که به نظر عجیب می رسد که این یک حادثه است.

الکساندر حدس می‌زند که با توجه به نزدیکی نگران‌کننده انفجارها به خانه‌های غیرنظامی، گفته‌های وزارت دفاع روسیه مبنی بر اینکه تلفات جانی نداشته‌اند نیز نادرست است. او می‌گوید: «من دقیقاً مطمئن نیستم که چه کسی در آنجا زندگی می‌کند – می‌تواند خانه‌هایی برای سربازان و چیزهای دیگر باشد، اما آنها هنوز خانواده دارند. من نمی‌دانم وضعیت چگونه است، آیا قبلاً آن منطقه را تخلیه کرده‌اند یا شما چه چیزی را دارید. اما احتمالاً آن خانه‌ها دیگر وجود ندارند.»

راب لی توییتر

ویدئوهایی از انفجارهای پایگاه ساکی در شبه جزیره تحت کنترل روسیه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد. وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این انفجارها در نتیجه انفجار مهمات هوایی رخ داده است، اما هیچ توضیحی درباره علت انفجار مهمات ارائه نشده است. آنها همچنین ادعا کردند که در نتیجه این انفجارها هیچ تلفات جانی نداشته است و همچنین هیچ آسیبی به تجهیزات هواپیمایی در محل وارد نشده است. رسانه های دولتی روسیه گزارش دادند، این وزارتخانه افزود: اقدامات برای اطفای حریق و کشف علل انفجار در حال انجام است. بر اساس گزارشی که از سایت دریافت شده است، هیچ اثر آتش سوزی در محل نگهداری مهمات در فرودگاه وجود نداشته است.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

با وجود انکار کرملین، روایتی متناقض به سرعت ظاهر شد. یک مقام نظامی اوکراینی که نامش فاش نشده است به این خبر گفت نیویورک تایمز نیروهای اوکراینی واقعاً پشت این انفجارها بودند. این منبع گفت: «این یک پایگاه هوایی بود که هواپیماها به طور منظم از آنجا برای حمله به نیروهای ما در سالن جنوبی بلند می‌شدند» و افزود که در این حمله «از دستگاهی منحصراً ساخت اوکراین استفاده شد».