انفجار مرگبار کارخانه شکلات خطرات احتراق را برجسته می کند

باب زالوش، استاد بازنشسته موسسه پلی تکنیک ورچستر و مشاور کاهش خطر آتش سوزی و انفجار و تحقیقات، گفت: “این یک نگرانی رایج در بسیاری از تاسیسات تولید مواد غذایی است که ذرات ریز قابل احتراق را مدیریت می کنند.”

خطرات

در بیانیه ای از وکلای رایت در مورگان و مورگان آمده است که این شرکت “تیمی از کارشناسان را تشکیل داده است تا بتوانیم بفهمیم که چه چیزی باعث این انفجار فاجعه بار شده است.”

تولیدکنندگان مواد غذایی باید احتراق پذیری گرد و غبار را تعیین کنند، تجزیه و تحلیل خطر را انجام دهند و سپس اقداماتی را برای مدیریت آن انجام دهند و استاندارد انجمن حفاظت از آتش را برای جلوگیری از انفجار گرد و غبار در کارخانه های فرآوری مواد غذایی رعایت کنند.

تحقیقات محلی، ایالتی و فدرال ادامه دارد. پلیس ایالت پنسیلوانیا گفته است “همه چیز روی میز است”، زیرا مارشال های آتش نشانی سعی می کنند منشا و علت را مشخص کنند. برخی از کارگران به بستگان خود گفتند که قبل از انفجار بوی گاز طبیعی را حس کرده‌اند، اگرچه شرکت گاز UGI گفت هیچ گزارشی مبنی بر نشت گاز دریافت نکرده است. روز سه شنبه، مقامات فدرال گفتند که در حال بررسی نقش یک خط لوله گاز طبیعی در این انفجار هستند.

طبق سوابق فدرال، حداقل دو حادثه محل کار در پالمر از سال 2018 اتفاق افتاده است.

انفجار پالمر

طبق سوابق فدرال، در سال 2019، OSHA یک حادثه در کارخانه پالمر در نزدیکی وایومیسینگ، پنسیلوانیا، زمانی که یک تسمه نقاله روشن شد، در حالی که یک کارگر مشغول تمیز کردن یک غلتک بود، بررسی کرد. دست کارمند از چند جا شکسته بود. این شرکت با OSHA 26000 دلار تسویه حساب کرد.

او گفت: “بسیاری از مردم نمی دانند که نشاسته می تواند چنین کاری را انجام دهد.”

به گفته ویکفیلد، بر اساس انواع آب نبات هایی که پالمر می سازد، این شرکت احتمالاً از روش ریخته گری نشاسته استفاده کرده است.

شرکت های شکلات سازی و سایر تولیدکنندگان مواد غذایی باید اقداماتی را برای کاهش خطر آتش سوزی و انفجار ناشی از گرد و غبار انجام دهند. ذرات ریزتر که در بالا می مانند، خطر بیشتری نسبت به ذرات بزرگتری دارند که به سرعت روی زمین می افتند.

سوابق آنلاین چیزی در مورد گرد و غبار قابل احتراق یا خطرات انفجاری دیگری در پالمر بیان نکرده اند.

ثبت ایمنی محل کار

طرح دعوی قضایی

انفجار گرد و غبار از دیرباز یک مشکل در تولید بوده است. بر اساس گزارش هیئت ایمنی شیمیایی ایالات متحده، بین سال های 1980 تا 2017، نزدیک به 400 آتش سوزی و انفجار گرد و غبار قابل احتراق، 185 نفر را کشته و بیش از 1000 نفر را در صنایع مختلف از جمله مواد غذایی، شیمیایی، کاغذ، داروسازی و فرآوری فلزات مجروح کردند.

تری ویکفیلد، مشاور بازرگانی و دانشمند مواد غذایی که قبلاً کارخانه‌ای را اداره می‌کرد که شکلات‌هایی را برای RM Palmer عرضه می‌کرد، گفت: یکی از مقصران احتمالی این انفجار نشاسته پودری بسیار قابل اشتعال است که شرکت‌های تولید آب نبات اغلب از آن برای ریختن شکلات به شکل تخم‌مرغ‌های عید پاک استفاده می‌کنند. .

انفجار مرگبار هفته گذشته در یک کارخانه شکلات سازی در پنسیلوانیا، قابلیت احتراق گیاهان غذایی به طور کلی و شکلات سازی را به طور خاص برجسته کرد.

روش های متداول برای کنترل گرد و غبار شامل گردگیرنده ها و جاروبرقی های صنعتی می باشد.

برگس گفت: «اگر شما در هیچ نوع تولید مواد غذایی نبوده‌اید، متوجه نمی‌شوید که خطرات شما چیست و به چه چیزی نگاه می‌کنید.

به گفته هالی برگس، مسئول فنی ایمنی صنعتی و شیمیایی در انجمن ملی حفاظت از آتش، به طور کلی، اجاق‌ها و کوره‌های تجاری، مبرد تجاری با استفاده از آمونیاک و گرد و غبار قابل احتراق که توسط موادی مانند پودر کاکائو و نشاسته ذرت تولید می‌شود، خطرات انفجاری اولیه در کارخانه‌های مواد غذایی هستند. ، یک گروه غیرانتفاعی که صدها کد و استاندارد تولید می کند.

اداره ایمنی و بهداشت شغلی ایالات متحده، که ایمنی محل کار را تنظیم می کند، در سال 2018 از کارخانه پالمرز غرب ریدینگ بازدید کرد، زمانی که یک کارمند در حین تمیز کردن یک دریچه تحت فشار، نوک انگشت خود را از دست داد. این شرکت با پرداخت 13000 دلار جریمه موافقت کرد.

انتظار می رود که پرونده های قضایی دیگری نیز مطرح شود.



منبع

او گفت که موج شوک ناشی از یک انفجار اولیه – به طور بالقوه از گاز طبیعی – می‌تواند گرد و غبار انباشته شده روی سقف‌ها و سطوح دیگر را ایجاد کند. ویکفیلد که ارزیابی خود را پس از تماشای ویدئوی انفجاری که توسط تلویزیون ضبط شده بود، گفت: “و اکنون شما با مقدار زیادی نشاسته مواجه می شوید که می سوزد، و آن ابرهای انفجاری سریعتر از صدا حرکت می کنند و نیرویی باورنکردنی دارند.” دوربین هواشناسی ایستگاه

و در ژانویه، سوابق نشان می دهد، OSHA پس از بازرسی در کارخانه Wyomissing جریمه ای بیش از 12000 دلار وضع کرد. جزئیات آن پرونده در دسترس نبود.

انفجار قدرتمند روز جمعه در شرکت آر ام پالمر، هفت نفر را کشت، 10 نفر را به بیمارستان فرستاد و به چندین ساختمان دیگر در وست ریدینگ، شهری کوچک در 60 مایلی (96 کیلومتری) شمال غرب فیلادلفیا آسیب رساند، جایی که این پیرمرد 75 ساله، خانواده- شرکت متعلق به مدت طولانی یک کارخانه داشته است.

زنی که در همسایگی کارخانه زندگی می کرد روز سه شنبه شکایت کرد و مدعی شد که پالمر در نگهداری تجهیزات آن و جلوگیری از انفجار سهل انگاری کرده است. در این کت و شلوار آمده است که بتی رایت “از پاهایش بلند شد و در اتاق دمیده شد” و از ناحیه گردن، کمر، لگن و پایش آسیب دید. او همچنین وسایل خود را گم کرده است.

در سال 2008، انباشته شدن گرد و غبار قند، کارخانه شکر امپریال در پورت ونتورث، جورجیا را منفجر کرد و 14 نفر را کشت.

نگاهی به برخی از خطرات تولید مواد غذایی و آنچه ممکن است پشت این انفجار مرگبار بوده باشد:

مقامات این شرکت خانوادگی به سوالات آسوشیتدپرس پاسخ نداده اند.