ناامیدی تپه بر سر رئیس بانک می جوشد

او گفت: «حمایت از صبح دوشنبه که فقط با هدف اقدامات تنظیم‌کننده‌ها در این ماه انجام می‌شود، به همان اندازه راحت و نابجا است – از طرف کسانی است که هرگز فهرست آرزوهای وال استریت را که نمی‌خواستند برآورده کنند، ملاقات نکرده‌اند».

یکی از مقامات دولت بایدن همچنین از گرونبرگ در برابر گمانه زنی ها مبنی بر عدم تمایل او به خرید توسط یک مگابانک دفاع کرد و گفت که رئیس FDIC به صراحت گفته است که “وی نوعی معیار بزرگی را ندارد.”

او گفت که از آنجایی که درصد سپرده های بیمه شده در بانک بسیار پایین بود، میزان قرار گرفتن در معرض FDIC حداقل بود، و پیشنهاد “گران تر از انحلال موسسه بود.”

اما بررسی دقیق هنوز به پایان نرسیده است.

گرونبرگ به یک خار دائمی در چشم مک‌ویلیامز تبدیل شد و مرتباً علیه اقدامات او برای تسهیل مقررات بانک‌ها مخالفت می‌کرد. پس از آن که گرونبرگ و اعضای هیأت مدیره دموکرات او به دریافت بازخورد عمومی در مورد تغییرات احتمالی در روند تأیید ادغام بانک های آژانس بدون اظهار نظر او رأی دادند، او در نهایت زود از دوره چهار ساله خود استعفا داد.

بر اساس شهادت گرونبرگ، زمانی که این استثنا مورد استناد قرار گرفت، FDIC یک بانک سرمایه گذاری را استخدام کرد و شرکت شکست خورده را به طور گسترده تری بازاریابی کرد و در نهایت 27 پیشنهاد از 18 پیشنهاد دهنده دریافت کرد. یکشنبه گذشته، FDIC اعلام کرد وام ها و سپرده های SVB به وام دهنده منطقه ای دیگر، First Citizens فروخته شده است.

برای بسیاری از جمهوری خواهان، این درگیری بسیار فراتر از نحوه برخورد گرونبرگ و آژانسش با وام دهنده کالیفرنیا است. این موضوع به نقش خود دولت فدرال در هدایت اقتصاد می پردازد و تنظیم کننده های جو بایدن به دلیل تلاش برای غصب آنچه قانونگذاران جمهوری خواه به عنوان شغل بازار خصوصی می دانند، به طور فزاینده ای مورد انتقاد قرار می گیرند. آنها همچنین از این فرصت برای ضربه زدن به دولت بایدن برای سرکوب ادغام شرکت ها در سراسر صنایع استفاده کردند.

رئیس بانکداری سنا، شرود براون (دی-اوهایو) از اقدامات تنظیم‌کننده‌ها در آخر هفته اول دفاع کرد و استدلال کرد که شکست‌های اولیه همان چیزی بودند که در وهله اول منجر به شکست شد.

این اقدامی چشمگیر از سوی رئیس بیمه گر بانک بود که به طور مداوم توسط دوستان و آشنایان او بیش از هر چیز “محتاط” توصیف می شود.

این مقام درگیر در مذاکرات گفت: «نقش او تا حدی این بود که گروه مدیران را وادار کرد تا مطمئن شوند که کار خود را در داخل به هیئت‌های مربوطه نشان می‌دهند» در مورد اینکه آیا این استثناء موجه است یا خیر.

فروپاشی حماسی SVB کانون توجه را به سمت گرونبرگ معمولی کم‌رنگ معطوف کرده است و چشم‌انداز زخم‌خورده رئیس FDIC را در خط مقدم قرار داده است. او پس از بحران مالی سال 2008 که بیش از 500 بانک شکست خوردند، در ردیف اول تلاش های آژانس قرار داشت، تجربه ای که در سال 2019 او را به سمت آن سوق داد. سخنرانی کنید که تا حدی شبیه پیش‌نمایش چیزی است که در نهایت با SVB اشتباه می‌کند.

رئیس شرکت بیمه سپرده فدرال در این ماه بزرگترین ورشکستگی بانک از زمان بحران مالی را با نجات هزاران سپرده گذار بدون بیمه در بانک سیلیکون ولی حل کرد – سپس دو هفته طول کشید تا وام دهنده را در معامله ای بفروشد که پیش بینی می شود برای آژانسش هزینه داشته باشد. رکورد 20 میلیارد دلار

در مورد خود دولت، “تمرکز ما در کوتاه مدت بر تثبیت سیستم بوده است.”

شیلا بایر، منصوب جورج دبلیو بوش که در طول بحران سال 2008 FDIC را رهبری کرد و سال ها با گرونبرگ همکاری داشت، از این اقدام برای حمایت از سپرده گذاران بدون بیمه انتقاد کرده است.

پاتریک مک‌هنری، رئیس خدمات مالی مجلس، روز سه‌شنبه در رویدادی به میزبانی خبرگزاری Punchbowl گفت که می‌خواهد مطمئن شود که آژانس از فروش SVB به شرکت‌های خاصی اجتناب نکرده است.

بار به پولیتیکو گفت: «ما می‌توانستیم راه‌حلی بسیار کم‌هزینه‌تر و بدون کمک مالی داشته باشیم، اگر آنها تصمیم‌گیری مؤسسه را دچار مشکل نمی‌کردند و سوء مدیریت نمی‌کردند».

این، بسته به نحوه شمارش، چهارمین دوره حضور گرونبرگ در FDIC است که در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به این سمت تایید شده و دو بار به عنوان سرپرست آن خدمت کرده است. دوره فعلی او با ابزارهای غیر متعارف تضمین شد: ماندن در آژانس پس از پایان دوره ریاست وی و پس از اینکه جانشین او، جلنا مک ویلیامز، قبلاً توسط رئیس جمهور دونالد ترامپ نامگذاری شده بود.

روز سه‌شنبه، در اولین جلسه استماع کنگره در مورد آشفتگی بانکی، جایی که گرونبرگ در کنار سایر تنظیم‌کننده‌ها ظاهر شد، قانون‌گذاران GOP خواستند بدانند چرا SVB سریع‌تر به مزایده‌دهنده بخش خصوصی حراج نمی‌شود، با این استدلال که می‌توانست هزینه‌ها، مشکلات و مشکلات بیشتر را کاهش دهد. دخالت دولت ناامیدی آنها از او پیش از این به خاطر نقش او در تضعیف سلف منصوب شده توسط ترامپ، که سال گذشته استعفا داد، بیشتر شده بود.

اندی بار، نماینده مجلس نمایندگان آمریکا گفت که می‌خواهد بررسی کند که آیا تصمیمات اتخاذ شده توسط آژانس بیمه سپرده پس از تصرف SVB توسط قانون‌گذاران «راه‌حل بخش خصوصی را خنثی کرده است».

اقدامات FDIC می‌تواند برای سال‌های آینده بازتاب داشته باشد و بحث‌های داغی را در کنگره در مورد اینکه آیا باید شبکه ایمنی عمومی بیمه سپرده‌ها را گسترش داد یا نه – هزینه‌ای که احتمالاً بر عهده مصرف‌کنندگان است زیرا بانک‌ها آن را کنار می‌گذارند، برانگیخته است. کلید پاسخ به این سوال تعیین اینکه آیا آژانس گرونبرگ به درستی همه گزینه ها را در نظر گرفته است یا خیر.

در نهایت، FDIC، همراه با فدرال رزرو و جانت یلن، وزیر خزانه داری، به اتفاق آرا به استناد به استثنایی رای دادند که به آژانس اجازه می دهد از الزامات «کمترین هزینه» در این توجیه که عدم حمایت از سپرده گذاران بیمه نشده باعث آشفتگی مالی می شود، دور بزند. آنها می‌ترسیدند که وحشت گسترده‌تر به سایر مؤسسات سالم‌تر دامن بزند.

مارتین گرونبرگ این روزها خود را در مکان ناخوشایندی می بیند: هدف خشم جمهوری خواهان.

یکی از مقامات درگیر در گفتگوهای SVB که برای بحث در مورد گفتگوهای پشت درهای بسته ناشناس ماند، گفت: “می توانید بگویید که او قبلاً این کار را انجام داده و صادقانه بگویم که در موقعیت های آشفته تر از این قرار داشته است.” شما هرگز احساس نکردید که او به هیچ وجه متزلزل است یا لحظه بسیار بزرگ است، و او همیشه موضع خود را در بحث با فدرال رزرو، خزانه داری و کاخ سفید حفظ می کرد.

گرونبرگ در شهادت خود خاطرنشان کرد که الزامات قانونی برای FDIC برای به حداقل رساندن خسارات به صندوق بیمه سپرده باعث شده است که آژانس نتواند یک پیشنهاد کامل و معتبر را که در آن آخر هفته دریافت کرده است بپذیرد.

سیاست‌گذاران به شرایط تسکین‌دهنده‌ای اشاره کرده‌اند که فروش سریع بانک را دشوار می‌کند، به‌ویژه این واقعیت که SVB، یکی از عزیزان صنعت استارت‌آپ‌های فناوری، به سرعت از بین رفت.

گرونبرگ در این جلسه گفت: «این یک روند بسیار عجولانه بود. یکی از مقامات FDIC گفت، همچنین، بانک‌ها در آن آخر هفته زمان کمی برای راحت شدن با کتاب‌های SVB داشتند، به‌ویژه زمانی که وام گیرندگان و سپرده‌گذاران آن بسیار در هم تنیده بودند.

گرونبرگ در شهری که معمولاً مردم به مشاغل مختلف می پرند، سه دهه و نیم گذشته را در دو مکان گذرانده است: کمیته بانکداری سنا، جایی که او در تهیه پیش نویس قوانینی مانند قانون ساربانس-آکسلی در سال 2002 نقش ایفا کرد. که بر نگهداری سوابق مالی شرکت حاکم است. و FDIC، جایی که او از سال 2005 در هیئت مدیره خدمت کرده است – طولانی ترین مدیر آن در تاریخ.

با این حال، ماهیت محتاط گرونبرگ نیز در این انتقاد نقش داشته است، چه در داخل دولت و چه در صنعت بانکداری، که FDIC در جستجوی خریدار برای SVB فوریت کافی نداشته است.

فدرال رزرو و خزانه داری اوایل آخر هفته تصمیم گرفتند که با این تصمیم پیش بروند، اما برای FDIC، این تصمیم به پایان رسید، زیرا گرونبرگ با اعضای هیئت مدیره همکار خود – هم جمهوری خواهان و هم دموکرات ها – کار می کرد.

آیا این سیستم واقعا آنقدر شکننده است که نتواند موهای کوچکی را روی سپرده های بیمه نشده این بانک ها جذب کند؟ او در فایننشال تایمز نوشت. “اگر به همان اندازه ایمن و انعطاف پذیر باشد که دولت دائماً به ما اطمینان داده است، پس این حرکت تنظیم کننده انتظارات خطرناکی را برای کمک های مالی آینده ایجاد می کند.”

النور مولر در این گزارش مشارکت داشت.



منبع

سناتور بیل هاگرتی (R-Tenn.) به گرونبرگ گفت: «در طول آن آخر هفته، من غرق تماس‌های تلفنی بودم که به من می‌گفتند مناقصه‌دهنده‌های قانونی منتفی شده‌اند. اگر ایدئولوژی ارتباطی با این موضوع داشت، این کمیته عمیقاً نگران آن خواهد بود.»

سناتور تیم اسکات، رهبر جمهوری خواهان در این باره گفت: «وقتی شایعاتی را می شنوید که این روند به تأخیر افتاده است، زیرا کاخ سفید ادغام را به هیچ شکل، شکل یا مُشی دوست ندارد، این باعث می شود که متعجب شوید که واقعاً چه خبر است. کمیته بانکی اسکات گفت که فروش مانع از حمایت دولت از سپرده گذاران بدون بیمه می شود، اقدامی که به گفته رگولاتورها به دلیل تهدید بانک های دیگر ضروری است.