اندی رویز با تصمیم در مسابقه سنگین وزن اورتیز را شکست داد

رویز زمانی که سه کمربند قهرمانی آنتونی جاشوا را در سال 2019 گرفت، یکی از ناراحتی‌های بزرگ‌تر در تاریخ اخیر سنگین وزن را رقم زد، اما شش ماه بعد آن‌ها را به حریف انگلیسی‌اش از دست داد. رویز از آن زمان فقط یک بار مبارزه کرده بود، اما او دوباره خود را وقف تمرین کرد با این امید که بتواند ضربه دیگری به کمربند بزند.

مارس (31-3-2) از زمان دومین باختش مقابل لئو سانتا کروز در ژوئن 2018 نجنگیده بود. او کمی قبل از شروع همه‌گیری ویروس کرونا پس از عمل جراحی روی شبکیه چشم جدا شده بهبود یافت و غیبت حلقه او در هنگام فرود ادامه یافت. یک کار تفسیری با Showtime.

لس آنجلس (AP) – اندی رویز به اندازه کافی مشت محکمی به لوئیس اورتیز زد تا اشتباهات و احتیاط خود را در یک پیروزی کم جبران کند که او را در مسیر شانسی برای تبدیل شدن دوباره به قهرمان سنگین وزن نگه داشت.

کارت پرداخت به ازای هر ویو با ناراحتی بزرگی باز شد: ادوین دی لوس سانتوس، یک وزن سبک وزن دومینیکن به عنوان یک حریف جایگزین دیرهنگام، خوزه والنسولا را که پیش از این شکست نخورده بود، برای پیروزی در دور سوم شکست داد. دی لس سانتوس تنها روز چهارشنبه زمانی به کارت اضافه شد که جزریل کورالز نتوانست ویزای سفر از پاناما را دریافت کند.

رویز سه بار اورتیز را در راه پیروزی با تصمیم متفق القول یکشنبه شب شکست داد.

هیچ یک از مبارزان در چهار راند بعدی زیاد پرتاب نکردند یا ریسک زیادی نکردند، و جمعیتی که با صدای بلند از رویز حمایت کردند، نارضایتی خود را ابراز کردند. اما رویز در اواخر هفتم دوباره وصل شد و اورتیز را مبهوت کرد و او را با سمت راست بالای سر به روی بوم فرستاد.

دیویس، که در دسامبر گذشته با اختلاف اندکی کروز را شکست داد، در حالی که مسابقه را از کنار رینگ تماشا می‌کرد، در میان شعارهای «ما تانک می‌خواهیم» لبخند زد. از طرفداران کروز

اورتیز گفت: “به هر کسی که گفت من پیر هستم، امروز به شما جنگ دادم.” آیا مردم فکر می کنند کار من تمام شده است؟ من اینطور فکر نمی کنم.”

رویز گفت: “من برای این مبارزه خیلی سخت کار کردم، زیرا می دانستم که او یک جنگجو است و به شدت ضربه می زند.” فکر می‌کردم کار زیبایی کردم که او را بوکس کردم و فشارش را کنترل کردم.»

داوران مسابقه را 114-111، 114-111 و 113-112 برای رویز به ثمر رساندند. آسوشیتدپرس نیز رویز 114-111 را به دست آورد که ناک دان ها تفاوت را ایجاد کردند.

رویز گفت: «خیلی سخت بود. «منتظر بودم تا او را بارگیری کند و وقتی این کار را کرد با او مقابله کردم. این یک نعمت بود که توانستیم موفق باشیم.»

___

رویز گفت: “من نمی خواهم منتظر باشم.” من می خواهم حداقل سه یا چهار بار در سال بجنگم. من گرسنه ام مرد می خواهم دوباره قهرمان شوم.»

مارس گفت: “بدیهی است که بیش از چهار سال گذشته بود، بنابراین من کمی از زمان بندی خود دور بودم و کمی کند بودم.” برنده شد.”

بوکس AP بیشتر: https://apnews.com/hub/boxing و https://twitter.com/AP_Sports





منبع

در رویداد اصلی، رویز (35-2، 22 KO) در مقابل اورتیز (33-3)، یک رقیب دو بار عنوان قهرمانی جهان، تصمیم گرفت. این بومی کالیفرنیای جنوبی، اورتیز 43 ساله را دو بار در راند دوم و بار دیگر در راند هفتم ناک داون کرد، اما حریف کوبایی او از طریق چشم چپ به شدت متورم شده مبارزه کرد و در طول مدت طولانی عدم تحرک نسبی هر دو مبارز، با مشت دقیق تری زد.

رویز پس از ورود به رینگ با لباس و تنه‌های آبی و طلایی که دارای رنگ‌های قهرمان سوپر بول لس آنجلس رامز و شاخ‌های کلاه بود، در اوایل دور دوم با دست راست کوتاه به طور ناگهانی اورتیز را پوشاند. اورتیز روی پاهایش تکان خورد و به زودی در حالی که سعی داشت با رویز محکم شود، به پایین سر خورد، اما او به زنگ رسید.

اما مارس در نهایت تصمیم گرفت که باید برگردد، و او خیلی زود در برابر فلورس (25-4-1) با یک سری دست های راست بزرگ که حریفش را تکان می داد، بسیار تیز به نظر می رسید. مارس در نیمه دوم خسته شد اما با یک کارت داور 96-94 پیروز شد. دو تیم دیگر آن را 95 بر 95 به ثمر رساندند.

آبنر مارس، قهرمان سابق سه بخش جهان نیز در بازگشت مارس از غیبت چهار ساله رینگ در کارت پرداخت به ازای هر بازدید، با میگل فلورس به تساوی اکثریت دست یافت. اسحاق “پیتبول” کروز سبک وزن سپس ادواردو رامیرز را در راند دوم با دو ناک دان شرور متوقف کرد.

پیش از این، کروز (24-2-1، 17 KO) با کوبیدن رامیرز در دو راند، ادعای خود را برای مسابقه مجدد با Gervonta “Tank” Davis مطرح کرد، و ابتدا او را با یک قلاب چپ به فک قبل از اتمام کار، به صورت رو به رو کرد. او با ترکیبی در گوشه.