فدرال‌رزروها به کاندیدای جمهوری‌خواه اجازه می‌دهند تا هزینه‌های ۶ ژانویه را با پول نقد کمپین بپردازند

همتایان جمهوری خواه آنها نیز به مقدار کمی پول اشاره کردند، اما اقدام اضافی برای محکوم کردن این عمل بر اساس اصول انجام ندادند.

مقررات FEC بیان می‌کند که هزینه‌های سفر باید «مستقیماً با کمپین مرتبط باشد». ون اوردن حدود 4000 دلار هزینه حمل و نقل و اسکان او، همسرش و یکی از کارکنان را حذف کرد. او به تازگی رقابت 2020 خود را شکست داده بود و هنوز نامزدی خود را در سال 2022 اعلام نکرده بود.

آنها در بیانیه خود می گویند: “فعالیت هایی برای ایجاد اختلال در صدور گواهینامه انتخابات ریاست جمهوری به هیچ وجه شبیه به یک رویداد حزبی یا جمع آوری کمک های مالی نیست.” «اقدامات کسانی که ساختمان کنگره را زیر پا گذاشتند، به پلیس کنگره حمله کردند و اشکال مختلف خشونت، تجاوز و تجاوز را مرتکب شدند، غیرقانونی بود. و همانطور که قانون مشخص می کند، مشارکت فقط می تواند برای یک هدف قانونی استفاده شود.

او ادامه داد: «دموکرات‌ها این کار را در تلاشی برای منحرف کردن سوابق خود در خراب کردن کشور در دو سال گذشته انجام دادند و قدرت کنترل‌ناپذیری داشتند.» این همان نوع سلاح سازی دولت است که هر آمریکایی باید مراقب آن باشد و هر بار که حریف من این ادعای نادرست اثبات شده را تکرار می کند، مستقیماً به شما دروغ می گوید.

کاندیدای حزب جمهوری خواه 6 ژانویه، Riot Trip را با پول نقد کمپین دریافت کرد

کمیسران دموکرات الن واینتراب و شانا بروسارد صریح بودند و نوشتند که این تصمیم «نباید» به عنوان مشروعیت بخشیدن به استفاده از کمک های مالی کمپین برای برهم زدن روند دموکراتیک تفسیر شود.

روز جمعه، کمیسیونرها تصمیم 26 ژوئیه متفق القول خود را برای رد این ادعاها مبنی بر اینکه هزینه های سفر ون اوردن در 6 ژانویه به منزله استفاده شخصی غیرقانونی از پول مبارزات انتخاباتی است منتشر کردند. از نظر فنی قانون هم قانونی بود

ژوئن گذشته، دیلی بیست گزارش داد که ون اوردن نه تنها در این تجمع شرکت کرده است، بلکه طبق پست‌های رسانه‌های اجتماعی از آن زمان، در یک منطقه ممنوعه در محوطه کاپیتول نیز حضور داشته است.

اگرچه امیدواریم وقایع 6 ژانویه هرگز تکرار نشود – و این واقعاً نیازی به گفتن ندارد – ما می‌خواهیم روشن کنیم که تأمین مالی فعالیت‌هایی که با خشونت به دنبال براندازی نتایج یک انتخابات قانونی هستند، نیست. در بیانیه آنها آمده است: استفاده مجاز از بودجه کمپین.

کمپین ون اوردن استدلال کرد که این سفر به “جلسات سیاسی” از پیش برنامه ریزی شده مربوط می شود و هزینه ها توجیه می شود زیرا تجمع 6 ژانویه “ذاتا سیاسی بود و شبیه به سایرین بود. [p]رویداد هنری یا کمیته جمع آوری کمک مالی.

ون اوردن به دروغ گفت: «حزب دموکرات ویسکانسین شکایتی را ارائه کرد که به دلیل انگیزه سیاسی آشکار آن به طور خلاصه رد شد. (این شکایت به دلیل مقدار پول رد شد؛ کمیسیونرهای دموکرات نیز به رد آن رأی دادند.)

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

درعوض، کمیسیون‌ها حتی به اصل قضیه توجه نکردند و استدلال کردند که مقدار پول درگیر آنقدر ناچیز است که نمی‌توان اقدامات اجرایی بیشتری را پیش برد. مشاور عمومی آژانس در گزارش خود همین توصیه را کرد و نوشت که حتی اگر ماهیت هزینه‌ها شخصی باشد، مبلغ مورد بحث – چند صد دلار – آنقدر ناچیز است که «مستحق هزینه کردن منابع بیشتر کمیسیون برای پیگیری نیست. “

تصویرسازی عکس توسط الیزابت براکوی / دیلی بیست / گتی

دیده بان امور مالی کمپین به جولیانی اجازه می دهد پس از محکومیت به جنایت او از قلاب خارج شود

ون اوردن در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر، این شکایت را «سلاح دولت» توصیف کرد و از رقیب دموکرات خود، براد فاف، سناتور ایالت ویسکانسین خواست تا ادعاهای خود را درباره این اتهامات پس بگیرد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

همانطور که اغلب در تصمیم گیری های سیاسی اتفاق می افتد، کمیسران دموکرات و جمهوری خواه توضیحات رقابتی را منتشر کردند. در این مورد، آن اظهارات یک تفاوت اساسی داشتند: دموکرات ها هزینه ها را محکوم کردند. جمهوری خواهان سکوت کردند.

کمیسران دموکرات نوشتند: «این بیانیه بسیار اشتباه است.

این نتیجه برای دریک ون اوردن، نامزد جمهوریخواه کنگره از ویسکانسین است که برای تامین مالی سفر به دی سی، جایی که، همانطور که دیلی بیست سال گذشته گزارش داد، در شورش 6 ژانویه در محوطه کنگره در جریان شورش 6 ژانویه ظاهر شد، سرمایه های اهدایی را خرج کرد.

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

بر اساس تصمیم جدید کمیسیون انتخابات فدرال، نامزدها می‌توانند از کمک‌های مالی کمپین برای سفر به شورش خلاص شوند – البته تا زمانی که صرفه‌جویی کنند.

چگونه جهنمی ترامپ 43-0 در مقابل دیده بان امور مالی کمپین؟

ون اوردن همچنین گفت که انتظار دارد «بازپس گیری کامل» از دیلی بیست، حزب دموکرات ویسکانسین و فاف صورت بگیرد.