اندیشکده جنگ می گوید که ارتش روسیه “آشوب” قادر به عملیات در میدان نبرد هسته ای در وضعیت فعلی خود نیست.

لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده نیز از “سقوط شمشیرهای هسته ای” پوتین انتقاد کرد و گفت که او در حال حاضر چیزی نمی بیند که نشان دهد از سلاح های هسته ای استفاده خواهد شد.

این اندیشکده خاطرنشان کرد که بحث در مورد توانایی های هسته ای روسیه در تلویزیون دولتی روسیه و در میان وبلاگ نویسان نظامی فوق العاده شاهین رایج است و اظهارات اخیر قدیروف با آن همخوانی دارد.

به گفته این اندیشکده، استفاده از تسلیحات هسته ای تاکتیکی روسیه مناطق را غیرقابل عبور می کند و در نتیجه از پیشرفت روسیه جلوگیری می کند.

یک اندیشکده اعلام کرد که ارتش روسیه در وضعیت فعلی نمی تواند در میدان نبرد هسته ای عمل کند.

  • قدیروف گفت: «به نظر شخصی من، باید اقدامات شدیدتری انجام شود، تا حد اعلام حکومت نظامی در مناطق مرزی و استفاده از سلاح‌های هسته‌ای کم بازده».

    سایر متحدان پوتین، از جمله رئیس جمهور سابق دیمیتری مدودف، نیز تهدیدات هسته ای روسیه را تکرار کرده اند.

    به گفته ISW، ارتش روسیه در وضعیت فعلی خود، با وجود داشتن تجهیزات لازم و واحدهای آموزش دیده تاریخی، احتمالاً قادر به انجام عملیات در میدان نبرد هسته ای نخواهد بود.

    بر اساس این بیانیه، تسلیحات هسته ای تاکتیکی مناطق را صعب العبور می کند و از پیشرفت روسیه جلوگیری می کند.

  • ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه نیز اخیرا تهدید به استفاده از سلاح‌های هسته‌ای در اوکراین کرد و گفت که او بلوف نمی‌زند، علی‌رغم اینکه کارشناسان متعدد می‌گویند این تهدید احتمالاً حداقل است.

    موشک‌های هسته‌ای بالستیک روسی یارس روی پرتابگرهای متحرک در طول تمرینات رژه نظامی روز پیروزی در 6 می 2018 در مسکو، روسیه از میدان سرخ عبور می‌کنند.

    مؤسسه مطالعات جنگ، یک اندیشکده مستقر در واشنگتن، به اظهارات اخیر رمضان قدیروف، رهبر چچن، مبنی بر اینکه روسیه باید پس از از دست دادن شهر اشغالی لیمان در شرق اوکراین، از سلاح های هسته ای کم بازده استفاده کند، اشاره کرد.

    یک اندیشکده گفت، ارتش روسیه با وجود تشدید لفاظی ها در مورد تسلیحات هسته ای، در وضعیت فعلی خود نمی تواند در میدان نبرد هسته ای عمل کند.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع

    بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران گفته اند بعید است که روسیه از سلاح های هسته ای استفاده کند، به طوری که یکی از کارشناسان اخیرا به اینسایدر گفته است که تهدیدها احتمالاً با هدف ایجاد سردرگمی و عدم اطمینان است.

    این تحلیل در بحبوحه تشدید لفاظی‌ها درباره سلاح‌های هسته‌ای از سوی مقامات روسی انجام می‌شود.

  • این اندیشکده گفت که سربازان آن که در حال حاضر “تراکم پر هرج و مرج” از سربازان خسته، نیروهای ذخیره و مزدوران عجولانه بسیج شده اند، “نمی توانند در یک محیط هسته ای عمل کنند.”

    موشک‌های هسته‌ای بالستیک روسی یارس روی پرتابگرهای متحرک در طول تمرینات رژه نظامی روز پیروزی در 6 مه 2018 در مسکو، روسیه، از میدان سرخ عبور می‌کنند.میخائیل سوتلوف/گتی ایماژ