بایدن از فلوریدا و پورتوریکو دیدن کند تا ویرانی های طوفان ایان را ببیند

بر اساس آمار مقامات ایالتی و شمارش اخبار NBC، از زمان وقوع طوفان یان در هفته گذشته با بادهایی با سرعت 150 مایل در ساعت، حداقل 73 مرگ ناشی از طوفان در فلوریدا تایید شده است.

بر اساس گزارش PowerOutage.us، قطع برق در پورتوریکو نیز ادامه یافت، جایی که بیش از 140,000 ساکن بدون برق و تقریباً 40,000 در کارولینای آمریکا سرگردان بودند.

کاخ سفید اواخر روز شنبه اعلام کرد که بایدن ها روز دوشنبه از پورتوریکو و چهارشنبه از فلوریدا دیدن خواهند کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و جیل بایدن، بانوی اول، این هفته به مناطق ویران‌شده سفر خواهند کرد، زیرا ایالات متحده از مرگ، سیل‌های خطرناک و ویرانی‌هایی که در پی طوفان ایان به‌جا مانده است.

دیسانتیس به خبرنگاران گفت: “حمایت بزرگی وجود داشته است و من انعطاف پذیری زیادی را در این جامعه از مردم دیده ام که می خواهند خود را جمع کنند و می خواهند جوامع خود را روی پاهای خود بازگردانند.” ما اینجا خواهیم بود و در هر مرحله کمک خواهیم کرد.»

داده‌های PowerOutage.us صبح یکشنبه نشان داد که تقریباً یک میلیون مشتری هنوز از برق محروم هستند و آژانس مدیریت اضطراری فدرال اعلام کرد برخی از ژنراتورهای خریداری شده برای نیازهای پزشکی توسط ساکنان تحت پوشش دلار مالیاتی قرار خواهند گرفت.

ساکنانی که پس از وقوع طوفان در مناطق تحت پوشش اعلامیه فاجعه بزرگ بایدن برق خود را از دست داده اند، واجد شرایط بازپرداخت هستند که در حال حاضر فقط شامل شهرستان های فلوریدا شارلوت، کولیر، دسوتو، هاردی، هیلزبورو، لی، مناتی، پینلاس و ساراسوتا می شود. کاخ سفید گفت که می‌توان پس از ارزیابی خسارت، مناطق دیگری را تعیین کرد.

«قلب ما… سنگین است، طوفان های ویرانگر، طوفان ها در پورتوریکو، فلوریدا و کارولینای جنوبی. بایدن گفت و ما به پورتوریکو خیلی بیشتر از آنچه قبلاً به دست آورده اند مدیون هستیم.

به گفته اداره بهداشت این جزیره، پورتوریکو همچنان با طوفان فیونا دست و پنجه نرم می کند، طوفان فیونا که از ماه گذشته تاکنون منجر به مرگ 25 نفر شده است.

در سراسر تنگه فلوریدا، اعتراضات جدیدی در کوبا در روز شنبه به دلیل خاموشی های مداوم در هاوانا در حالی که خدمه برای بازگرداندن برق تلاش می کردند، شعله ور شد. ایان در اوایل این هفته وقتی غرب کوبا را شخم زد، برق را به کل کشور 11 میلیون نفری قطع کرد.

سیل فاجعه بار آورد.

مرکز ملی طوفان از زمان تنزل رتبه به یک طوفان پسا گرمسیری، اواخر روز شنبه در توصیه‌ای اعلام کرد که طوفان در حال از بین رفتن در جنوب ویرجینیا است. با این حال، با مشخص شدن میزان خسارت، سیل و قطع برق در سراسر کارولینا نیز به همراه داشت. حداقل چهار نفر نیز در کارولینای شمالی جان خود را از دست داده اند. فرماندار روی کوپر روز شنبه اعلام کرد.

فرماندار ران دیسانتیس روز شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که از زمان وقوع طوفان حداقل 1100 امداد در فلوریدا انجام شده است.

جزئیات بیشتری از این سفر اعلام نشد، اما بایدن در شام شنبه شب در مراسم اهدای جوایز انجمن سیاهپوستان کنگره به نگرانی خود برای مناطقی که طوفان‌ها را درنوردیده است، اشاره کرد.

در همین حال، امدادگران به مبارزه با فلوریدا ادامه دادند، جایی که ایان چهارشنبه گذشته به عنوان یک طوفان رده 4، یکی از قوی‌ترین طوفان‌هایی که تاکنون این کشور را درنوردیده، به خشکی رسید.

با ادامه تلاش‌های نجات و فروکش کردن آب سیل در مکان‌هایی که پر از خانه‌های ویران شده است، مقامات محلی هشدار دادند که میزان مرگ و ویرانی به جای مانده توسط ایان ممکن است تازه در معرض دید قرار گیرد.

این مقاله در ابتدا در NBCNews.com منتشر شده است



منبع

بایدن پس از جلسه توجیهی FEMA در روز پنجشنبه گفت: «به مردم پورتوریکو، ما نرفتیم؛ من به شما و بهبود جزیره متعهد هستم. او گفت: «ما هر چقدر که طول بکشد تا این کار انجام شود، در کنار شما خواهیم بود.

طوفان فیونا در 16 سپتامبر جزیره را درنوردید و شبکه های برق را در هم کوبید و شهرها را سیل کرد و ساکنان را با پل های فرو ریخته برجای گذاشت. در عرض چند روز تقریباً تمام پورتوریکو بدون برق ماند. این دومین طوفان در پنج سال گذشته بود و این جزیره هنوز به طور کامل از طوفان ماریا در سال 2017 نجات پیدا نکرده بود.