الکس جونز در نبرد فاجعه بار سندی هوک 4 میلیون دلار سرفه کرد

در طول محاکمه هفت روزه، هسلین و وکلای لوئیس با شکست های متعددی روبرو شد.

“شما موافقت می کنید که این ایمیل هایی است که برای وکلا، کارکنان خود و دیگران ارسال کرده اید، در مورد عملیات تجاری شما، سندی هوک، [and] موضوعات دیگر…؟” بنکس از جونز پرسید که به سادگی گفت: “این مسخره است.”

به گفته رینال، جونز در سخنان پایانی خود گفت: «یک اشتباه وحشتناک مرتکب شد». این اشتباه توسط همان نیروهای سیاسی که در زمان وقوع آن به سندی هوک حمله کردند، مورد استفاده قرار گرفت.

در برنامه چهارشنبه شب جونز، او “وکیل لعنتی” خود را به دلیل خطای فاجعه بار مورد انتقاد قرار داد.

بیشتر در The Daily Beast بخوانید.

هسلین در غرفه گفت: “من حتی نمی توانم نه سال و نیم گذشته را توصیف کنم، جهنمی که من و دیگران مجبور شدیم به دلیل بی پروایی و سهل انگاری الکس جونز تحمل کنیم.”

آیا می‌دانستید که 12 روز پیش، وکیلتان با هر پیامکی که در دو سال گذشته ارسال کرده‌اید، یک نسخه دیجیتال از کل تلفن همراهتان را برای من ارسال کرده است؟» بنکستون پرسید. «و هنگامی که مطلع شد، [they] هیچ اقدامی برای شناسایی آن به عنوان ممتاز یا محافظت شده انجام نداده اید؟»

گمبل در یک لحظه به جونز گفت: «این نمایش شما نیست. “باورهای شما چیزی را درست نمی کند. تو قسم خوردی.»

در دفاع از جونز، رینال استدلال کرده بود که هسلین و لوئیس مدرک واقعی خسارت را نشان نداده‌اند و مدعی شده بود که جونز به‌طور ناعادلانه‌ای توسط رسانه‌ها مورد بدگویی قرار گرفته است. از همان ابتدا، جونز این پرونده را به عنوان حمله به حقوق متمم اول خود توصیف کرد – اگرچه گمبل باید به وکلای او یادآوری می کرد که هیئت منصفه فقط برای ارزیابی خسارت حضور داشتند زیرا جونز از حق خود برای محاکمه در مورد متمم اول خود نکول کرده بود. حق اظهارات نادرست

برایانا سانچز/پول از طریق رویترز

“آیا می خواهید آنچه را که می توانید تماشا و گوش دهید انتخاب کنید یا می خواهید وکیل شاکی برای شما تصمیم بگیرد؟” رینال در جریان سخنرانی‌های پایانی روز چهارشنبه از هیئت منصفه پرسید و به طرز عجیبی به شعری از دوران هولوکاست استناد کرد که موکلش که توطئه‌های ضدیهودی بی‌شماری را در برنامه‌اش به اجرا درآورده بود، به آن نگاه می‌کرد.

اما وقتی بنکستون گفت که شواهدی دارد که جونز حقیقت را نگفته است، جونز مات و مبهوت ظاهر شد.

استخر/رویترز

جونز روز چهارشنبه در غرفه گفت که هر جایزه ای “بیش از 2 میلیون دلار” او و InfoWars را غرق خواهد کرد. (بهار امسال، یک اهداکننده ناشناس به جونز حدود 8 میلیون دلار بیت کوین هدیه داد.)

جونز پاسخ داد: “اگر اشتباه می کردم، اشتباه می کردم.” “پیام های متنی را همانجا دارید.”

لوئیس در شهادت عاطفی خود گفت: «می‌دانم حقه‌هایی وجود دارد، اما این یک رویداد فوق‌العاده واقعی است. من آن را زندگی کردم.»

هالی دیویس، وکیل محاکمه مستقر در آستین، که به بنکستون و فارار در این پرونده کمک کرد، در بیانیه ای ایمیلی گفت که جونز در طول دادگاه به سیستم حقوقی ضربه زده است.

دیویس گفت: «این طنز نباید در هیئت منصفه از بین برود که کل این محاکمه درباره عواقب دروغ هایی است که به مردم گفته می شود. این واقعیت که ممکن است به هیئت منصفه دروغ گفته شده باشد که می تواند نتیجه را به دروغگو منتقل کند، زیبایی سیستم قضایی است.

نیل هسلین در مورد از دست دادن پسر 6 ساله خود جسی لوئیس شهادت داد.

Pool/Reuters

” data-src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/6imC.I69FPe.jon9J29XTg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ3MA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/VHW197jA32BvyiCn40vx8g–~B/aD03ODA7dz0xMTcwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/thedailybeast.com/b06cb109320e09c02bf987bba028e3eb”/>

در جریان دادرسی اوضاع به حدی داغ شد که طبق گزارش‌ها، وکلای هر دو طرف تقریباً با هم درگیر شدند.

اعضای هیئت منصفه سپس از طریق مقامات دادگاه یادداشتی برای جونز ارسال کردند و یکی از آنها پرسید: “آیا می دانید که این هیئت منصفه متشکل از 16 شهروند باهوش و منصف است که به هیچ وجه تحت تأثیر نادرست قرار نمی گیرند؟”

جونز همچنین شهادت داده بود که هرگز از ایمیل استفاده نکرده است، و توضیح داده بود که چرا هیچ یک از ارتباطاتی را که بانکستون و همکارش، کایل فارار، درخواست کرده بودند، ارائه نکرده است. با این حال، زمانی که بنکستون ایمیل‌های خود جونز را به هیئت منصفه نمایش داد، او به‌طور نامشخصی مطیع بود – که همچنین در داده‌های تلفنی که به اشتباه برای او ارسال شده بود، وجود داشت.

مطلع باشید و دسترسی نامحدودی به گزارش های بی بدیل Daily Beast داشته باشید. اکنون مشترک شوید.



منبع

بزرگترین اسکوپ ها و رسوایی های Daily Beast را مستقیماً در صندوق ورودی خود دریافت کنید. ثبت نام کن.

در یک درخواست اضطراری که روز پنجشنبه ارائه شد، جونز تلاش کرد، اما ناموفق بود، تا مدارک تلفن همراه را از دادگاه بیرون بیاورد و حکم دادگاه را اعلام کند.

روز چهارشنبه، دومین و آخرین روز شهادت جونز، مارک بنکستون، وکیل آنها، دادگاه را با چیزی که جونز حیرت زده “لحظه پری میسون شما” نامید، شوکه کرد.

اندینو رینال، وکیل مدافع جونز، از هیئت منصفه خواسته بود تا سقف غرامت 8 دلاری را تعیین کند. اما والدین لوئیس، نیل هسلین و اسکارلت لوئیس گفتند که آنها معتقدند که جونز تنها در صورتی از انتشار اخبار نادرست دست می کشد که بیشترین آسیب را به او وارد کنند. آنها 150 میلیون دلار خسارت خواسته بودند.

بنکستون در پاسخ به آن گفت: «می‌دانی شهادت دروغ چیست، درست است؟»

پیش از این، جونز با سوگند شهادت داد که تمام شواهد مربوطه را در طول فرآیند کشف، از جمله جستجوی تلفن خود برای هرگونه پیامک مربوط به سندی هوک، تحویل داده است. جونز اصرار داشت که او هیچ کدام را در دستگاه پیدا نکرد.

نیل هسلین در مورد از دست دادن پسر 6 ساله خود جسی لوئیس شهادت داد.

بنکستون به کوبیدن جونز ادامه داد و تاکید کرد که او در شهادت سوگند خورده خود گفته بود که هرگز حتی یک پیام متنی در مورد سندی هوک نفرستاده است.

متن های لعنتی الکس جونز به طور تصادفی برای وکیل سندی هوک ارسال شد

این حکم به این معنی است که جونز اکنون باید به خاطر افترا و ایجاد ناراحتی عمدی عاطفی به مادر و پدر جسی لوئیس، پسر 6 ساله‌ای که در قتل عام سال 2012 کشته شد، غرامت بپردازد. پس از اینکه جونز مکرراً در برنامه خود اصرار کرد که حمله به اصطلاح یک پرچم دروغین است که هدف آن حمایت از قوانین سختگیرانه‌تر کنترل اسلحه است، والدین کودک فقید سال‌ها مورد آزار و اذیت طرفداران InfoWars قرار گرفتند.

هیئت منصفه تگزاس که الکس جونز، نظریه‌پرداز توطئه و بنیانگذار InfoWars، علناً از آنها به عنوان «مردم بسیار یقه آبی» که «نمی‌دانند در چه سیاره‌ای هستند» نام می‌برد، دریافت که این شبه مشهور آنلاین در روز پنج‌شنبه مبلغی بالغ بر 4.11 میلیون دلار هزینه دارد. برای انتشار دروغ در مورد تیراندازی مدرسه سندی هوک.

اعضای هیئت منصفه در روز جمعه خسارت تنبیهی را که نمی تواند بیش از 10 برابر خسارت جبرانی باشد، علیه جونز و شرکتش در نظر بگیرند.

جونز، که شرکتش، Free Speech Systems، جمعه گذشته اعلام ورشکستگی کرد، روز چهارشنبه شهادت داد که InfoWars گاهی اوقات تا 800000 دلار در روز درآمد داشت. او همچنین در نهایت پذیرفت که سندی هوک یک رویداد صحنه‌سازی‌شده با استفاده از «بازیگران بحران» نبود، بلکه یک تیراندازی جمعی «100 درصد واقعی» بود که در واقع ده‌ها زندگی را نابود کرد.

یک گامبل که اغلب خسته به نظر می رسید، در هفته گذشته بارها و بارها در دادگاه جونز را به دلیل جدی نگرفتن روند رسیدگی به دادگاه گوشزد کرد. او در مقاطع مختلف مجبور شد مانند یک بچه مدرسه ای با او رفتار کند و به او دستور دهد که آدامسش را بیرون بیاورد، منتظر نوبت حرف زدنش بماند و حقیقت را بگوید.

رینال ادامه داد: «یک وزیر لوتری به نام مارتین نیمولر در دهه 1930 وجود داشت و او در اردوگاه کار اجباری زندانی شد. «وقتی بیرون آمد، به این واقعیت فکر کرد که ساکت ایستاده است. و او گفت: “اول آنها برای کمونیست ها آمدند و من گفتم “من کمونیست نیستم” و کاری نکردم. بعد آمدند دنبال سندیکاها و من گفتم من کارگر نیستم. سپس به دنبال یهودیان آمدند و من گفتم من یهودی نیستم. و هنگامی که آنها به دنبال من آمدند، هیچ کس باقی نمانده بود.»

نیل هسلین در مورد از دست دادن پسر 6 ساله خود جسی لوئیس شهادت داد.

Pool/Reuters

” src=”https://s.yimg.com/ny/api/res/1.2/6imC.I69FPe.jon9J29XTg–/YXBwaWQ9aGlnaGxhbmRlcjt3PTcwNTtoPTQ3MA–/https://s.yimg.com/uu/api/res/1.2/VHW197jA32BvyiCn40vx8g–~B/aD03ODA7dz0xMTcwO2FwcGlkPXl0YWNoeW9u/https://media.zenfs.com/en/thedailybeast.com/b06cb109320e09c02bf987bba028e3eb” class=”caas-img”/>

در طول بازجویی متقابل، بنکستون بخش اخیری از نمایش جونز را پخش کرد که در آن هیئت منصفه را که در این پرونده مستقر بودند، تحقیر کرد. او به بینندگان گفت: مردان و زنانی که او را قضاوت می‌کردند «افرادی به شدت یقه آبی» بودند، که نیمی از آنها «نمی‌دانند من کی هستم».

تصمیم روز پنجشنبه اولین تصمیم از سه موردی بود که در آن هیئت منصفه در حال بررسی خسارت علیه جونز هستند، پس از اینکه قاضی مایا گوئرا گمبل سال گذشته او را به دلیل آنچه “بد نیت آشکار و بی‌اعتنایی بی‌رحمانه” به دستورات دادگاه در حین کشف توصیف کرد، نکول تشخیص داد. ماه بعد، یک قاضی کانکتیکات نیز به دلایل مشابه، جونز را به طور پیش فرض تشخیص داد.

جونز در تلاشی برای توضیح اینکه چرا سندی هوک هرگز اتفاق نیفتاده است، شهادت داد: «من چیزهای بسیار دیگری را در تاریخ دیده بودم که صحنه سازی شده بودند، بنابراین باعث شد که آن را زیر سوال ببرم. “وقتی چکش هستید، همه چیز شبیه میخ است.”