دیک چنی در تبلیغ دختر لیز ترامپ را “بزدل” می خواند

لیز چنی با پیامدهای دیگری از رای خود برای استیضاح ترامپ و پیوستن به کمیته 6 ژانویه مجلس نمایندگان مواجه شده است. چند ماه پس از رای استیضاح، حزب جمهوری خواه مجلس او را به دلیل انکار مداوم ادعاهای انتخاباتی ترامپ از پست شماره 3 رهبری کنار گذاشت. مقامات انتخابات فدرال و ایالتی و دادستان کل ترامپ گفته اند که هیچ مدرک معتبری مبنی بر آلوده بودن انتخابات 2020 وجود ندارد.

دیک چنی که هشت سال به عنوان معاون رئیس جمهور جورج دبلیو بوش خدمت کرد، بیزاری خود را نسبت به ترامپ و اعضای حزب خود که به ویژه در پی شورش کنگره، از تلاش برای برکناری ترامپ چشم پوشی کردند، پنهان نکرده است. از دفتر

برای پوشش کامل دوره های میان دوره ای در https://apnews.com/hub/2022-midterm-elections و در توییتر، https://twitter.com/ap_politics، AP را دنبال کنید.





منبع

ترامپ از وکیل هریت هیگمن در انتخابات مقدماتی چنی حمایت کرده است. در حالی که نماینده کنگره انرژی خود را بر روی نقش ترامپ در مورد خشونت های 6 ژانویه متمرکز کرده است، هاگمن به ایالت حمله کرده و جمعیت کوچک روستایی را در قالب سنتی سیاست ورزی وایومینگ جذب کرده است، رویکردی که بیشتر شبیه همان رویکردی است که خود چنی از آن استفاده می کرد. یک میدان انتخاباتی پرجمعیت جمهوری خواهان برای کسب کرسی مجلس نمایندگان ایالت در سال 2016.

در ماه ژانویه، دیک چنی و دخترش تنها دو جمهوری خواه بودند که در یک جلسه رسمی مجلس در سالگرد شورش در کنگره شرکت کردند و در ردیف اول در سمت جمهوری خواهان مجلس با هم نشستند.

چنی گفت: «هیچ کاری مهمتر از این نیست که او هرگز انجام دهد تا مطمئن شود که دونالد ترامپ دیگر هرگز به دفتر بیضی شکل نزدیک نخواهد شد و او موفق خواهد شد». “من با افتخار به دخترم رای دادم. امیدوارم شما هم رای دهید.”

این ویدئو روز پنجشنبه توسط کمپین انتخاب مجدد نماینده چنی منتشر شد، دو هفته قبل از انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در وایومینگ که این نماینده سه دوره کنگره آماده شکست دادن است. دیک چنی با تکرار انتقاداتی که دخترش از ترامپ کرده است، او را با دروغ های بی امان خود درباره مشروعیت انتخابات 2020 به عنوان خطری برای کشور محکوم کرد.

دیک چنی گفت: «او یک ترسو است. یک مرد واقعی به حامیانش دروغ نمی گوید. او در انتخابات خود شکست خورد و شکست بزرگی هم خورد. من آن را می دانم، او می داند، و در اعماق وجود، فکر می کنم اکثر جمهوری خواهان آن را می دانند.»

ترامپ از زمانی که لیز چنی به 9 جمهوری‌خواه دیگر مجلس در رای دادن به استیضاح او برای تحریک شورش در 6 ژانویه 2021 در ساختمان کنگره آمریکا پیوست، شکست دادن لیز چنی را به هدف اصلی خود تبدیل کرده است. او با تبدیل شدن به نایب رئیس کمیته تحقیق در مورد شورش، او را خشمگین کرد.

دیک چنی در پاسخ به این سوال که آیا او از این حرکت ناامید شده است، پاسخ داد: “دخترم می تواند از خودش مراقبت کند.”

چنی گفت: “در تاریخ 246 ساله کشور ما، هیچ فردی وجود نداشته است که تهدیدی بزرگتر از دونالد ترامپ برای جمهوری ما باشد.” رای دهندگان او را رد کرده بودند.

دیک چنی، معاون رئیس‌جمهور سابق، در یک ویدئوی تبلیغاتی جدید برای دخترش، لیز چنی، رئیس‌جمهور سابق را مورد انتقاد قرار داد و رئیس‌جمهور سابق را “بزدل” خواند و گفت که هرگز کسی “تهدیدی بزرگ‌تر برای جمهوری ما” نبوده است.

___

سخنگوی ترامپ بلافاصله ایمیلی مبنی بر اظهار نظر در مورد این ویدئو ارسال نکرد.

دیک چنی پس از آن گردهمایی، با اشاره به غیبت سایر جمهوری خواهان در مجلسی که در دهه 1980 عضو آن بود، گفت: “خب، این رهبری شبیه هیچ یک از افرادی نیست که من در 10 سال اینجا می شناختم.”

می‌توانید با مگ کینارد تماس بگیرید http://twitter.com/MegKinnardAP

___

در ویدئوی جدید، معاون سابق رئیس‌جمهور از دخترش به خاطر “ایستادن برای حقیقت، انجام آنچه درست است، احترام به سوگندش به قانون اساسی، در حالی که بسیاری از اعضای حزب ما از انجام آن می‌ترسند” تمجید می‌کند.