هیئت منصفه دریافته است که الکس جونز باید 4.1 میلیون دلار به والدین سندی هوک بپردازد

این محاکمه اولین مورد از سه پرونده افترای جداگانه علیه جونز بود که ناشی از نمایش او از قتل عام سندی هوک به عنوان یک حقه شامل “بازیگران بحران” بود که توسط دولت به منظور اعمال کنترل شدیدتر اسلحه به کار گرفته شد.

هسلین در طی شهادت خود در روز سه شنبه گفت: “الکس شعله ای را روشن کرد که آتش را شروع کرد.”

الکس جونز در جلسه معاینه متقابل در دادگاه تهمت خود در روز چهارشنبه گوش می دهد. (برایانا سانچز/پول از طریق رویترز)

به هر یک از والدین 1.5 میلیون دلار برای رنج روانی گذشته و 500000 دلار برای ناراحتی های آینده در نتیجه ادعاهای توهین آمیز جونز تعلق گرفت. پس از اینکه Infowars در سال 2017 دو گزارش در مورد بیانیه‌ای که او در مصاحبه با مگین کلی بیان کرد مبنی بر اینکه پسر مرده‌اش را نگه داشته و پس از تیراندازی، زخم گلوله‌ای به سرش را دیده است، در سال 2017 دو گزارش پخش کرد، هسلین 110000 دلار اضافی دریافت کرد.

نیل هسلین در حین شهادت در دادگاه در حالی که مکث می کند، دستش را به سمت دهانش می گیرد.

جونز، تنها شاهدی که توسط تیم دفاعی‌اش فراخوانده شد، سعی کرد خود را به‌عنوان قربانی به تصویر بکشد که به‌دلیل ادعای صحنه‌سازی تیراندازی، «تایپ‌سازی» شده بود – و او اکنون معتقد است که قتل عام واقعاً اتفاق افتاده است.

جونز چهارشنبه گفت: “این 100٪ واقعی است.”

الکس جونز در جلسه معاینه متقابل در دادگاه تهمت خود در روز چهارشنبه گوش می دهد.  (برایانا سانچز/پول از طریق رویترز)

“فکر می کنم سندی هوک اتفاق افتاده است. به نظر من این یک اتفاق وحشتناک بود. اف‌بی‌آی می‌دانست که این اتفاق می‌افتد.»

لوئیس در مورد ایمیل‌هایی که از ولفگانگ هالبیگ، نظریه‌پرداز توطئه سندی هوک و مهمان Infowars دریافت کرده بود، شهادت داد و از او خواست تا به لیستی از 51 سؤال درباره مرگ جسی پاسخ‌های دقیق بدهد.

قاضی بیش از یک بار به جونز گفت: «این نمایش شما نیست.

نیل هسلین و اسکارلت لوئیس به دنبال 150 میلیون دلار از جونز و شرکت رسانه‌ای او Free Speech Systems بودند تا حدود یک دهه آزار و اذیتی که در نتیجه جونز و Infowars در معرض انتشار تئوری توطئه قرار گرفته‌اند، حمله‌ای که منجر به کشته شدن پسر و 19 سال آنها شد. کودکان دیگر و شش مربی در 14 دسامبر 2012 به صحنه رفت.

در جریان بازجویی متقابل چهارشنبه، از جونز در مورد تصویری که توسط Infowars پخش شده بود سؤال شد که گمبل و قاضی را در حال نظارت بر پرونده جداگانه ای علیه او در آتش نشان می داد.

قاضی مایا گوئرا گمبل به هیئت منصفه دستور داد تا روز جمعه بازگردند، زمانی که خسارات تنبیهی در این پرونده پربازدید را بررسی خواهند کرد.

هسلین گفت: “شب ها با حملات پانیک از خواب بیدار می شوم. چند هفته پیش با درد قلب در بیمارستان بودم.”

اسکارلت لوئیس، مادر جسی لوئیس قربانی تیراندازی سندی هوک 6 ساله، هنگام شهادت در دادگاه به الکس جونز می گوید:

اسکارلت لوئیس، مادر جسی لوئیس قربانی تیراندازی سندی هوک 6 ساله، هنگام شهادت در دادگاه به الکس جونز می گوید: “تو قرار نیست متوقف شوی” در دادگاه شهرستان تراویس در جریان محاکمه علیه جونز، در آستین، ایالات متحده. 2 آگوست 2022. برایانا سانچز/پول از طریق رویترز

گمبل گفت که به وکلای جونز زمان می‌دهد تا بررسی کنند که آیا استدلال قانونی برای جلوگیری از دریافت پیام‌های متنی او توسط کمیته وجود دارد یا خیر.



منبع

مارک بنکستون، وکیل شاکیان، از جونز پرسید که آیا دادگاه را جدی می‌گیرد یا خیر.

او گفت: “شما سعی می کنید مرگ یک کودک را پردازش کنید، و ما سعی کرده ایم این کار را انجام دهیم.” “اما شما نمی توانید این را پردازش کنید.”

وکیل آنها روز دوشنبه گفت که والدین پس از تعداد نامشخصی از “برخورد” زمانی که برای محاکمه در تگزاس بودند، با جزئیات امنیتی شبانه روزی به انزوا رفته اند.

هر دو هسلین و لوئیس گفتند که از زمان قتل عام از سوی افرادی که از جونز الهام گرفته اند، تهدید به مرگ دریافت کرده اند. هسلین گفت که خانه او توسط فردی که نام جونز را فریاد می زد هدف تیراندازی قرار گرفت.

با این حال، بعداً در شهادت خود، جونز یک هشدار بی اساس به امتیاز خود اضافه کرد.

نیل هسلین در طول شهادت خود علیه الکس جونز در آستین، تگزاس، روز سه شنبه مکث می کند. (برایانا سانچز/پول از طریق رویترز)

هیئت منصفه قبل از بازگرداندن رای خود، کمی بیش از هفت ساعت در داخل دادگاه منطقه تراویس در آستین، جایی که Infowars مستقر است، مشورت کرد. 10 نفر از 12 هیئت منصفه با رأی موافق بودند – حداقل تعداد مورد نیاز برای یک تصمیم.

انتخاب هیئت منصفه در اوایل این هفته در کانکتیکات در یک محاکمه جداگانه آغاز شد تا مشخص شود جونز باید به خانواده هشت قربانی و یک مامور FBI برای ادعاهای نادرست خود چقدر بپردازد. (فرآیند انتخاب موقتاً متوقف شد زیرا وکلای جونز درخواست کردند که دادگاه پس از ثبت درخواست حمایت از ورشکستگی توسط Free Speech Systems به تعویق بیفتد.)

مارک بنکستون، وکیل نیل هسلین و اسکارلت لوئیس، از الکس جونز در مورد ایمیل‌ها و پیام‌های متنی خود در طول محاکمه در دادگاه شهرستان تراویس، آستین، تگزاس، ایالات متحده، 3 اوت 2022 سؤال می‌پرسد. بریانا سانچز/پول از طریق رویترز

هنگامی که او چهارشنبه در جایگاه شاهد بود، جونز متوجه شد که وکلایش به طور تصادفی دو سال پیامک از تلفن همراهش برای بنکستون ارسال کردند – و سپس متوجه نشدند که این پیام‌ها تحت امتیاز وکیل-موکل محافظت می‌شوند.

وکلای جونز استدلال کردند که او باید 8 دلار بپردازد – یک دلار برای هر یک از اتهامات غرامتی که هیئت منصفه در نظر گرفته بود.

بنکستون روز پنجشنبه گفت که کمیته پیام های متنی و اسناد مربوطه را درخواست کرده است و او قصد دارد آنها را تحویل دهد مگر اینکه به او دستور داده شود این کار را انجام ندهد.

مارک بنکستون، وکیل نیل هسلین و اسکارلت لوئیس، از الکس جونز در مورد ایمیل‌ها و پیام‌های متنی خود در طول محاکمه در دادگاه شهرستان تراویس، آستین، تگزاس، ایالات متحده، 3 اوت 2022 سؤال می‌پرسد. بریانا سانچز/پول از طریق رویترز

هسلین و لوئیس به هیئت منصفه گفتند که چنین ادعاهای نادرستی توسط جونز و مهمانان Infowars او، زندگی آنها را به “جهنم زنده” تبدیل کرده است.

لوئیس در طول شهادت خود مستقیماً جونز را نیز مورد خطاب قرار داد.

گمبل چندین بار در طول دادگاه دو هفته‌ای جونز را به دلیل صحبت خارج از نوبت و صحبت بر روی مماس‌های نامرتبط در طول شهادتش هشدار داد.

جونز – که در طول محاکمه به اجرای برنامه روزانه Infowars خود ادامه داد – هنگام بازگرداندن حکم در دادگاه حضور نداشت.

روانپزشک استخدام شده توسط شاکیان شهادت داد که هر دو والدین هر دو از نوعی اختلال استرس پس از سانحه رنج می برند. روانپزشک شهادت داد که هر کدام با اسلحه کنار تخت خود می خوابند و از ترس اینکه چیزی خطرناک در آن نزدیکی نشنوند، تهویه مطبوع خود را روشن نمی کنند.

هیئت منصفه در تگزاس روز پنجشنبه دریافت که الکس جونز، بنیانگذار Infowars، باید به خانواده یک پسر بچه 6 ساله که در تیراندازی دسته جمعی سال 2012 در مدرسه ابتدایی سندی هوک در نیوتاون، کانن کشته شد، 4.1 میلیون دلار غرامت به خاطر تهمت پس از ادعای نادرست بپردازد. که قتل عام یک دروغ بود.

جونز پاسخ داد: “من فکر می کنم این به عنوان سرطان جدی است.”

لوئیس گفت: جسی واقعی بود. “من یک مادر واقعی هستم.”

جونز همچنین با یک مبارزه قانونی بالقوه جدید با کمیته منتخب مجلس که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، روبرو است.