اف بی آی اطلاعات ژنرال بازنشسته مرتبط با لابی گری در قطر را توقیف کرد

اف‌بی‌آی می‌گوید که آلن در سال 2020 در مصاحبه‌ای با مقامات مجری قانون، «نسخه‌ای نادرست از رویدادها» درباره کار خود برای قطر ارائه کرد و بر اساس سوگندنامه، هیچ پیام ایمیلی مرتبطی ارائه نکرد.

به نظر می‌رسد این درخواست ۷۷ صفحه‌ای به اشتباه ثبت شده و روز سه‌شنبه پس از تماس آسوشیتدپرس با مقامات فدرال درباره محتوای آن، از سند حذف شد.

بابک ادیب، مامور اف بی آی، در یک درخواست حکم بازرسی با اشاره به قانون ثبت ماموران خارجی نوشت: «شواهد قابل توجهی وجود دارد که این تخلفات FARA عمدی بوده است.

زمانی که عربستان سعودی، امارات متحده عربی و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس از محاصره پادشاهی غنی از گاز به دلیل ارتباط ادعایی قطر با گروه‌های تروریستی و دیگر موضوعات در اواسط سال 2017 خبر دادند، اولسون با زبری در مورد دیگری کار می‌کرد که قطر را درگیر می‌کرد.

اسناد دادگاه جزئیات تلاش های پشت پرده آلن برای کمک به قطر برای تأثیرگذاری بر سیاست های ایالات متحده در سال 2017، زمانی که یک بحران دیپلماتیک بین پادشاهی غنی از گاز خلیج فارس و همسایگان آن آغاز شد، نشان می دهد.

__

آلن از اظهار نظر در مورد اسناد جدید خودداری کرد. او قبلاً کار به عنوان یک عامل قطری را تکذیب کرده بود و گفت که تلاش‌هایش در قطر در سال 2017 با انگیزه جلوگیری از وقوع جنگ در خلیج فارس بود که نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار می‌داد.

مؤسسه بروکینگز، یکی از بانفوذترین اندیشکده های ایالات متحده، بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. قطر از مدت‌ها پیش یکی از حامیان اصلی بروکینگز بوده است، اگرچه این موسسه می‌گوید اخیراً دریافت کمک‌های مالی قطر را متوقف کرده است.

مقامات مجری قانون فدرال گفتند رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه وقت، کاری را انجام داد که آلن به مک مستر گفت که قطری‌ها می‌خواهند دو روز بعد انجام دهند و بیانیه‌ای صادر کرد که «انحراف از اظهارات قبلی کاخ سفید بود». بیانیه تیلرسون از دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس خواست تا محاصره قطر را کاهش دهند و از طرف‌های منطقه خواستار تشدید تنش نشود.

آلن در ایمیلی در 9 ژوئن به مک مستر گفت که قطری ها “خواهان کمک” هستند و از کاخ سفید یا وزارت امور خارجه می خواهند که بیانیه ای به زبانی خاص صادر کنند و از همه طرف های بحران بخواهند. دیپلماسی خلیج فارس “با خویشتنداری عمل کند”.

اندکی پس از اعلام محاصره، به نظر می رسد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت، در کنار قطر است.

بو فیلیپس، سخنگوی آلن هفته گذشته به AP گفت که آلن “داوطلبانه با تحقیقات دولت در مورد این موضوع همکاری کرد.”

Suderman از ریچموند، ویرجینیا، Mustian از نیواورلئان گزارش داد.



Source link

اف‌بی‌آی داده‌های الکترونیکی یک ژنرال چهار ستاره بازنشسته را که مقامات می‌گویند اظهارات نادرست کرده و اسناد «مجرم‌آمیز» در مورد نقشش در یک کمپین لابی‌گری غیرقانونی خارجی به نمایندگی از کشور ثروتمند خلیج فارس، قطر را مخفی کرده است، ضبط کرده است.

این بخشی از تحقیقات گسترده‌ای است که ریچارد جی. اولسون، سفیر سابق در امارات متحده عربی و پاکستان که هفته گذشته به اتهامات فدرال اعتراف کرد و عماد زبری، یک کمک مالی فعال سیاسی که در حال حاضر در حال گذراندن 12 سال زندان است، به دام افتاده است. حکم به اتهام فساد

ادیب نوشت، آلن همچنین نقش خود را در لابی کردن مقامات آمریکایی نادرست معرفی کرد و فاش نکرد که “هم‌زمان در حال پیگیری معاملات تجاری چند میلیون دلاری با دولت قطر بود.”

پرونده های جدید دادگاه فدرال که روز سه شنبه به دست آمد، یک پرونده جنایی احتمالی را علیه ژنرال تفنگداران دریایی سابق جان آر. آلن، که پیش از انتخاب شدن در سال 2017 برای رهبری مؤسسه بانفوذ بروکینگز، رهبری نیروهای ایالات متحده و ناتو در افغانستان را بر عهده داشت، نشان می دهد.

اسناد دادگاه نشان می دهد که آلن نقش مهمی در تغییر واکنش ایالات متحده داشته است. به طور خاص، مقامات می گویند که آلن، اچ آر مک مستر، مشاور امنیت ملی آن زمان را تحت فشار قرار داد تا دولت ترامپ را وادار به اتخاذ لحنی بیشتر طرفدار قطر کند.