یک زندانی سابق می‌گوید بریتنی گرینر به دلیل «نژادپرست بخش بزرگی از جمعیت روسیه» در وضعیت بدتری قرار دارد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

رید ادامه داد: «آنها همچنین دولتی دارند که به طور سیستماتیک علیه افراد لزبین، همجنس گرا، دوجنسه و ترنسکشوال در دوران ولادیمیر پوتین تبعیض قائل می شود. و این چیزها بدیهی است که زمان بریتنی را در آنجا بسیار دشوارتر از این خواهد کرد که آنها یک آمریکایی دیگر را گروگان گرفته باشند.

رید در سال 2019 پس از محکومیت به اتهام حمله به پلیس روسیه در مسکو بازداشت شد. او در 27 آوریل به عنوان بخشی از تبادل زندانیان از زندان روسیه آزاد شد. خانواده رید گفتند که او در طول اقامتش در یک زندان روسیه از جمله شکستگی دنده مشکوک و ابتلا به کووید-19 رنج برد.

رید گفت: “عدالتی در روسیه وجود ندارد. بریتنی و پل در روسیه عدالت نخواهند داشت.” آنها یک محاکمه عادلانه دریافت نخواهند کرد. آنها یک تحقیق عادلانه دریافت نخواهند کرد. آنها به عنوان گروگان در آنجا خواهند بود تا زمانی که ایالات متحده آنها را بیرون بیاورد.”

رید گفت: “بریتنی، به خصوص در روسیه، احتمالاً از بسیاری جهات در موقعیت بدتری نسبت به من قرار دارد، زیرا بریتنی آمریکایی آفریقایی تبار است. بخش بزرگی از جمعیت در روسیه نژادپرست هستند.”

رید از شرکت کنندگان خواست که بر کاخ سفید و کنگره “فشار بیاورند” تا گرینر و ویلان را “به هر قیمتی” از جمله مبادله زندانیان بیشتر آزاد کنند.

رید در حالی که درباره گرینر در هیوستون صحبت می کرد، از آزادی پل ویلان، یکی دیگر از کهنه سربازان تفنگداران دریایی که توسط روس ها پس از متهم شدن به جاسوسی بازداشت شده بود، حمایت کرد. او به 16 سال حبس در یک زندان روسیه محکوم شد اما همچنان بی گناه است.

رید، یک تفنگدار دریایی سابق که اخیراً از بازداشت در روسیه آزاد شده است، گفت که “بخش بزرگی” از روس ها نژادپرست بودند.

  • بریتنی گرینر.

    گرینر، برنده دو مدال طلای المپیک، در 17 فوریه پس از اینکه مقامات فرودگاه مسکو گفتند روغن حشیش را در چمدان او پیدا کردند، وارد بازداشت روسیه شد. گرینر از آن زمان توسط وزارت امور خارجه ایالات متحده به عنوان “به اشتباه بازداشت شده” طبقه بندی شده است.

    ترور رید از بایدن و کنگره خواست تا برای آزادی ستاره بسکتبال بریتنی گرینر از بازداشت روسیه تلاش کنند.

  • رید همچنین گفت که دولت روسیه به طور سیستماتیک علیه جامعه LGBTQ تبعیض قائل می شود.

  • ترور رید، کهنه سرباز تفنگداران دریایی آزاد شده از بازداشت روسیه، روز سه شنبه در گردهمایی گرینر در هیوستون گفت: بریتنی گرینر، ستاره بسکتبال، ممکن است در زمانی که در بازداشت روسیه است در “وضعیت بدتری” باشد زیرا سیاه پوست و لزبین است.

    بریتنی گرینر.AP Photo/راس دی. فرانکلین