افسران برای دریافت مدال طلای کنگره در 6 ژانویه

پلوسی، کوین مک کارتی رهبر جمهوری خواهان مجلس نمایندگان، چاک شومر رهبر اکثریت سنا و میچ مک کانل رهبر جمهوری خواهان سنا در این مراسم شرکت خواهند کرد و مدال ها را اهدا خواهند کرد. انتظار می رود توماس منگر، رئیس پلیس کاپیتول و رابرت کانتی، رئیس اداره پلیس متروپولیتن نیز در این مراسم شرکت کنند.

چهار افسر که در جلسه استماع مجلس در سال گذشته شهادت دادند، آشکارا در مورد زخم‌های ماندگار روحی و جسمی و برخی از تجربیات نزدیک به مرگ صحبت کردند.

ده ها تن از افسرانی که با آشوبگران مبارزه کردند، مجروح شدند. هنگامی که اوباش حامیان ترامپ از کنار آنها عبور کردند و وارد ساختمان کنگره شدند، پلیس با پرچم های آمریکا و اسلحه های خود مورد ضرب و شتم قرار گرفت، از پله ها به پایین کشیده شد، مواد شیمیایی پاشید و توسط جمعیت زیر پا گذاشت و له شد. افسران متحمل جراحات جسمی، از جمله صدمات مغزی و سایر اثرات مادام العمر شدند، و بسیاری پس از آن برای کار به سختی تلاش کردند، زیرا بسیار آسیب دیده بودند.

واشنگتن (AP) – رهبران ارشد مجلس نمایندگان و سنا روز سه‌شنبه به افسران مجری قانون که از ساختمان کنگره ایالات متحده دفاع کردند، مدال طلای کنگره را در روز سه‌شنبه اهدا خواهند کرد و بالاترین افتخار کنگره را تقریباً دو سال پس از جنگ با حامیان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا به آنها اعطا خواهند کرد. در یک حمله وحشیانه و خونین

مدال طلای کنگره، بالاترین افتخاری که کنگره می تواند اعطا کند، از سال 1776 توسط قوه مقننه اعطا شده است. دریافت کنندگان قبلی عبارتند از جورج واشنگتن، سر وینستون چرچیل، باب هوپ و رابرت فراست. در سال‌های اخیر، کنگره این مدال‌ها را به بازیکن سابق نیواورلئان سنتز، استیو گلیسون، که یکی از مدافعان برجسته افرادی بود که با بیماری لو گریگ دست و پنجه نرم می‌کردند، و دوچرخه‌سوار گرگ لموند، اعطا کرد.

رای مجلس نمایندگان در ژوئن 2021 برای اعطای مدال ها مورد حمایت گسترده هر دو حزب قرار گرفت. اما 21 جمهوری خواه مجلس نمایندگان به آن رای منفی دادند – قانونگذارانی که خشونت را کم اهمیت جلوه داده و به ترامپ وفادار مانده بودند. مجلس سنا این قانون را با رای گیری صدا و بدون مخالفت جمهوری خواهان تصویب کرد.

اعطای این مدال ها یکی از آخرین اقدامات تشریفاتی نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواهد بود که در حال آماده شدن برای کناره گیری از رهبری است. زمانی که این لایحه بیش از یک سال پیش در مجلس تصویب شد، او گفت که افسران مجری قانون از سراسر شهر از ساختمان کنگره دفاع می‌کنند زیرا آنها «از آن دسته آمریکایی‌هایی بودند که فراخوان خدمت را شنیدند و به آن پاسخ دادند و کشور را بالاتر از خود قرار دادند».

بایدن سال گذشته با امضای این لایحه در کاخ سفید گفت قهرمانی افسران را نمی توان فراموش کرد.

او گفت که قیام “تلاشی خشونت آمیز برای براندازی اراده مردم آمریکا” بود و آمریکایی ها باید آنچه را که اتفاق افتاد درک کنند.



منبع

چند ماه پس از حمله، در آگوست 2021، پلیس متروپولیتن اعلام کرد که دو افسر دیگر آنها که به شورش پاسخ داده بودند، در اثر خودکشی جان خود را از دست دادند. شرایطی که منجر به مرگ آنها شد مشخص نبود.

او سپس گفت: «آنها ما را قادر ساختند که به کاپیتول برگردیم» و ریاست جمهوری بایدن را در آن شب در آن تریبون تأیید کنیم تا به جهان نشان دهیم که دموکراسی ما غالب شده است و به خاطر آنها موفق شده است.

افسر پلیس متروپولیتن، دنیل هاجز، در زمانی که آشوبگران سعی می کردند چشم او را بیرون بیاورند و او را بین دو در سنگین له کنند، کف در دهان، خونریزی و فریاد می زد. مایکل فانون، افسر پلیس متروپولیتن، که با عجله به محل حادثه شتافت، گفت که او را “گرفتند، کتک زدند، چشیدند، در حالی که او را خائن به کشورم خواندند.” افسر پلیس کاپیتول، هری دان، گفت که گروه زیادی از مردم در حالی که او سعی می کرد مانع از نفوذ آنها به اتاق مجلس شود، کلمه N را بر سر او فریاد زدند.

این مراسم در کاپیتول روتوندا در حالی برگزار می‌شود که دموکرات‌ها، تنها چند هفته تا از دست دادن اکثریت مجلس نمایندگان، برای پایان تحقیقات 18 ماهه در مورد شورش رقابت می‌کنند. دموکرات‌ها و دو جمهوری‌خواه که این تحقیقات را انجام می‌دهند، متعهد شده‌اند که جزئیات این حمله را فاش کنند، حمله‌ای که در حالی رخ داد که ترامپ تلاش کرد شکست انتخاباتی خود را لغو کند و حامیانش را تشویق کرد تا در یک گردهمایی درست قبل از صدور گواهینامه کنگره، «مثل جهنم بجنگند».

برای شناسایی صدها افسری که در روز 6 ژانویه در کاپیتول حضور داشتند، مدال ها در چهار مکان – در مقر پلیس کنگره ایالات متحده، اداره پلیس متروپولیتن، کاپیتول و موسسه اسمیتسونیان قرار خواهد گرفت. جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، زمانی که سال گذشته این قانون را امضا کرد، گفت که یک مدال در موزه اسمیتسونیان قرار خواهد گرفت «تا همه بازدیدکنندگان بتوانند بفهمند آن روز چه اتفاقی افتاده است».

حداقل 9 نفر که آن روز در ساختمان کنگره بودند، در جریان شورش و پس از آن کشته شدند، از جمله زنی که هنگام تلاش برای نفوذ به اتاق مجلس نمایندگان توسط پلیس مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد و سه تن دیگر از حامیان ترامپ که در شرایط اضطراری پزشکی قرار گرفتند. دو افسر پلیس در روزهای بعد بلافاصله جان خود را از دست دادند و افسر سوم، افسر پلیس کاپیتول، برایان سیکنیک، سقوط کرد و بعد از آن که یکی از آشوبگران به او مواد شیمیایی پاشید. پزشک معالج به مرگ طبیعی پی برد.