سقف قیمت نفت روسیه در اتحادیه اروپا در حال حاضر بازار را مختل کرده است

به گفته FT که به نقل از دلالان کشتی، تاجران نفت و خدمات ردیابی ماهواره ای، اما دولت ترکیه خواهان پوشش بیمه کامل برای کشتی ها است – که منجر به بن بست و ترافیک 19 تانکر نفت خام در انتظار عبور از آب های ترکیه می شود.

معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت ایالات متحده در ساعت 22:14 عصر دوشنبه به وقت شرقی با 0.8 درصد افزایش به 77.55 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت های آتی نفت خام برنت بین المللی 0.8 درصد افزایش یافت و به 83.36 دلار در هر بشکه رسید.

این بن بست به نوبه خود بر ترافیک اطراف تنگه های تنگه بسفر و داردانل ترکیه تأثیر گذاشته است زیرا آنها صادرات از بنادر دریای سیاه روسیه را به بازارهای جهانی متصل می کنند. FT گزارش داد که اولین کشتی به این مکان از 29 نوامبر در انتظار بوده است.

تانکرهای نفت در سواحل ترکیه انباشته شده اند، زیرا آنکارا خواهان اثبات پوشش بیمه است.

  • بر اساس بیانیه ای که روز دوشنبه توسط گارد منتشر شد، دولت ترکیه در اطلاعیه ای که در 16 نوامبر صادر کرد، بر مستندسازی پوشش بیمه کشتیرانی «تحت هر شرایطی» – حتی زمانی که کشتی ها «عمداً و عمداً یا ناآگاهانه و ناخواسته» تحریم ها را نقض می کنند پافشاری می کند. ، یک شرکت بیمه کشتیرانی نروژی که نیمی از ناوگان تجاری جهانی را پوشش می دهد.

    مسکو به نوبه خود گفته است که نفت خام خود را زیر سطح 60 دلار در هر بشکه نخواهد فروخت و الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه، سقف قیمت ها را “تداخلی” خواند که می تواند باعث “بی ثباتی، کمبود منابع انرژی و کاهش قیمت” شود. به گزارش خبرگزاری دولتی تاس، سرمایه گذاری» در بازار.

    چنین الزاماتی فراتر از اطلاعات عمومی است که معمولاً در نامه ورود کشتی ها موجود است، بنابراین گروه بین المللی P&I Clubs – ارائه دهندگان حفاظت و غرامت که نماینده گروهی از بیمه گذاران کشتیرانی است – ارزیابی کرده است که “نباید چنین نامه ای صادر کند. نامه” به کشتی ها

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



  • منبع

    نواک روز یکشنبه گفت: «این ممکن است نه تنها در مورد نفت، بلکه برای سایر محصولات موجود در بازار و نه تنها در روسیه، بلکه در سایر کشورها نیز اعمال شود.

    در این بیانیه آمده است: «صدور نامه تأییدی تحت این شرایط باشگاه را در معرض نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا، بریتانیا و ایالات متحده قرار می‌دهد». گروه بین المللی باشگاه های P&I در حال مذاکره با دولت ترکیه است.

    رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در 20 سپتامبر 2022 در هفتاد و هفتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک سخنرانی می کند. )

    شرکت‌های بیمه کشتی‌رانی این درخواست را رد کردند، زیرا ترکیه خواستار پوششی بود که می‌تواند آنها را در معرض نقض تحریم‌ها قرار دهد.

    رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیهتیموتی آ. کلاری/ گتی ایماژ

    • سقف قیمت نفت روسیه در اتحادیه اروپا از روز دوشنبه آغاز شد و در حال حاضر باعث اختلال در حمل و نقل شده است – تانکرهای نفت در حال انباشته شدن در سواحل ترکیه هستند زیرا آنکارا خواستار اسناد و مدارک است تا کشتی ها به طور کامل بیمه شوند.، به گزارش فایننشال تایمز

      این انباشت درست زمانی رخ می دهد که سقف قیمتی 60 دلاری اتحادیه اروپا برای هر بشکه نفت خام روسیه آغاز شده است.

      وزارت حمل و نقل و زیرساخت ترکیه بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر ارسال شده خارج از ساعات کاری عادی پاسخ نداد.

      سقف قیمت نفت روسیه توسط اتحادیه اروپا و ممنوعیت نفت روسیه از طریق دریا در روز دوشنبه آغاز شد.

    • از آنجایی که 90 درصد بیمه کشتیرانی جهان توسط گروهی که عمدتاً در اروپا مستقر هستند ارائه می‌شود، هدف این است که از طریق محدود کردن پوشش‌هایی که بیمه‌گران می‌توانند ارائه کنند، درآمد نفتی روسیه را محدود کنیم – به این دلیل که فقط کشتی‌هایی که محموله‌هایی با قیمت کمتر از سقف اتحادیه اروپا حمل می‌کنند می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. بیمه دریایی غرب