اطلاعات انگلیسی می‌گوید روسیه در پرتو حمله اوکراین به استان خرسون با معضلی مواجه است

همچنین بخوانید: ISW می گوید در حالی که اوکراینی ها در لوهانسک پیشروی می کنند، دفاع روسیه در شمال استان خرسون فرو می ریزد.

اطلاعات بریتانیا خاطرنشان می کند که گذرگاه آسیب دیده دنیپرو در این منطقه یکی از معدود راه های در دسترس آنها برای تکمیل نیروهای خود است.

حمله موفقیت آمیز ارتش اوکراین به استان خرسون، معضلی را برای مسکو ایجاد کرده است

حمله موفقیت آمیز ارتش اوکراین به استان خرسون، معضلی را برای مسکو ایجاد کرده است

همچنین خاطرنشان می شود که روسیه بیشتر نیروهای هوابرد خود را که به شدت کمبود کارکنان دارند برای دفاع از خرسون اعزام کرده است.

تحلیلگران اطلاعاتی بریتانیا معتقدند: «بنابراین، روسیه در حال حاضر تعداد کمی نیروهای اضافی و با کیفیت بالا و قابل استقرار سریع برای تثبیت جبهه در دسترس دارد: احتمالاً قصد دارد نیروهای ذخیره بسیج را در این بخش مستقر کند».

همچنین بخوانید: ارتش اوکراین چندین شهرک را در استان خرسون آزاد کرد

مقاله اصلی را در صدای جدید اوکراین بخوانید



منبع

وزارت دفاع می گوید که در 2 اکتبر، نیروهای اوکراینی مرحله جدیدی از عملیات تهاجمی را در استان خرسون آغاز کردند.

این آژانس افزود: «روسیه با یک معضل مواجه است: عقب‌نشینی نیروهای رزمی در سراسر دنیپرو، دفاع از بقیه استان خرسون را پایدارتر می‌کند؛ اما ضرورت سیاسی باقی ماندن و دفاع خواهد بود».

همچنین بخوانید: انفجار هتلی در خرسون اشغالی را به لرزه درآورد که شایعه شده است که افسران FSB یک محله هستند

در این گزارش آمده است: «فرماندهان روسی احتمالاً تهدید فزاینده برای بخش نوا کاخوفکا را یکی از مبرم‌ترین نگرانی‌های خود می‌بینند.

واحدهای اوکراینی با حرکت به سمت جنوب، خط مقدم را 20 کیلومتر دیگر، عمدتاً با پیشروی در امتداد ساحل شرقی رودخانه Inhulets و ساحل غربی رودخانه Dnipro، پیش بردند، اما هنوز مواضع دفاعی اولیه روسیه را تهدید نکرده اند.

رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی در سخنرانی عصر خود در 4 اکتبر گفت که نیروهای مسلح اوکراین به عنوان بخشی از عملیات آزادسازی در حال انجام به سرعت در جنوب پیشروی می کنند و تنها در این هفته ده ها شهرک در خرسون، خارکف، لوهانسک و دونتسک وجود دارد. استان‌ها از «رفراندم‌های» ساختگی اشغالگران آزاد شدند.

همچنین بخوانید: روس‌ها «واحدهای بسیج داوطلبانه» را در خرسون اعلام کردند، بیم آن دارند که مردان در منطقه اشغالی هدف قرار بگیرند.