اسناد نشان می‌دهد که مدیر مالی Bed Bath & Beyond که پس از سقوط از بلندی‌های نیویورک جان خود را از دست داد، درست قبل از مرگ مورد معامله داخلی و شکایت کلاهبرداری قرار گرفت.

مرگ او کمتر از دو هفته پس از آن رخ داد که نامش در یک دادخواهی گروهی فدرال به دلیل تجارت داخلی معرفی شد.

    • گوستاوو آرنال، مدیر مالی Bed Bath & Beyond، روز جمعه پس از سقوط از ساختمان نیویورک جسد پیدا شد.

    • مرگ او نیز تنها چند روز پس از آن اتفاق می افتد که Bed Bath & Beyond اعلام کرد 150 فروشگاه را تعطیل می کند و 20 درصد از کارکنان شرکت خود را کاهش می دهد.

      متهمان با علم به اینکه اطلاعات افشا شده نادرست است، از قیمت متورم سهام سوء استفاده کرده و با استفاده از پرونده های متقلبانه و گمراه کننده SEC اقدام به فروش کلیه خود کردند. [Bed Bath & Beyond] سهام و اختیار معامله با قیمت‌های متورم مصنوعی به سرمایه‌گذاران عمومی بی‌گناه و بی‌گناه و سپس کنترل سود را حفظ کردند.»

      این دادخواست همچنین به مشارکت کوهن در برنامه‌های مشابه، مانند ارتقای GameStop به وضعیت “meme stock” اشاره می‌کند.

      در 18 آگوست، آرنال و کوهن هر دو سهام شرکت را فروختند، آرنال بیش از 42000 سهام را به قیمت تخمینی 1 میلیون دلار فروخت و کوهن کل 9.8 درصد سهام خود را از طریق شرکت خود، RC Ventures فروخت که باعث سقوط سهام شد.

      آرنال در شکایت به همراه سرمایه گذار فعال و رئیس گیم استاپ رایان کوهن ذکر شده است، که در دادخواست ادعا شده است که با مدیر مالی در یک “طرح تقلبی برای افزایش مصنوعی قیمت سهام عمومی Bed Bath & Beyond” همکاری کرده است.

      در این دادخواست آمده است: «کوهن در طول تاریخ از طرح‌های پمپ و تخلیه برای جمع‌آوری سرمایه بسیار مورد نیاز استفاده می‌کرده و چندین سهام میم را به اوج خود رسانده است».

      بر اساس اسناد دادگاه، این حادثه کمتر از دو هفته پس از آن رخ داد که مدیر اجرایی، 52 ساله، در یک دادخواست دسته جمعی فدرال به اتهام کلاهبرداری از اوراق بهادار فدرال، معاملات داخلی و نقض وظیفه امانتداری نامگذاری شد.

      سخنگویان Bed Bath & Beyond و RC Ventures بلافاصله به درخواست Insider برای اظهار نظر پاسخ ندادند.

      گفته می‌شود که آرنال با جی‌پی‌مورگان، که به عنوان متهم در دعوی در فهرست ادعاهایی که بانک با «ممکن ساختن کوهن برای استفاده از حساب‌های JPM برای انجام چنین تراکنش‌هایی و در غیر این‌صورت پولشویی عواید حاصل از رفتار مجرمانه‌شان» به این طرح «کمک و همراهی کرده»، کار می‌کرد.

      این شکایت ادعا می‌کند که آرنال و رایان کوهن، سرمایه‌گذار فعال، در یک طرح «پمپ و تخلیه» برای افزایش مصنوعی سهام شرکت همکاری کرده‌اند.

    در این دادخواست آمده است: «بر اساس این ترتیب، متهمان از افزایش قیمت سود زیادی می برند و می توانند فروش سهام خود را برای بهینه سازی بازده خود هماهنگ کنند.

    شکایتی که در 23 آگوست در دادگاه ناحیه کلمبیا در ایالات متحده ثبت شد، ادعا می کند که کوهن و آرنال “اظهارات نادرست مادی در مورد وضعیت مالی و وضعیت نگهداری” Bed Bath & Beyond را برای منافع مالی خود ارائه کردند. شاکی اصلی سرمایه گذار Pengcheng Si است.

    گوستاوو آرنال، مدیر مالی Bed Bath & Beyond، که روز جمعه پس از سقوط از طبقه هجدهم یک ساختمان آپارتمانی در شهر نیویورک جسدش پیدا شد، اخیراً در یک دادخواست متهم به کلاهبرداری معرفی شد.

    در این دادخواست ادعا شده است که کوهن – که همچنین یکی از بنیانگذاران Chewy و رئیس GameStop است – در مارس 2022 در مورد طرح “پمپ و تخلیه” خود به CFO مراجعه کرد و “گوستاوو را متقاعد کرد که طرح آنها برای دو طرف سودمند خواهد بود.”

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



    منبع