اسنادی که ادعاهای صلاحیت بایدن را مورد بررسی قرار می دهد

فراتر از همه اینها، نحوه علنی شدن تکه تکه اکتشافات – بیش از دو ماه پس از پیدا شدن اولین دسته از اسناد طبقه بندی شده در مرکز پن بایدن در واشنگتن – باعث تعجب کارشناسان مدیریت بحران شده است.

متحدان بایدن می گویند که بسته بندی دفتر معاون ریاست جمهوری او به سرعت اتفاق افتاد. بایدن قصد داشت نوار هشت ساله حضور در کنار اوباما را بررسی کند، حتی زمانی که دستیاران برای بستن دفتر او قبل از مراسم تحلیف ترامپ در ظهر 20 ژانویه 2017 تلاش می کردند.

یادداشت سردبیر – زیک میلر، خبرنگار کاخ سفید، از سال 2017 ریاست جمهوری آسوشیتدپرس را پوشش داده است.





منبع

توضیح فعلی کاخ سفید، ارائه شده توسط وکیل ریچارد ساوبر، این است که تحقیقات بازپرس ویژه “نشان خواهد داد که این اسناد سهوا نابجا بوده اند” – یک “اشتباه” با اسرار کشور.

افشاگری های غافلگیرکننده مبنی بر اینکه وکلای بایدن در سه نوبت مختلف اسناد طبقه بندی شده و سوابق رسمی را که به طور نامناسب ذخیره شده بودند را پیدا کردند، آشفتگی پیرامون ریاست جمهوری دونالد ترامپ را برانگیخت، غوغایی چهار ساله که بایدن تلاش کرد کشور را از بین ببرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید، روز پنجشنبه گفت که آمریکایی‌ها می‌توانند «تصور کنند» که دیگر اسناد طبقه‌بندی‌شده یا سوابق دولتی به‌طور نادرست ذخیره نشده است، پس از انجام تحقیقات نهایی وکلای شخصی بایدن که عصر چهارشنبه به پایان رسید.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا در روزهای پایانی مبارزات انتخاباتی 2020 در مورد ریاست جمهوری بایدن وعده داده بود: «این خیلی خسته کننده نخواهد بود. زیاد.”

پینتر گفت: «در مورد اسناد طبقه بندی شده ای که این علامت های متمایز را روی خود دارند، چیزی نگویم. هنوز هم بسیار نگران کننده است. این یک نقض جدی امنیت ملی است.»

پینتر گفت که اگرچه بایدن احتمالاً از مسائل جنایی که بر سر ترامپ پیش می‌آید اجتناب می‌کند، زیرا تا کنون هیچ حسی وجود ندارد که بایدن عمداً سوابق طبقه‌بندی‌شده را نادرست کرده باشد، اما همچنان مستحق بررسی است.

تا روز پنجشنبه، وکلای بایدن کشف اسناد در 20 دسامبر را در گاراژ خانه بایدن در ویلمینگتون، دلاور تأیید کردند و به وزارت دادگستری اطلاع دادند که یک پرونده محرمانه دیگر شب قبل در کتابخانه خانگی بایدن پیدا شده است.

___

این برای بایدن مایه شرمساری است و انتخاب یک بازپرس ویژه برای بررسی تخلفات جنایی احتمالی در این زمینه، رئیس جمهور را در معرض خطر جدیدی قرار می دهد که خود به خود تحمیل شده است.

گلدبرگ گفت: “اگر اخبار بد دیگری در خارج وجود دارد، بهتر است آنها باشند که آن را به یکباره اعلام کنند.”

آدام گلدبرگ که از سال 1996 تا 1999 به عنوان مشاور ویژه رئیس جمهور بیل کلینتون خدمت می کرد، گفت: «کاخ سفید نمی تواند اجازه دهد که اطلاعاتی را مخفی کند یا به دلیل افشای اطلاعات بازرسان یا دیگران به خون کشیده شود.

پرونده بایدن به طور قابل توجهی با سوء استفاده ترامپ از اسناد طبقه بندی شده و سوابق رسمی متفاوت است – به ویژه به این دلیل که تیم بایدن به طور داوطلبانه آنها را به مقامات فدرال تحویل داد که آنها کشف شدند. با این حال، این امر باعث ناامیدی خصوصی در میان متحدان بایدن و برخی مشاوران شده است، زیرا رئیس جمهور و تیم او، همانطور که ذکر شد، قرار بود بهتر از این باشند.

پینتر گفت: “شما هرگز فقط وسایل را جمع و جور نمی کنید و از آنجا بیرون می آورید.” او گفت که دستیاران و وکلا باید به دقت بررسی کنند که سوابق رسمی متعلق به آرشیو ملی و سوابق شخصی است که ممکن است حذف شوند.

واشنگتن (AP) – جو بایدن خود را به آمریکایی‌ها به عنوان رئیس‌جمهوری پیشنهاد کرد که پس از هیاهوهای سلفش دیگر مجبور به فکر کردن به آن نیستند. اما یک هفته طاقت‌فرسا از افشاگری‌های ناخوشایند و انتصاب یک وکیل ویژه برای تحقیق در مورد سوابق طبقه‌بندی‌شده‌ای که در خانه او در دلاور و یک دفتر سابق که مربوط به زمان معاونت رئیس‌جمهور بود، شروع به کاهش ادعای شایستگی او می‌کند.

اما به گفته ریچارد پینتر، مقام ارشد اخلاق در دولت جورج دبلیو بوش، این توضیح بیانگر رفتاری است که “فوق العاده بی دقت و واقعاً تکان دهنده” بود.

علاوه بر این، محاسبات وزارت دادگستری را در مورد طرح اتهام علیه ترامپ به دلیل دست زدن به مواد محرمانه پیچیده می‌کند، مهمات تازه را به جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان که به تازگی اختیار کرده‌اند و مشتاق شروع تحقیقات هستند، می‌دهد و یک نقطه مرکزی از میدان بایدن را به رای‌دهندگان کاهش می‌دهد. مناقصه انتخابات مجدد در ماه های آینده

اگر کاخ سفید بایدن پس از یک هفته اشتباه و اشتباهات غیرقابل اجبار، پیام‌های خود را به مسیر خود بازگرداند، مسائل ترامپ فراتر از صلاحیت صرف است.

گلدبرگ گفت: «در جبهه سیاسی، با فرض اینکه کاخ سفید ارتباطات خود را به درستی انجام دهد، من نگران پیامدهای سیاسی نیستم. «در مورد ترامپ، شایستگی موضوع مهم نبوده، سوء رفتار عمدی مطرح بوده است. در حالی که جمهوری خواهان تلاش خواهند کرد تا این موضوع را مخدوش کنند، اما تفاوت بسیار زیادی بین کشف و افشای این موارد توسط بایدن و مانع تراشی و دروغگویی ترامپ وجود دارد.

ظاهراً بایدن یک قانون اساسی در سیاست را نادیده گرفته یا فراموش کرده است: قبل از اینکه از اسکلت دیگری شکایت کنید، کمد خود را برای اسکلت بررسی کنید. انتقادات علنی او در مورد برخورد «غیر مسئولانه» ترامپ با اسناد طبقه بندی شده، هر چند شرایط متفاوت باشد، اکنون دوباره به دامن او می نشیند.

تنها روز دوشنبه بود که کاخ سفید تایید کرد که اسناد طبقه بندی شده در دفتر سابق بایدن در 2 نوامبر، چند روز قبل از انتخابات میان دوره ای، پیدا شده است. حتی در آن زمان، این تصدیق تنها در پاسخ به سؤالات خبری بود.

او مکرراً سؤالات مربوط به افشای عمومی کاخ سفید را منحرف کرد و اصرار داشت که تیم رئیس جمهور با موکول کردن به وزارت دادگستری به «راه درست» این موضوع را رسیدگی می کند.