چرا کوین مک کارتی سه دموکرات چپ‌گرا را از کمیته‌های مجلس نمایندگان حذف کرد؟

از چپ به راست، نماینده آدام شیف، دی-کالیفرنیا، نماینده ایلهان عمر، دی-مین، و نماینده اریک سوالول، نماینده کالیفرنیا.

تمرکز مک کارتی بر شیف ناشی از نقش وی در تحقیقات کمپین ریاست جمهوری سال 2016 دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و اینکه آیا با روسیه تبانی کرده است تا او را به پیروزی بر هیلاری کلینتون سوق دهد یا خیر.

عمر همچنین به دلیل مقایسه آمریکا و اسرائیل با گروه های تروریستی، متهم کردن اسرائیل به تروریسم و ​​جنایات جنگی و به حداقل رساندن اقدامات هواپیماربایان 11 سپتامبر مورد انتقاد قرار گرفته است.

“ما تماشا می کنیم یهودستیزی رشد می کند، مک کارتی در نشست رهبری ائتلاف یهودیان جمهوری خواه در سال 2022 در لاس وگاس در نوامبر با اشاره به عمر گفت: نه فقط در محوطه دانشگاه، بلکه شاهد رشد آن در سالن های کنگره بودیم.

شیف متهم به دروغ گفتن در مورد جزئیات روابط ادعایی ترامپ و روسیه شده است، و پس از اینکه پرونده تهیه شده توسط کریستوفر استیل نویسنده سابق اطلاعاتی بریتانیا در مورد جزئیات روابط ادعایی که شیف در آن زمان به شدت تبلیغ می کرد، حاوی دروغ بود مورد تمسخر قرار گرفت. اطلاعات

در برنامه FOX NEWS بخوانید

گزارش‌های بعدی نشان داد که سوالول با این مظنون به جاسوسی روابط صمیمانه‌ای داشت، اما پس از آن که FBI به او در مورد فعالیت‌های او هشدار داد، روابط خود را با او قطع کرد. او متعاقباً در سال 2015 کشور را ترک کرد.

دلایل حذف آنها به چند سال قبل برمی گردد و طیف وسیعی از انتقادات را در بر می گیرد که جمهوری خواهان تاکنون نتوانسته بودند به دلیل اکثریت مجلس نمایندگان دموکرات ها عمل کنند.

برای دریافت برنامه FOX NEWS اینجا را کلیک کنید

به گفته مک کارتی، نماینده آدام شیف، نماینده کالیفرنیا، و نماینده اریک سوالول، نماینده کالیفرنیا، به کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان بازنخواهند گشت، در حالی که عضو چپ افراطی جوخه، نماینده ایلهان عمر، نماینده دی مین. ، به کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان بازنخواهد گشت.

مک کارتی با اشاره به گزارش در مورد سوالول به خبرنگاران گفت: “اگر گزارشی را که من از FBI دریافت کردم، دریافت می کردید، سوالول را در هیچ کمیته ای نداشتید.”

نگرانی مک کارتی در مورد عمر ناشی از اظهارات گذشته وی است که به عنوان یهودی ستیزانه محکوم شده و به شدت از اسرائیل انتقاد می کرد. عمر در سال 2019 به دلیل توئیتی که حاکی از آن بود که یک گروه برجسته لابی طرفدار اسرائیل به اعضای کنگره برای حمایت از ملت پول پرداخت می کند، مجبور شد عذرخواهی کند.

او افزود: «او نمی تواند مجوز امنیتی در بخش خصوصی بگیرد. پس آیا می‌خواهید مجوز دولتی به او بدهید؟

او با تشویق گفت: «سال گذشته به شما قول دادم که به عنوان سخنران دیگر در امور خارجه نخواهد بود و به این قول پایبندم.



منبع

مک‌کارتی می‌گوید جمهوری‌خواهان به استیضاح ترامپ «نگاه خواهند کرد»

سه دموکرات از کمیته های مجلس نمایندگان خارج شدند

در اینجا آمده است که چگونه مک کارتی می تواند شیف، عمر و سوالول را از کمیته های خانه مسدود کند

سوالول به دلیل روابطش با یک جاسوس مظنون چینی به نام فانگ فانگ یا کریستین فانگ که در گزارشی در سال 2020 از Axios منتشر شد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است. بر اساس این گزارش، فانگ بخشی از یک عملیات جاسوسی گسترده چینی بود که سیاستمداران را هدف قرار داد تا به قدرت سیاسی نزدیک شوند و به او کمک کرد تا در طول نامزدی خود در کنگره در سال 2014 جمع آوری کمک مالی کند.

او در این توییت نوشت: «همه چیز درباره بنجامین هاست، عزیزم.

شیف همچنین متهم به اغراق در جزئیات تماس بین ترامپ و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین است که در مرکز اولین محاکمه استیضاح رئیس‌جمهور سابق بود.

سکوت دموکرات ها در مورد تعهد مک کارتی برای حذف سوالول، عمر و شیف از سوی کمیته ها

کوین مک کارتی در مجلس نمایندگان

رئیس مجلس، کوین مک کارتی (R-CA) در روز شنبه، 7 ژانویه 2023 در واشنگتن دی سی، در اتاق مجلس نمایندگان در ساختمان کنگره ایالات متحده سوگند یاد کرد.

کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه تایید کرد که سه دموکرات چپ‌گرا که مدت‌ها گفته بود از کمیته‌های خود حذف می‌شوند، در صورتی که به عنوان رئیس مجلس انتخاب شود، در واقع پست‌های خود را حفظ نخواهند کرد.

مک کارتی در طی یک کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه به گزارشی اشاره کرد که گفت از FBI در مورد برخورد سوالول با جاسوس مظنون دریافت کرده است.

مک کارتی در ماه نوامبر در جریان حضور در فاکس نیوز گفت: “شما آدام شیف را دارید که بارها و بارها به مردم آمریکا دروغ گفته است – ما اجازه حضور او در کمیته اینتل را نمی دهیم.”