استیو بنن روز پنجشنبه برای مواجهه با کیفرخواست نیویورک تسلیم شد

بنن از پوپولیسم جناح راست “اول آمریکا”، از جمله مخالفت شدید با شیوه های مهاجرتی موجود، که به نشانه های بارز ریاست جمهوری ترامپ تبدیل شد، دفاع کرد.

اما یک قاضی نیویورک 9 ماه بعد این اتهامات را رد کرد زیرا این اتهامات مضاعف به خطر انداخته می شد یا یک نفر را دو بار برای یک رفتار محاکمه می کرد.

رهبر کمپین دیوار، برایان کولفاژ، در ماه آوریل به اتهامات مالیاتی و توطئه کلاهبرداری اعتراف کرد و در انتظار صدور حکم است.

نوشته کارن فریفلد

وایسلبرگ در ماه اوت به اتهامات مالیاتی مختلف اعتراف کرد و سازمان ترامپ با محاکمه ای روبرو است که قرار است در اکتبر آغاز شود.

در مارس 2019، ونس اتهامات کلاهبرداری را علیه پل مانافورت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ مطرح کرد که مشابه اتهاماتی بود که مانافورت در دادگاه فدرال بر اساس آن محکوم شده بود و به 7 تا 1/2 سال زندان محکوم شده بود.

انتظار می رود بنن روز پنجشنبه در دادگاه ایالتی نیویورک در منهتن حاضر شود.

کیفرخواست جدید بنن توسط الوین براگ، دادستان منطقه منهتن صادر شده است.

براگ همچنین تحقیقات ونس را در مورد شرکت همنام ترامپ، سازمان ترامپ، به ارث برد که همراه با مدیر ارشد مالی قدیمی آلن وایسلبرگ در ژوئیه 2021 به تخلفات مالیاتی متهم شدند.

نیویورک (رویترز) – انتظار می‌رود استیو بنن، استراتژیست ارشد زمانی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا و معمار مدیریت موفق او در کاخ سفید در سال 2016، روز پنجشنبه تسلیم مقامات نیویورک شود تا در یک کیفرخواست جدید با اتهامات ایالتی مواجه شود.

بنن در بیانیه ای سه شنبه شب، پرونده نیویورک را “چیزی بیش از یک سلاح سیاسی حزبی برای سیستم عدالت کیفری” خواند.

بنن 68 ساله و سه مرد دیگر در آگوست 2020 به کلاهبرداری از اهداکنندگان در یک برنامه جمع آوری کمک مالی خصوصی 25 میلیون دلاری، معروف به “دیوار را می سازیم” برای کمک به ساخت دیوار امضای ترامپ در امتداد مرز ایالات متحده و مکزیک متهم شدند.

بنن اولین متحد سابق ترامپ نخواهد بود که در دادگاه فدرال و ایالتی متهم می شود.

او اکنون پادکست محبوب «اتاق جنگ» را اجرا می کند و اغلب میزبان مهمانانی است که شکست ترامپ در انتخابات 2020 را به جو بایدن انکار می کنند.

یکی دیگر از متهمان، اندرو بادولاتو، نیز در مورد این طرح اعتراف کرد، در حالی که یک قاضی در ماه ژوئن اعلام کرد که در پرونده متهم نهایی، تیموتی شیا، محاکمه می کند.

عفو ریاست جمهوری اتهامات فدرال را پوشش می دهد و پیگرد قانونی را ممنوع نمی کند.

این اتهامات بیش از 1 تا 1/2 سال پس از عفو بنن توسط ترامپ در آخرین ساعات ریاست‌جمهوری خود مطرح می‌شود و بنن را از یک پرونده کلاهبرداری فدرال معاف کرد.

خطر مضاعف ممکن است در مورد پرونده بنن صدق نکند زیرا او هرگز به اتهامات فدرال به دادگاه نرفت.

ترامپ در دسامبر 2020 مانافورت را عفو کرد.

او کمتر از دو ماه پس از محکوم شدن به توهین به کنگره به دلیل سرپیچی از احضاریه کمیته مجلس نمایندگان که در مورد حمله 6 ژانویه 2021 به ساختمان کنگره آمریکا تحقیق می کند، متهم شده است.

یک فرد آشنا گفت که این پرونده ممکن است بخشی از پرونده فدرال در مورد دیوار را بازتاب دهد، اگرچه مشخص نیست زیرا هنوز کیفرخواست منتشر نشده است.

بنن نسبت به کیفرخواست فدرال، از جمله اتهاماتی که نزدیک به 1 میلیون دلار برای مخارج شخصی خود اختصاص داده بود، خود را بی گناه دانست. اما پس از عفو ترامپ، کیفرخواست او رد شد.

تحقیقات ایالتی بنن در زمان سیروس ونس، سلف براگ آغاز شد.

(گزارش کارن فریفلد در نیویورک؛ ویرایش توسط جاناتان اوتیس)



منبع