بر اساس این گزارش، ترامپ برای حفظ اسناد کاخ سفید تلاش کرد زیرا متقاعد شده بود که بایدن شواهد توطئه “دولت عمیق” علیه خود را از بین خواهد برد.

تیم ترامپ به درخواست رولینگ استون برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اف‌بی‌آی در 8 آگوست به خانه او در مار-آلاگو یورش برد و اسناد دادگاه بدون مهر و موم نشان داد که بازرسی بخشی از تحقیقات در مورد اینکه آیا ترامپ سه قانون، از جمله قانون جاسوسی را که رفتار با اسناد دولتی را دیکته می‌کند، نقض کرده است یا خیر، انجام داد.

در این گزارش آمده است که ترامپ بر این باور است که این اسناد یک توطئه به اصطلاح “دولت عمیق” را علیه او آشکار می کند – نظریه ای که او و متحدانش مرتباً تکرار می کنند و ادعا می کند که افراد درون دولت در تلاش برای ناکام گذاشتن او و اهدافش هستند.

رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.براندون بل/گتی ایماژ

  • مشخص نیست که آیا هیچ یک از اسناد موجود در استراحتگاه مربوط به تحقیقات روسیه است یا خیر.

    رولینگ استون گزارش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، دستیاران خود را تحت فشار قرار داد تا اسنادی از تحقیقات روسیه را حفظ کنند که به اعتقاد او او را تبرئه می کند، زیرا معتقد بود جو بایدن آنها را نابود خواهد کرد.

    ترامپ در حال حاضر در مورد نحوه برخورد با اسناد کاخ سفید پس از ریاست جمهوری خود دچار مشکل است.

    رولینگ استون گزارش داد که او می ترسید که اسناد را تکه تکه کنند، دفن کنند یا از بین ببرند.

    در این گزارش آمده است که او فکر می کرد تیم بایدن آنها را خرد یا نابود خواهد کرد.

رولینگ استون گزارش داد، بنابراین استراتژی او این بود که به دنبال حذف طبقه بندی آنها باشد.

مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



منبع

بنا بر گزارش ها، او معتقد بود که آنها توطئه “دولت عمیق” علیه او را ثابت خواهند کرد و سعی کرد آنها را از طبقه بندی خارج کند.

  • پرونده های دادگاه نشان می دهد که ماموران حدود 11000 سند را گرفتند که برخی از آنها طبقه بندی شده و به عنوان “فوق محرمانه” مشخص شده بودند.

    اما رولینگ استون اشاره کرد که ترامپ در یک برنامه رادیویی نیوزمکس در اول سپتامبر گفت که او معتقد است FBI به خانه او حمله کرده است زیرا آنها به دنبال چیزی مرتبط با تحقیقات روسیه بودند.

    ترامپ در دوران ریاست جمهوری خود تلاش کرد اسناد مربوط به تحقیقات روسیه را از حالت طبقه بندی خارج کند و در نهایت برخی از آنها علیرغم مخالفت مقامات اطلاعاتی از طبقه بندی خارج شدند.

    طبق رولینگ استون، ترامپ در پایان دوره ریاست‌جمهوری خود به دستیارانش گفته بود که اسناد مربوط به تحقیقات روسیه را حفظ کنند.

  • در این گزارش آمده است که ترامپ در پایان دوره ریاست جمهوری خود به چندین نفر از جمله برخی از افرادی که در کاخ سفید کار می کنند، گفت که نگران است که دولت آینده اسناد را از بین ببرد.