ارتش اوکراین می گوید موشک های هارپون آمریکا یک کشتی روسیه را در دریای سیاه منهدم کرده است.

در بیانیه ارتش اوکراین آمده است که هارپون های استفاده شده توسط ایالات متحده به اوکراین داده شده است.

رئیس اداره نظامی منطقه ای اودسا، ماکسیم مارچنکو، گفت: “صبح امروز، نیروهای دریایی ما با سیستم موشکی ضد هوایی TOR، شناور پشتیبانی ناوگان دریای سیاه واسیلی بخ را هدف قرار دادند. بعداً مشخص شد که وی غرق شده است. “

اوکراین علاوه بر موشک های ایالات متحده، تسلیحات جنگ دریایی داخلی را توسعه داده و از آنها برای تأثیرات ویرانگر استفاده کرده است. در ماه آوریل، نیروهای اوکراینی کشتی جنگی روسیه مسکوا، گل سرسبد ناوگان دریای سیاه روسیه را با حداقل یکی از موشک های نپتون ساخت داخل غرق کردند.

روز جمعه، این حمله در کانال تلگرامی اداره ارتباطات استراتژیک نیروهای مسلح اوکراین اعلام شد. ویدئویی منتشر کرد که مدعی بود موشک ضد کشتی را در حال منفجر کردن کشتی نشان می دهد. اینسایدر به طور مستقل نتوانست این فیلم را تأیید کند.

عکس فایل: ناوشکن موشک هدایت شونده نیروی دریایی ایالات متحده USS Curtis Wilbur در 26 مه 2019 در جریان تمرینات چهارجانبه پیشتاز اقیانوس آرام (PACVAN) بین استرالیا، ژاپن، جمهوری کره و نیروهای دریایی ایالات متحده در دریای فیلیپین، موشک زمین به سطح هارپون را پرتاب کرد. .نیروی دریایی ایالات متحده / متخصص ارتباطات جمعی کلاس 1 تونی برتون / جزوه از طریق رویترز.

  • مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید



Source link

ارتش اوکراین مدعی است که از زمان آغاز تهاجم روسیه در 24 فوریه، 1376 تانک روسی، 3376 خودروی زرهی جنگی و 14 کشتی یا کشتی را منهدم کرده است.

مقامات نظامی اوکراین گفته اند که با استفاده از دو موشک هارپون که توسط آمریکا تامین شده بود به یدک کش واسیلی بخ نیروی دریایی روسیه در دریای سیاه حمله کردند.

رزمناو موشکی روسیه مسکوا در 10 مه 2013 در بندر سواستوپل اوکراین در دریای سیاه لنگر انداخته است. در آوریل 2022 توسط اوکراین غرق شد.رویترز/استرینگر/عکس فایل

این اقدام اولین باری است که اوکراین اعلام می کند یک کشتی روسی را با تسلیحات غربی منهدم کرده است.

این اولین بار است که اوکراین اعلام می کند یک کشتی روسی را با سلاح های غربی منهدم کرده است.

  • ارتش اوکراین ادعا کرد که واسیلی بخ همچنین مهمات، سلاح و پرسنل ناوگان دریای سیاه را به جزیره مار می‌برد.

    مقامات اوکراینی گفته اند روز جمعه با استفاده از دو موشک هارپون به یک یدک کش روسی در دریای سیاه حمله کردند.

  • در پیام بعدی آمده است که موشک های ضد کشتی هارپون که توسط بوئینگ دفاع، فضا و امنیت ساخته شده است، به عنوان بخشی از بسته کمک چند میلیارد دلاری مورد حمایت رئیس جمهور جو بایدن به اوکراین عرضه شده است.

    رزمناو موشکی روسی «Moskva»  در یک روز آفتابی در سال 2013 در سواستوپل لنگر انداخت