ایجاد خشم در مناطق روستایی نیومکزیکو در بحران انتخابات فوران کرد

درگیری انتخاباتی که در هفته گذشته رخ داد، دیان بورول، مدیر مستقل و کافی شاپ ثبت شده در مقر شهرستان اوترو در آلاموگوردو را نگران می کند.

بورول گفت: “ما از مردم می خواهیم که رای دهند و وقتی همه اینها را ببینند، فقط می گویند “چرا زحمت بکشید؟”

سوزان مونتویا برایان، نویسندگان آسوشیتدپرس در آلبوکرکی، نیومکزیکو، و آنیتا اسنو و تری تانگ در فینیکس در این گزارش مشارکت داشتند.



Source link

تنش ها با تثبیت کنترل دموکرات ها در نیومکزیکو بر تمام ادارات ایالتی و دادگاه عالی افزایش یافته است. دموکرات ها برای نسل ها بر قوه مقننه تسلط داشته اند.

روز جمعه، کوی گریفین، کمیسر شهرستان اوترو، تنها رأی مخالف در صدور گواهینامه انتخابات بود، اگرچه او اذعان داشت که هیچ مدرکی دال بر مشکلات یا مبنای واقعی برای زیر سوال بردن نتایج انتخابات ندارد. رای او پس از آن صادر شد که منشی انتخابات شهرستان گفت که انتخابات مقدماتی بدون مشکل برگزار شد و نتایج پس از آن تایید شد.

یکی از اصلی‌ترین توضیحاتی که او برای تغییر مسیر داد هیچ ربطی به سؤالات مربوط به امنیت دستگاه‌های رأی‌گیری نداشت – دلیل اینکه کمیسیون سه نفره کاملاً جمهوری‌خواه در اصل از تأیید انتخابات خود امتناع کرده بود.

در یکی دیگر از شهرستان‌های نیومکزیکو که ساکنان آن با عصبانیت این گواهی را محکوم کردند، کمیشنرها قبل از رای دادن توسط یک جمعیت متخاصم به عنوان “بزدل و خائن” محکوم شدند. کمیسر کانتی تورنس، لیروی کاندلاریا، کهنه سرباز جمهوری خواه و ویتنام، علیرغم توهین های شخصی، بدون عذرخواهی به تایید نتایج رأی داد.

تحولات در نیومکزیکو را می‌توان در تئوری‌های توطئه راست افراطی در مورد ماشین‌های رای‌گیری که طی دو سال گذشته در سراسر کشور گسترش یافته است، ردیابی کرد. متحدان مختلف ترامپ ادعا کرده اند که سیستم های رای گیری Dominion به نوعی به عنوان بخشی از یک طرح پیچیده برای دزدیدن انتخاباتی که بایدن برنده شد، دستکاری شده است.

علی‌رغم آرای نهایی شهرستان‌های نیومکزیکو برای تأیید نتایج اولیه خود، مقامات انتخاباتی و کارشناسان نگرانند که شورش‌های کوچک تنها آغاز تلاش‌ها در سراسر کشور برای ایجاد هرج‌ومرج حول رای‌گیری و شمارش آرا باشد و در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری 2024 باشد. دفتر وزیر امور خارجه نیومکزیکو گفت که با تماس‌های مقامات سراسر کشور مبنی بر اینکه بحث‌های صدور گواهینامه به جبهه جدیدی در حمله به هنجارهای دموکراتیک تبدیل خواهد شد، غرق شده است.

در کانتی اوترو، جایی که بحران بر سر تأیید انتخابات اولیه ایالت در 7 ژوئن آغاز شد، ویکی مارکوارت، کمیسر ناحیه، لحن سرکشی به خود گرفت زیرا او تحت فشار دادستان کل دموکرات ایالت، وزیر امور خارجه دموکرات و دادگاه عالی ایالتی تحت سلطه منصوبان دموکرات، تسلیم شد. .

وقتی گریفین اعلام کرد: «فکر می‌کنم ما باید موضع خود را حفظ کنیم» صدای تشویق بلند شد.

سوارکار سابق رودئو و یکی از بنیانگذاران Cowboys for Trump به این جلسه زنگ زد زیرا در واشنگتن دی سی بود، جایی که ساعاتی قبل به دلیل ورود به محوطه محدود کنگره ایالات متحده در جریان شورش 6 ژانویه 2021 محکوم شده بود.

هیچ مدرکی دال بر تقلب گسترده که نتایج انتخابات ریاست جمهوری 2020 را تغییر دهد وجود ندارد، و شهادت در کمیته کنگره که در مورد شورش تحقیق می کند، روشن کرده است که بسیاری از اطرافیان ترامپ همان را به او گفته اند که او برای حفظ قدرت برنامه ریزی کرده است.

برخی از آنچه آنها احساس می کردند تجاوز دولت به اختیارات دولت محلی بود ابراز تاسف کردند. مارکوارت، از شهرستان اوترو، از اختیارات ناچیز کمیسیون خود بر اساس قوانین وضع شده توسط دموکرات ها و گواهینامه انتخاباتی که توسط نیروهای بزرگتر «راه آهن» صادر شده بود، شکایت کرد.

در میان بیگانگی، بدبینی نسبت به امنیت انتخابات فرار کرده است.

مارکوارت، رئیس کمیسیون در شهرستانی که دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، تقریباً 62 درصد از آرا را به دست آورد، گفت: “اگر ما از قدرت برکنار شویم، هیچ کس اینجا نخواهد بود و برای دامداران می جنگد، و مبارزه ما در حال حاضر باید در اینجا باشد.” رای در سال 2020

در مناطق وسیع و روستایی ایالت، ناامیدی از رای دادن و نمایندگی سیاسی سال هاست که ایجاد شده است. ساکنان احساس می کنند به حاشیه رانده شده اند و با تصمیمات دولتی که محدودیت هایی را برای معیشت ایجاد کرده است – محدود کردن دسترسی به آب برای دام ها، کاهش مقدار زمین های جنگلی در دسترس برای چرا، یا توقف عملیات چوب و توسعه انرژی به دلیل نگرانی های گونه های در معرض خطر، احساس می کنند.

شهرستان اوترو مشابه تعداد معدودی از شهرستان‌های نیومکزیکو است که ساکنان آن صحت نتایج انتخابات را زیر سوال برده‌اند و تئوری‌های توطئه بی‌اساس درباره سیستم‌های رای‌گیری را که از زمان شکست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق در انتخابات 2020 در سراسر کشور موج می‌زند، ابراز کرده‌اند.

شهرستان اوترو در میان بیش از دوازده شهرستان خودخوانده اصلاحیه دوم متمم دوم در مناطق روستایی نیومکزیکو است که قطعنامه‌های مخالف قوانین اخیر کنترل اسلحه را تصویب کرده است. این شهرستان همچنین مقاومت در برابر اهداف رئیس جمهور جو بایدن برای حفاظت از زمین های خصوصی بیشتر و آبراه ها برای زیستگاه طبیعی را پذیرفته است، با این استدلال که زمین های خصوصی محدود را محاصره می کند.

این دامدار نیمه بازنشسته و کارمند تعمیر و نگهداری بزرگراه گفت که در خارج از جلسات کمیسیون وقت گذاشته است تا موضع خود را مبنی بر اینکه ماشین های شمارش آرا در نیومکزیکو به خوبی آزمایش شده و تحت نظارت هستند توضیح دهد.

SANTA FE، NM (AP) – پشت سرخوردگی و خشم عمومی نسبت به امنیت انتخاباتی که این هفته در نیومکزیکو رخ داد، اشاره ای به چیز عمیق تری داشت – شکاف فزاینده بین ساختار قدرت دموکرات ایالت و ساکنان روستایی محافظه کار که احساس می کنند. شیوه زندگی آنها مورد حمله قرار گرفته است.

“کارمند شهرستان ما کار بسیار خوبی انجام داد. من فکر نمی کنم رأیی وجود داشته باشد که به هیچ وجه اشتباه شده باشد. «نظر شخصی من این است که افرادی هستند که هنوز از انتخابات ریاست جمهوری گذشته عصبانی هستند. … نگران انتخابات بعدی باشیم و مسائل را شخصی نگیریم.»

___

حتی زمانی که آنها به تأیید انتخابات خود رأی دادند، گاهی اوقات با اکراه، کمیسران از چندین شهرستان نیومکزیکو گفتند که به لطف قانون تصویب شده توسط دموکرات ها، طبق قانون ملزم به انجام این اقدام هستند. آنها از ساکنان خود خواستند که مبارزه را به ساختمان دولتی ببرند.