اتاق فرار معنی در دیکشنری آبادیس | allescape

شرایط موجود در محیط و میزان فضایی که برای بازی اختصاص داده می شود در طراحی سناریو و ژانر مورد نظر بسیار موثر است. به همین دلیل ابتدا طراحان بازی باید از محل بازدید کنند تا بتوانند بر همین اساس تصمیم گیری کنند. به هر حال در هر جمع دوستانه ای، افرادی پیدا می شوند که به دلایل مختلف ساز مخالف گروه را می زنند. کسانی که در صورت مشکل با یکی از هم تیمی ها، کل گروه را فدای کینه و کدورت های خود می کنند.

اتاق فرار گیزموندو

اتاق فرار معنی در دیکشنری آبادیس | allescape

همان‌طور که همه حرفه‌ای‌های این حوزه آگاه هستند، اثربخشی بازی‌های اتاق فرار و معمایی وابسته به نوع انتخاب صحیح سناریو، معماها و طراحی درست از سوی صاحبان و طراحان آن است. بر اساس نرخ‌های بالا که به صورت میانگین تشریح شده است، به طور متوسط ماهیانه ۱۳ میلیون تومان هزینه‌های جاری به باشگاه تعلق گرفته و بر همین اساس ماهیانه ۴۸ میلیون تومان درآمد باشگاه خواهد بود. میانگین سود ماهانه‌ی یک مجموعه‌ی اتاق فرار با دو سناریو با سرمایه‌گذاری ۵۶۰ میلیون تومانی، به طور متوسط ماهیانه ۳۵ میلیون تومان خواهد بود.

برخی از این بازی‌ها چاشنی دلهره و ترسشان زیاد هستند و برخی دیگر معماهای زیادی دارند. بعد از گذشتن از چالشهای ساخت و البته پرداخت هزینه اضافی بابت هرکدام از آنها، نوبت به چالشهای دکوراسیون میرسد. احتمالا در این مرحله خودتان دست به کار خواهید شد و نیازمندیهای هر فضا را از بازار تهیه کرده و آنها را در محل مورد نظر استفاده خواهید کرد. گاهی پیدا کردن یک المان به خصوص که برای اجرای صحیح بازی حیاتیست میتواند هفته ها طول بکشد. پس هزینه سیم کشی تمام فضها و قرار دادن تمام کلیدها در یک محل، و همچنین خرید و نصب دوربین مدار بسته و سیستمهای مرتبط با آن و دستگاههای پخش موسیقی و صدا نیز به هزینه های ساخت اتاق فرار شما اضافه میشوند. دو مساله دیگری که اینجا وجود خواهند داشت، یکی سیم کشی برق و دوربین است و دومی اکوستیک کردن فضا.

آیا اتاق فرار، بازی خطرناکی است؟

اینکه سناریو تا چه اندازه بازیکنان را تحت تأثیر قرار دهد، تا حد زیادی به نحوه طراحی دکور و فضاسازی مربوط می‌شود. در این لحظه، اولین چیزی که توجه آن‌ها را به خود جلب می‌کند و حس بازی را انتقال می‌دهد، دکور بازی است. درواقع تم با سناریو متفاوت است اما به دلیل تنگاتنگ بودن رابطه بین آن‌ها، در یک سطح در نظر گرفته می‌شوند. تم درواقع موضوعی است که سناریو حول آن شکل می‌گیرد و سناریو داستانی است که تم را توسعه می‌دهد. تم بازی کاملاً به خلاقیت طراحان بستگی دارد و انواع مختلفی دارد مانند؛ تم کارآگاهی (مثل شرلوک هولمز)، تم فیلم (برگرفته از یک فیلم مانند “نفس نکش”)، تم دزدان دریایی، تم هواپیماربایی، تم جنگی و نظامی و غیره.

سناریوهای جذاب و هیجان انگیز آن در بین علاقمندان به بازی اسکیپ روم طراحی اتاق فرار بسیار محبوب است. در این بازی بازیکنان که برای استراحت کلبه‌ای در وسط جنگل را رزرو کرده‌اند در ابتدای ورود خود به کلبه با پیرمرد و پیرزنی به ظاهر مهربان روبرو می‌شوند. پس از به هوش آمدن حالا متوجه می‌شوند که باید هرچه سریع‌تر جان خود را از دست این پیرمرد و پیرزن در آن کلبه مرموز در وسط جنگل نجات دهند. از رزومه کاریش که نگم براتون، ولی ازخصوصیات اخلاقیش باید بگم فوق العاده مهربونه وشاید در برخورد اول کمی جدی باشه. ولی کمی که باهاش صحبت کنید میبینید که خیلی هم شوخ طبعه و در دوستی حسابی سنگ تمام میذاره( یعنی خوش به حال دوستانش) همه جوره میشه روش حساب کرد). که با استقبال خیلی خوب شما عزیزان روبرو شد که تصمیم به ساخت بازی مجازات در منطقه شمس آباد گرفتند.

  • او همیشه شرکت کنندگان را با استفاده از دوربین های مداربسته رصد می کند چون در هر مرحله ای از بازی، شرکت کنندگان شاید نیاز به کمکی داشته باشند یا نتوانند معمایی را حل کنند.
  • آبادیس افزونه ای کاربردی برای مرورگرهای فایرفاکس و کروم، اپلیکیشن موبایل و همچنین ربات تلگرام دیکشنری و مترجم طراحی کرده است که میتوانید از لینک های بالا دانلود کنید.
  • با یک تفاوت بزرگ که طراحی و ساخت و اجرای اتاق فرار خوش هم میگذرد!
  • می‌تونیم به اتاق‌ها اجازه بدیم که ایدۀ بازی رو تعیین کنن یا اینکه روی ایده پافشاری کنیم و سعی کنیم واحد رو به دلخواه خودمون تغییر بدیم.