آیا خطوط رأی گیری اواخر شب میشیگان نشان دهنده تقلب بود؟

در اینجا حقایق وجود دارد.

اما دفتر وزیر امور خارجه گفت که با مقامات شهری، مدیران دانشگاه و رهبران دانشجویی در Ann Arbor و سایر جوامع کالج برای “شناسایی و اجرای شیوه هایی برای جلوگیری از چنین موقعیت هایی” در آینده همکاری خواهد کرد.

شارون دولنته، مشاور ارشد Promote the Vote در ایمیلی نوشت: «اگرچه ما می گوییم که رای گیری تا ساعت 8 شب در MI باز است، اگر قبل از ساعت 8 شب در صف باشید و در صف بمانید، می توانید رأی دهید. اگر برای رای دادن ابتدا نیاز به ثبت نام برای رای دادن داشته باشید، همین امر صادق است.”

ساترلی گفت که شهر تعداد رای‌هایی که از ساعت 8 بعد از ظهر روز سه‌شنبه گذشته در صف رای‌دهی شده‌اند را ندارد، اما آخرین رای کمی بعد از ساعت 1 بامداد چهارشنبه صادر شد.

این بخشی از تلاش AP برای رسیدگی به اطلاعات نادرست به اشتراک گذاشته شده است، از جمله کار با شرکت ها و سازمان های خارجی برای افزودن زمینه واقعی به محتوای گمراه کننده ای که به صورت آنلاین در حال پخش است. درباره حقیقت‌سنجی در AP بیشتر بدانید.



منبع

وزارت دادگستری ایالات متحده، که ناظران انتخاباتی را در شهرهای دیگر میشیگان فرستاده بود، از اظهار نظر خودداری کرد و کمپین کارامو به پیام‌های این هفته پاسخ نداد.

جمهوری خواه مورد حمایت ترامپ که در نهایت از جوسلین بنسون وزیر امور خارجه دموکرات فعلی شکست خورد، روز پنجشنبه در توییتی که به طور گسترده به اشتراک گذاشته شد، ادعاهای خود را دو چندان کرد.

Promote the Vote، ائتلافی که شامل NAACP، اتحادیه زنان رای دهنده و اتحادیه آزادی های مدنی آمریکا می شود، خط تلفنی روز انتخابات را هماهنگ کرد و صدها ناظر را در محل های رای گیری در سراسر ایالت در روز سه شنبه داشت.

___

او گفت که فقط کسانی که در صفی هستند که درخواست را دارند اجازه ثبت نام و رای دادن داشتند. کارکنان نیز برای اطمینان از اینکه هیچکس بعد از ساعت 8 شب به خط نپیوسته حضور داشتند

جیک رولو، سخنگوی آژانس گفت، وزارت امور خارجه میشیگان، که بر انتخابات در سراسر ایالت نظارت دارد، با مقامات آن آربر تأیید کرد که همه رای دهندگانی که بعد از ساعت 8 بعد از ظهر ثبت نام کرده اند، قبل از بسته شدن رای گیری در صف بوده اند و به هر فرد سندی برای تأیید این موضوع ارائه شده است.

حقایق: این ادعای نادرست پس از آن مطرح شد که یک نامزد جمهوری خواه برای وزیر خارجه میشیگان بیانیه ای طولانی در رسانه های اجتماعی منتشر کرد که در آن رای را در آن آربور – سنگر لیبرال که محل دانشگاه میشیگان است – به عنوان دلیلی بر تخلف انتخاباتی مشخص کرد.

دیل تامسون، استاد علوم سیاسی در دانشگاه میشیگان در دیربورن، با این نظر موافق است و خاطرنشان کرد که رای دهندگان میشیگان در سال 2018 ثبت نام در همان روز را تایید کردند، به این معنی که رای دهندگان می توانند حداکثر تا روز انتخابات ثبت نام کنند.

او گفت که سه محل رای‌گیری که تحت تاثیر قرار گرفتند، تالار شهر و دو مکان در محوطه دانشگاه میشیگان بودند، جایی که صدها رای‌دهنده منتظر دیده شدند که در پتوهای اهدایی پیچیده شده بودند و با کاهش دما به زیر 45 درجه، کاکائو داغ می‌نوشیدند.

اما مقامات و کارشناسان انتخاباتی این هفته به آسوشیتدپرس گفتند، قانون ایالت میشیگان به هر فردی که در ساعت 8 شب بسته می‌شود، اجازه می‌دهد تا برای رای دادن و شرکت در انتخابات ثبت‌نام کند.

کریستینا کارامو در توییت روز انتخابات خود که از آن زمان تاکنون بیش از 1200 بار لایک یا به اشتراک گذاشته شده است، نوشت: “ما بی قانونی کارمند شهر آن آربر را تحمل نخواهیم کرد.”

دولنته گفت: «متأسفانه صف‌های طولانی در برخی مکان‌ها، اغلب شهرهای دانشگاهی، سال‌ها در میشیگان یک چالش بوده است. “این قبل از ثبت نام در همان روز درست بود. Promote the Vote مشتاق همکاری با مقامات انتخاباتی برای جلوگیری از وقوع آن در آینده است.»

با این حال، مقامات انتخابات، گروه‌های ناظر دولتی و دیگر کارشناسان گفتند که روند انتخابات طبق قوانین ایالتی انجام شده است.

میشیگان شاهد حضور بی سابقه ای برای انتخابات میان دوره ای این هفته بود که کنترل دفتر فرمانداری و همه پرسی در مورد سقط جنین و حق رای در تعادل بود.

جوآنا ساترلی، سخنگوی شهر آن آربور، گفت که به رای دهندگان منتظر یک “بلیت” در قالب یک برنامه خالی برای رای دادن داده شد.

ادعا: مقامات شهری در Ann Arbor در حال ثبت نام رای دهندگان جدید و اجازه رای دادن به آنها مدت ها پس از بسته شدن صندوق های رای در روز انتخابات بودند.

“کارمند آن آربور در جنایات انتخاباتی دسته جمعی شرکت می کند. یکی دیگر از کاربران توییتر با تکرار این ادعای نادرست نوشت: ثبت نام غیرقانونی افراد بعد از ساعت 8 شب. آنها متکبرانه قانون را زیر پا می گذارند.»

اما با تمرکز بیشتر بر مشکلات رای‌گیری و بی‌نظمی‌ها در سراسر کشور، آن آربور به دنبال گزارش‌هایی مبنی بر صف‌های طولانی رای‌دهندگانی که تا اواخر شب سه‌شنبه در جامعه کالج منتظر بودند، به هدفی برای اطلاعات نادرست تبدیل شد.

دانشگاه ایالتی میشیگان در روز جمعه اعلام کرد که به همین ترتیب صف های طولانی رای گیری را تجربه کرده است و آخرین رای گیری در محوطه دانشگاه ایست لنسینگ در ساعت 12:09 صبح چهارشنبه انجام شد.

وی در ایمیلی نوشت: «شهروندان آمریکایی واجد شرایط قانون اساسی از حق ثبت نام برای رای دادن و رای دادن برخوردارند و اگر در آخرین مهلت ساعت 8 شب روز انتخابات در صف باشند، باید به آنها اجازه داده شود که این کار را انجام دهند.