کهنه سربازان وزارت دادگستری به ادعای ترامپ مبنی بر اینکه “اف بی آی” را برای کمک به ران دیسانتیس فرستاده است آب سردی انداختند.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از ظهور یک رقیب جمهوری‌خواه در حال ظهور بود، روز پنجشنبه در شبکه‌های اجتماعی شرکت کرد تا تلاش کند اولین انتخاب ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا را به رسمیت بشناسد.

تایمز گزارش داد که اعتراض کانتی بروارد به ویژه مورد حمایت اعضای راست افراطی، از جمله پسران مغرور، راجر استون، استراتژیست قدیمی حزب جمهوری‌خواه، و مت گاتز، نماینده فلوریدا قرار گرفت.

چهار سال بعد، به نظر می‌رسد ترامپ با پست خود در Truth Social – به طور مشابه بدون مدرک – به این ادعا اشاره می‌کند که «سرقت رأی» صورت گرفته و انتخابات تقریباً «دزدیده شده است».

“هرگز اتفاق نیفتاد” توییت کرد سارا ایسگور فلورس، که به عنوان سخنگوی ارشد وزارت دادگستری در سال 2018 خدمت کرد.

ترامپ نوشت: «پس از مسابقه، زمانی که آرا توسط فرآیند فاسد انتخابات در Broward County به سرقت رفت و رون همراه با سناتور فعلی ریک اسکات، روزانه ده هزار رای کاهش می‌داد. وکلای ایالات متحده، و سرقت رای بلافاصله پایان یافت، درست قبل از اینکه آرای لازم برای پیروزی تمام شود. من از دزدیده شدن انتخابات او جلوگیری کردم.

یکی از مقامات سابق اظهارات ترامپ را “جعلی” خواند، در حالی که برخی دیگر گفتند که آنها “چرند” و “چرند ساختگی” هستند.

  • رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ.خوزه لوئیس ویلگاس/AP

    • کهنه سربازان وزارت دادگستری ادعای ترامپ مبنی بر “فرستادن” اف بی آی برای کمک به ران دیسانتیس در انتخابات فرمانداری فلوریدا در سال 2018 را رد کردند.

    • دونالد ترامپ

      فدرال رزرو اکنون در حال بررسی است که آیا اعتراضات «سرقت دزدی» در مورد انتخابات فلوریدا 2018 به عنوان نقشه راه برای شورش کنگره عمل کرده است یا خیر.

    در رقابت اسکات، برتری او نسبت به رقیب دموکرات، بیل نلسون، بسیار اندک بود که منجر به بازشماری آرا در چندین مکان، از جمله شهرستان بروارد شد.

    برای چندین مقام سابق وزارت دادگستری، اظهارات ترامپ بدون شواهد منجر به بیش از ابروهای بلند شد. آنها باعث انکار و انکار علنی شد که وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی به دستور ترامپ درباره تقلب در انتخابات سال 2018 تحقیق کرده‌اند.

    در مصاحبه‌هایی، چهار مقام سابق اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری به اینسایدر گفتند که ادعاهای ترامپ تقریباً به طور قطع نادرست است و آنها را «جعلی»، «مضحک»، «بیهوده کامل» و «چرند ساختگی» خواند.

    به سبک ترامپی، مجموعه ای از پست ها در Truth Social به جمهوری خواه منتخب تازه انتخاب شده لقب «ران دیسانتیمونیوس» داد و به تأیید رئیس جمهور سابق اشاره کرد که دیسانتیس را از «شکل ناامیدکننده» به فرمانداری رساند. اما در پستی دیگر، ترامپ فراتر از بازخوانی انتخابات 2018، ادعای جدید و قابل توجهی در مورد حمایت گذشته خود از دیسانتیس ارائه کرد.

    اعضای Proud Boys قرار است ماه آینده به اتهامات ناشی از حمله به ساختمان کنگره در 6 ژانویه 2021 محاکمه شوند. این روند، با اتهام توطئه فتنه‌انگیز، پس از محاکمه المرت استوارت رودز، بنیانگذار Oath Keepers و چهار عضو دیگر گروه راست افراطی، که با اتهاماتی روبرو هستند که قصد داشتند به زور از انتقال مسالمت‌آمیز قدرت از ترامپ جلوگیری کنند، ادامه خواهد یافت. به جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آن زمان.

    بر اساس گزارش نیویورک تایمز، دادستان ها در حال بررسی این موضوع هستند که آیا اعتراضات «سرقت دزدی» در شهرستان بروارد و سایر اعتراضات در جنوب فلوریدا به عنوان نقشه راه برای شورش مرگبار کنگره در 6 ژانویه 2021 عمل می کند.

    یکی از مقامات ارشد سابق اف بی آی که خواست نامش فاش شود و صادقانه درباره این موضوع صحبت کند، به اینسایدر گفت: “هیچ امکانی وجود ندارد. ثانیاً، اگر این اتفاق افتاده بود، نمی توانم باور کنم که ما مدت ها قبل از این موضوع در مورد آن چیزی نمی شنیدیم.” “این فقط شبیه یک فحاشی به نظر می رسد.”

    با این حال، فعالیت‌های مربوط به انتخابات فلوریدا 2018 مورد بررسی فدرال قرار گرفته است – اما نه به دلایلی که رئیس‌جمهور سابق در رسانه‌های اجتماعی درباره آن صحبت می‌کرد.

    در انتخابات 2018، دموکرات‌ها اکثریت مجلس نمایندگان را دوباره به دست آوردند، اما در فلوریدا، جایی که اسکات و دیسانتیس در رقابت‌های مربوطه خود با اندکی پیروز شدند، دچار تزلزل شدند. دیسانتیس با حدود 30000 رای بر اندرو گیلوم، شهردار آن زمان تالاهاسی پیروز شد.

    در 9 نوامبر، سه روز پس از روز انتخابات 2018، تعداد زیادی از تظاهرکنندگان طرفدار ترامپ و اسکات تظاهراتی را با عنوان “سرقت دزدی” را در شهرستان بروارد برگزار کردند و از مقامات انتخاباتی خواستند تا بازشماری شمارش مجدد را متوقف کنند. اسکات در نهایت با 10000 رای برنده رقابت خود شد.

    در روزهای پس از انتخابات، اسکات بدون مدرک ادعا کرد که سرعت آهسته بازشماری امکان شمارش آرای غیرقانونی داده شده را فراهم کرده است. ترامپ و دیگر جمهوری‌خواهان برجسته نیز به دروغ پیشنهاد کردند که دموکرات‌ها در تلاش برای سرقت انتخابات هستند.

    اما همانطور که فیلیپ بامپ از واشنگتن پست اشاره کرد، رقابت دیسانتیس به اندازه رقابت اسکات نزدیک نبود و عواقب پس از انتخاب او فاقد همان درام بود. رقابت دیسانتیس قبلاً تا عصر 6 نوامبر – روز انتخابات 2018 برگزار شده بود.

    مقاله اصلی را در Business Insider بخوانید





  • منبع

    بامپ خاطرنشان کرد، در حالی که پیروزی اسکات در روزهای پس از انتخابات نامشخص بود، دلیلی وجود نداشت که دسانتیس “آرای لازم برای پیروزی” را نداشته باشد.