آنچه در مورد 4 کارولینایی ربوده شده در مکزیک می دانیم

مقامات مکزیکی دقایقی بعد وارد محل شدند.

او گفت: «به یکباره آنها (مردان مسلح) مقابل ما قرار گرفتند. “من وارد حالت شوک شدم، هیچ کس بوق خود را نخورد، هیچ کس حرکت نکرد. همه باید همین فکر را می کردند، “اگر حرکت کنیم، ما را خواهند دید یا ممکن است به ما شلیک کنند.”

ABC News گزارش می دهد که وودارد و مک گی پسر عمو بودند. شبکه 9 در تلاش است تا با او بیشتر آشنا شود.

فیلم آدم ربایی

(در زیر ببینید: به گفته مقامات، 4 آمریکایی سوار بر ون با پلاک NC در شمال مکزیک ربوده شدند)



منبع

ویدئویی که روز جمعه در رسانه‌های اجتماعی منتشر شد، مردانی را با تفنگ‌های تهاجمی و زره‌های برنزه نشان می‌دهد که در روز روشن، چهار نفر را روی تخت یک پیکاپ سفید بار می‌کنند. یکی زنده بود و نشسته بود، اما بقیه یا مرده بودند یا زخمی. حداقل یک نفر قبل از اینکه به سمت کامیون کشیده شود، سر خود را از روی سنگفرش بلند کرد.

فرماندار ویارئال گفت اریک ویلیامز آمریکایی مجروح از ناحیه پای چپ مورد اصابت گلوله قرار گرفته است و این زخم تهدیدی برای زندگی نیست. براونزویل هرالد گزارش داد که بازماندگان با اسکورت FBI به مرکز پزشکی منطقه ای ولی منتقل شدند. سخنگوی بیمارستان تمام تحقیقات را به FBI ارجاع داد.

لتونی “تای” مک گی

به گزارش ای بی سی نیوز، مک گی مادر پنج فرزند است که از کارولینای جنوبی برای انجام یک عمل پزشکی زیبایی به این کشور سفر کرده است.  یکی از بستگان زیندل براون روز دوشنبه گفت که برای جراحی شکم توسط یک پزشک در شهر مرزی ماتاموروس در مکزیک، جایی که آدم ربایی روز جمعه اتفاق افتاد، بوده است.  (Tay McGee از طریق ABC News)

مقامات هر دو کشور روز دوشنبه گفتند، چهار آمریکایی که هفته گذشته برای دریافت مراقبت های پزشکی به مکزیک سفر کرده بودند در یک تیراندازی مرگبار گرفتار شدند و توسط مردان مسلح به شدت ربوده شدند و آنها را به پشت یک وانت پرتاب کردند.

به گزارش ای بی سی نیوز، مک گی مادر پنج فرزند است که از کارولینای جنوبی برای انجام یک عمل پزشکی زیبایی به این کشور سفر کرده است. یکی از بستگان زیندل براون روز دوشنبه گفت که برای جراحی شکم توسط یک پزشک در شهر مرزی ماتاموروس در مکزیک، جایی که آدم ربایی روز جمعه اتفاق افتاد، بوده است.

کن سالازار، سفیر ایالات متحده در مکزیک، روز دوشنبه در بیانیه‌ای گفت که آمریکایی‌ها با اسلحه ربوده شدند و یک شهروند “بی گناه” مکزیکی در این حمله جان باخت. وی گفت که سازمان های مختلف قضایی ایالات متحده با همتایان مکزیکی خود برای بازیابی افراد ناپدید شده همکاری می کنند.

روز سه‌شنبه، فرماندار تاماولیپاس، آمریکو ویارئال، اعلام کرد که این چهار نفر پیدا شده‌اند — او گفت که دو نفر مرده، یک نفر مجروح شده و یکی آسیب ندیده است. در اینجا چیزی است که ما در مورد آنها می دانیم.

زیندل براون

وزارت امور خارجه به شهروندان آمریکایی هشدار داد که به تاماولیپاس سفر نکنند. با این حال، شهروندان آمریکایی که در براونزویل یا جاهای دیگر در تگزاس زندگی می کنند، اغلب برای ملاقات با خانواده، شرکت در قرار ملاقات های پزشکی یا خرید از آنجا عبور می کنند. همچنین یک گذرگاه برای افرادی است که به اعماق مکزیک سفر می کنند.

او در یک مصاحبه تلفنی گفت: “این مانند یک خواب بد است که آرزو می کنید از آن بیدار شوید.” “دیدن یکی از اعضای خانواده خود که به پشت کامیون انداخته شده و کشیده شده اند، باور کردنی نیست.”

سه خواهر و برادر آمریکایی در اکتبر 2014 هنگام ملاقات با پدرشان در نزدیکی ماتاموروس ناپدید شدند و بعداً به ضرب گلوله کشته شدند و سوزانده شدند. والدین آنها گفتند که توسط مردانی ربوده شده بودند که لباس پلیس پوشیده بودند و خود را “هرکول”، یک واحد امنیتی تاکتیکی در شهر معرفی می کردند.

این صحنه ترس و وحشتی را نشان می دهد که سال ها در ماتاموروس حاکم است، شهری که تحت سلطه جناح های کارتل قدرتمند مواد مخدر خلیج فارس است که اغلب بین خود دعوا می کنند. در میان خشونت ها، هزاران مکزیکی تنها در ایالت تاماولیپاس ناپدید شده اند.

ABC News گزارش می دهد که وودارد و مک گی پسر عمو بودند. شبکه 9 در تلاش است تا با او بیشتر آشنا شود. (Laquonda Green از طریق ABC News)

اما افزایش خشونت کارتل در 10 تا 15 سال گذشته بسیاری از این تجارت را به وحشت انداخت. گاهی اوقات شهروندان ایالات متحده در جنگ غرق می شوند.

او گفت: “من نمی دانم در حال حاضر به کدام سمت بروم.” “ما نمی دانیم چه چیزی چیست.”

خشونت در ماتاموروس

رابرت ویلیامز در یک مصاحبه تلفنی گفت که برادرش، اریک ویلیامز 38 ساله، در میان آمریکایی های ربوده شده است. او گفت که برادران اهل کارولینای جنوبی هستند اما اکنون در منطقه وینستون-سالم در کارولینای شمالی زندگی می کنند. (میشل ویلیامز از طریق ABC News)

به گزارش ای بی سی نیوز، مک گی مادر پنج فرزند است که از کارولینای جنوبی برای انجام یک عمل پزشکی زیبایی به این کشور سفر کرده است. یکی از بستگان زیندل براون روز دوشنبه گفت که برای جراحی شکم توسط یک پزشک در شهر مرزی ماتاموروس در مکزیک، جایی که آدم ربایی روز جمعه اتفاق افتاد، بوده است. (Tay McGee از طریق ABC News)

براون گفت: «زیندل مدام می‌گفت: «ما نباید پایین بیاییم».

اریک ویلیامز

رابرت ویلیامز در یک مصاحبه تلفنی گفت که برادرش، اریک ویلیامز 38 ساله، در میان آمریکایی های ربوده شده است.  او گفت که برادران اهل کارولینای جنوبی هستند اما اکنون در منطقه وینستون-سالم در کارولینای شمالی زندگی می کنند.  (میشل ویلیامز از طریق ABC News)

خانواده های آنها گفتند که بازماندگان – ویلیامز و مک گی – به ایالات متحده بازگشته اند.

او گفت که مردان مسلح یک زن را که می توانست راه برود، مجبور کردند به پشت یک وانت برود. یک نفر دیگر به کامیون منتقل شد اما همچنان می توانست سر خود را حرکت دهد.

ویلیامز برادرش را فردی “آرام” و “سرگرم” توصیف کرد.

کارین ژان پیر، سخنگوی کاخ سفید روز دوشنبه گفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا از این وضعیت مطلع شده است. او با اشاره به نگرانی های مربوط به حریم خصوصی از پاسخ دادن به سؤالات دیگر خودداری کرد.

زلاندریا براون گفت برادرش که در میرتل بیچ زندگی می کند و دو دوستش دوست سومی را که برای جراحی شکم به مکزیک می رفت همراهی کرده بودند. دکتری که چنین جراحی هایی را در ماتاموروس تبلیغ می کند، به تماس هایی که در پی اظهار نظر بودند، پاسخ نداد.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس‌جمهور مکزیک روز دوشنبه بدون ارائه جزئیات گفت: «درگیری بین گروه‌ها رخ داد و آنها بازداشت شدند». او ابتدا گفت که این چهار آمریکایی برای خرید دارو به مکزیک آمدند.

مادر مک گی، باربارا برگس، به ABC News گفت که FBI روز سه شنبه به خانه او آمد تا به او اطلاع دهد که دخترش زنده است. او گفت که “باید قلبم را نگه داشت” وقتی خبر را دریافت کرد.

ایروینگ باریوس، دادستان کل تاماولیپاس به خبرنگاران گفت که یک زن مکزیکی در تیراندازی روز جمعه جان باخت. او مشخص نکرد که آیا او در همان درگیری مسلحانه که در آن آدم ربایی رخ داده کشته شده است یا خیر.

مک گی روز سه شنبه از بیمارستانی در تگزاس با مادرش صحبت کرد، برگس گفت که مک گی تایید کرد که او آسیب جدی ندیده است.

سعید وودارد

ABC News گزارش می دهد که وودارد و مک گی پسر عمو بودند.  شبکه 9 در تلاش است تا با او بیشتر آشنا شود.  (Laquonda Green از طریق ABC News)

یک زن در حال رانندگی در ماتاموروس که از ترس انتقام خواست نامش فاش نشود، گفت که شاهد تیراندازی و آدم ربایی بوده است.

زلاندریا براون از فلورانس، کارولینای جنوبی، گفت که پس از اطلاع از اینکه برادر کوچکترش، زیندل براون، یکی از چهار قربانی است، با اف بی آی و مقامات محلی در تماس بوده است.

به گفته این زن، خودروی دیگری در نزدیکی یک تقاطع با خودروی دیگری برخورد کرد، سپس صدای تیراندازی بلند شد. یک SUV دیگر سوار شد و چند مرد مسلح بیرون آمدند.

این چهار نفر روز جمعه با یک مینی ون سفید با پلاک کارولینای شمالی در حال سفر بودند. اف‌بی‌آی روز یکشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که آن‌ها مدت کوتاهی پس از ورود به شهر ماتاموروس از براونسویل، در جنوبی‌ترین نقطه تگزاس در نزدیکی ساحل خلیج فارس، هدف آتش‌بار قرار گرفتند.

ماتاموروس به عنوان مقر کارتل خلیج، زمانی نسبتا آرام بود. برای سال‌ها، یک شب بیرون رفتن در شهر بخشی از “تعطیلات دو ملت” برای بهار شکنان بود که به جزیره پادر جنوبی تگزاس هجوم می‌آوردند.

تیراندازی در ماتاموروس در روز جمعه به قدری بد بود که کنسولگری ایالات متحده هشداری در مورد این خطر صادر کرد و مقامات محلی به مردم هشدار دادند که در محل خود پناه بگیرند. هنوز مشخص نیست که آدم ربایی ها چگونه ممکن است با آن خشونت مرتبط باشد.

به گزارش ای بی سی نیوز، قربانیان آدم ربایی به نام های زیندل براون، اریک جیمز ویلیامز و پسرعموهای لاتویا “تای” مک گی و شید وودارد شناسایی شدند.

بیشتر بخوانید:

رابرت ویلیامز در یک مصاحبه تلفنی گفت که برادرش، اریک ویلیامز 38 ساله، در میان آمریکایی های ربوده شده است. او گفت که برادران اهل کارولینای جنوبی هستند اما اکنون در منطقه وینستون-سالم در کارولینای شمالی زندگی می کنند.

او تا زمانی که خبر ربوده شدن منتشر شد، نمی دانست برادرش در حال سفر به مکزیک است. اما با نگاهی به پست های فیسبوک برادرش، فکر می کند برادرش این سفر را خطرناک ندانسته است.

اف‌بی‌آی گفت: «هر چهار آمریکایی در یک خودرو قرار گرفتند و توسط افراد مسلح از صحنه خارج شدند. این اداره برای بازگشت قربانیان و دستگیری آدم ربایان 50000 دلار جایزه تعیین کرد.

ویلیامز گفت: «او فکر می‌کرد که سرگرم کننده خواهد بود. او گفت که او در مورد محل اختفای برادرش چیزی نشنیده بود.

براون گفت که گروه بسیار نزدیک بودند و همه آنها تا حدودی برای کمک به تقسیم وظایف رانندگی به این سفر رفتند. او افزود که آنها از خطرات موجود در مکزیک آگاه بودند و برادرش نیز ابراز نگرانی کرده بود.

خانواده زیندل براون از مردم خواستند هر گونه اطلاعات مربوطه را با مقامات محلی در میان بگذارند. اودل ویلیام براون، پدرش، گفت که خانواده هنوز در جستجوی پاسخ هستند.

قربانیان خشونت در ماتاموروس و دیگر شهرهای بزرگ مرزی تاماولیپاس اغلب بی شمار می مانند، زیرا کارتل ها سابقه دارند اجساد خود را با خود برده اند. رسانه های محلی اغلب به دلیل نگرانی های ایمنی از گزارش دادن در مورد چنین قسمت هایی اجتناب می کنند و خلاء اطلاعاتی ایجاد می کنند.

او گفت: «دو نفر دیگر را روی سنگفرش کشیدند، ما نمی‌دانیم زنده بودند یا مرده‌اند.