تیم دفاعی مرلین ماسبی قبل از محاکمه خواستار کناره گیری شد

در درخواست خود برای کناره گیری، وکلای دادگستری گفتند که اخیراً این موضوع را با دفتر مدافع عمومی فدرال مریلند در میان گذاشته اند که می تواند نماینده موزبی در حال حرکت باشد.

در سال 2020، موزبی بر اساس کیفرخواست خود، درخواست هایی برای برداشت یکباره به ترتیب 40000 و 50000 دلار از برنامه های جبران خسارت معوق بالتیمور ارائه کرد. دادستان‌ها ادعا می‌کنند که ماسبی به دروغ گواهی داده است که به دلیل ابتلا به ویروس کرونا دچار مشکلات مالی شده است، اما او در واقع حقوق نزدیک به 250000 دلار خود را در سال 2020 دریافت کرده است.

ماسبی با دو فقره شهادت دروغ و کلاهبرداری وام مسکن روبرو است. محاکمه او قرار است در 27 مارس در بالتیمور آغاز شود.

لیدیا کی گریگزبی، قاضی دادگاه منطقه ای ایالات متحده روز سه شنبه در یک جلسه پیش از محاکمه گفت که بولدن چندین قانون دادگاه را در ماه های اخیر نقض کرده است. گریگزبی گفت که گام‌های اشتباه – که شامل استفاده از فحاشی در مراحل دادگاه، افشای پاسخ‌های محرمانه هیئت منصفه و ارائه درخواست بدون مجوز قانونی مریلند می‌شود – می‌تواند تحریم‌های توهین آمیز جنایی را تضمین کند. او به بولدن مهلت داد تا 31 ژانویه استدلال کند که چرا نباید تحریم شود.

چهار نفر از وکلا که در شرکت حقوقی بولدن کار می کنند، گفتند که دیگر نمی توانند وکالت موزبی را به دلیل درگیری داشته باشند، در حالی که دو نفر باقی مانده گفتند که زمان و منابع لازم برای به عهده گرفتن دفاع را به تنهایی ندارند.

موزبی اخیرا پس از دو دوره وکالت در ایالت بالتیمور، سمت خود را ترک کرد. او در انتخابات مقدماتی دموکرات‌ها در سال گذشته شکست خورد، پس از اینکه دادستان‌های فدرال او را متهم کردند که درمورد مشکلات مالی ناشی از بیماری همه‌گیر دروغ می‌گوید تا بتواند زودتر از حساب بازنشستگی خود برداشت کند. او از این پول برای خرید دو ملک برای تعطیلات در فلوریدا استفاده کرد.

این درخواست – از طرف شش وکیل خصوصی او – پس از آن صادر شد که در اوایل این هفته یک سری احکام برای آنها ایجاد شد، از جمله احتمال اتهام توهین جنایی علیه وکیل اصلی او، A. Scott Bolden.

بالتیمور (AP) – در حالی که مرلین ماسبی، دادستان ارشد سابق بالتیمور برای مواجهه با اتهامات شهادت دروغ و کلاهبرداری وام مسکن آماده می شود، کل تیم دفاعی او روز پنجشنبه درخواست کرد تا از این پرونده کناره گیری کند.

وکلای او استدلال کرده‌اند که کووید-19 هم بر بازارهای مالی و هم بر تجارت شخصی و تجارت مشاوره Mosby تأثیر گذاشته است. آنها دادستان ها را به داشتن انگیزه های نژادی یا سیاسی برای پیگیری پرونده متهم کرده اند، اگرچه گریگزبی قبلاً ادعای آنها مبنی بر تعقیب انتقام جویانه را رد کرده بود.



منبع