آریزونا انتخابات 2022 را با وجود شکایات GOP تأیید می کند

زمانی که پایگاه دموکرات‌ها بود، پس از آنکه جمهوری‌خواهان فهرستی از نامزدهای مورد حمایت ترامپ را معرفی کردند، رقابت‌های برتر آریزونا به شدت به نفع دموکرات‌ها بود که بر حمایت از ادعاهای نادرست او در مورد انتخابات 2020 تمرکز داشتند. علاوه بر هابز و مایز، سناتور دموکرات مارک کلی مجدداً انتخاب شد و آدریان فونتس دموکرات در رقابت برای وزارت امور خارجه پیروز شد.

گواهینامه سراسری، که به عنوان بوم نقاشی شناخته می شود، توسط هابز، فرماندار جمهوری خواه داگ دوسی، دادستان کل جمهوری خواه مارک برنوویچ و قاضی ارشد رابرت بروتینل، منصوب دوسی، امضا شد.

فینیکس (AP) – مقامات ارشد آریزونا نتایج انتخابات میان‌دوره‌ای را در روز دوشنبه تأیید کردند و پیروزی دموکرات‌ها بر جمهوری‌خواهانی را که به دروغ ادعا کردند در انتخابات 2020 تقلب شده است، رسمیت یافتند.

خطوط رای گیری در برخی از محل های رای گیری پشتیبان شد و به شک جمهوری خواهان دامن زد که برخی از حامیان نتوانستند رای بدهند، اگرچه هیچ مدرکی وجود ندارد که بر نتیجه تاثیر بگذارد. مقامات شهرستان می گویند که همه می توانستند رای دهند و همه آرای قانونی شمارش شد.

کیتی هابز، وزیر امور خارجه، یک دموکرات، قبل از امضای گواهینامه گفت: “آریزونا انتخابات موفقی داشت.” اما اغلب در طول این فرآیند، صداهای قدرتمند اطلاعات نادرستی را منتشر می‌کردند که رای‌دهندگان را تهدید می‌کردند.»

زمانی که همان گروه انتخابات 2020 را تأیید کرد، دوسی تماس دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا را که در آن زمان در تلاشی دیوانه وار برای متقاعد کردن متحدان جمهوری خواه به همراهی با تلاش های او برای براندازی انتخاباتی که شکست خورد، خاموش کرد.

رقابت‌ها برای سرپرست آموزش عمومی و یک کرسی قانونگذاری ایالتی در حومه فونیکس نیز بازگو خواهد شد، اما حاشیه‌ها بسیار بیشتر است.

این داستان تصحیح شده است تا نشان دهد که فونتس برای وزیر امور خارجه نامزد شد نه دادستان کل.



منبع

هابز قصد داشت فوراً از دادگاه عالی شهرستان ماریکوپا درخواست کند تا بازشماری خودکار در سطح ایالت را که طبق قانون لازم است در سه مسابقه که با کمتر از نیم درصد تصمیم گیری شده بود، آغاز کند. رقابت برای دادستانی کل یکی از نزدیک‌ترین رقابت‌ها در تاریخ ایالت بود که کریس مایس دموکرات، تنها با 510 رای از 2.5 میلیون رای، آبه هاماده جمهوری‌خواه را پیشی گرفت.

___

صدور گواهینامه یک پنجره پنج روزه را برای چالش های رسمی انتخاباتی باز می کند. جمهوری‌خواه کاری لیک که در رقابت برای فرمانداری شکست خورد، انتظار می‌رود پس از هفته‌ها انتقاد از مدیریت انتخابات، شکایت کند.

دوسی گفت: «این مسئولیتی است که من آن را ساده نمی‌پذیرم. این یکی است که آرای شهروندان کشور بزرگ ما را به رسمیت می شناسد.

نتایج انتخابات عمدتاً بدون مشکل در سراسر کشور تأیید شده است، اما آریزونا یک استثنا بود. چندین شهرستان تحت کنترل جمهوری خواهان، علیرغم عدم وجود مشکلی در شمارش آرا، صدور گواهینامه خود را به تعویق انداختند. شهرستان کوچیس در جنوب شرقی آریزونا هفته گذشته ضرب الاجل را پشت سر گذاشت و یک قاضی را مجبور کرد روز جمعه مداخله کند و به ناظران شهرستان دستور دهد تا انتخابات را تا پایان روز تأیید کنند.

جمهوری‌خواهان هفته‌ها از نقش هابز در تأیید پیروزی خود بر لیک در رقابت برای فرمانداری شکایت کرده‌اند، اگرچه برای مقامات انتخاباتی معمول است که موقعیت خود را در حین رقابت برای مقام‌های بالاتر حفظ کنند. لیک و متحدانش بر مشکلات مربوط به چاپگرهای رای متمرکز شده اند که حدود 17000 برگه رای را تولید کردند که نمی توانستند در محل جدول بندی شوند و باید در ستاد انتخابات شمارش می شدند.